Plzeňský kraj vyhrál boj s ČSAD, díky hloubkové kontrole smluv tak uspoří 270 milionů

Plzeňský kraj vyhrál boj s ČSAD, díky hloubkové kontrole smluv tak uspoří 270 milionů | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený4,76%
Spokojený47,62%
Zklamaný20,63%
Zdrcený12,70%
Šokovaný14,29%

Celkový počet hlasů: 126

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jiří StrobachJiří Strobach

Předseda konntrolního výboru MO Plzeň 3

Více

Hana MerhoutováHana Merhoutová

důchodkyně, zastupitelka OZ Líně

Více

Monika HermannováMonika Hermannová

Asistentka

Více

Plzeňský kraj vyhrál boj s ČSAD, díky hloubkové kontrole smluv tak uspoří 270 milionů

Plzeň, 12.02.2018, aktualizováno 16:52 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Tak to tady ještě nebylo! Rozsáhlá a velmi hluboká kontrola smluv, které má Plzeňský kraj uzavřené s ČSAD autobusy Plzeň, odhalila nedostatky vyčíslené na 122 milionů korun. Dohodu o uznání dluhu a jeho úhradě v pondělí schválilo zastupitelstvo. S dopravcem kraj zároveň uzavřel i dohodu o horní hranici plateb pro roky 2017 až 2019, která přinese úsporu 150 milionů korun. Ve finále pak kraj uspoří díky zaplacenému penále celkem 270 milionů korun. A to už stojí za milion korun, který zaplatil kraj za takovou kontrolu.

„Dopravní obslužnost a její kvalita je jednou z našich nejvyšších priorit. I proto jsme od ledna 2017 až do letošního února pečlivě kontrolovali plnění smlouvy zajišťující dopravní obslužnost území našeho kraje. Během tohoto procesu jsme nalezli nedostatky, které jsme vyčíslili na více jak 122 milionů korun. Osobně jsem rád, že dopravce uznal tento dluh a splatí ho v pravidelných splátkách,“ řekl Josef Bernard (ČSSD), hejtman Plzeňského kraje.

Kontrolní skupina shromáždila přes 200 smluv, pracovala s účetnictvím dopravce obsahujícím tři miliony transakcí, prověřila 100 tisíc dokumentů, odeslala přes 50 písemných dotazů na právního zástupce dopravce, provedla stovky ekonomických a právních analýz. Mimořádné nasazení a velká míra detailu, do kterého se podařilo kontrole proniknout, přiměla dopravce, aby nález kontroly uznal. Dopravce se podpisem dohody o uznání dluhu a jeho úhradě zavázal uhradit Plzeňskému kraji dluh ve výši 122 779 328 korun ve 34 pravidelných splátkách.

„Na straně dopravce byly zjištěny nedostatky v hospodaření a vykazování prokazatelné ztráty, která byla určená k úhradě Plzeňským krajem, a to v letech 2013 až 2015. Dalším naším velkým úspěchem je fakt, že jsme s dopravcem dojednali i maximální celkové náklady na zbývající roky trvání smlouvy do konce roku 2019. Touto dohodou byly náklady zastropovány na úroveň roku 2015 a přitom v sobě již zahrnují dopad dvou Nařízení vlád o navýšení mezd řidičů. Tato dohoda přinese plzeňskému kraji úsporu 150 milionů korun," doplňuje Pavel Čížek (STAN), náměstek hejtmana pro oblast dopravy.

Pro právě skončený rok 2017 je rovněž dohodnuté maximum finančních prostředků na dopravu. Tímto vedeni kraje zastavilo každoroční zvyšování nákladů dopravce, které v kombinaci s citelným poklesem tržeb eskaloval růst dotace hrazené krajem.

A jaké byly největší nedostatky, které při hloubkovém prověřování smluv odhalila kontrolní skupina? Dopravce například účtoval příliš vysoké ceny nafty, drahé náhradní díly, drahé pronájmy a vysoké pořizovací ceny autobusů. „Ta jednání byla opravdu velmi tvrdá. Se společností ČSAD autobusy Plzeň chceme i nadále spolupracovat. Ale chceme od nich férové ceny. Rozhodně na základě těchto zjištění nebudeme zřizovat vlastní dopravní společnost,“ řekl hejtman Bernard. Podle slov hejtmana je jedním z hlavních úkolů zvýšit důvěru lidí ve veřejnou správu, tak, aby měli jistotu, že daně, které Jsou v naší zemi vybírány, jsou také řádně vynakládány.

Tímto krokem pokračuje proces restrukturalizace veřejné dopravy v Plzeňském kraji, v jejímž důsledku by měla být doprava na území celého kraje efektivnější, cenově dostupnější a měla by využívat moderní autobusy a vlaky. Kontrolovat bude kraj také smlouvy s ostatními asi 14 menšími dopravci, kteří pro Plzeňský kraj zajišťují deset procent objemu dopravy.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.