Město Plzeň spustilo unikátní mapu intenzity dopravy, nic podobného nemají nikde v Evropě

Město Plzeň spustilo unikátní mapu intenzity dopravy, nic podobného nemají nikde v Evropě | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jiří TrhlíkJiří Trhlík

odborný ekolog

Více

Stanislav AntošStanislav Antoš

vedoucí informačního centra

Více

Věra DvořákováVěra Dvořáková

Starostka Myslovic

Více

Město Plzeň spustilo unikátní mapu intenzity dopravy, nic podobného nemají nikde v Evropě

Plzeň, 24.07.2017, aktualizováno 19:19 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Unikátní mapu intenzity dopravy, která je unikátní nejen v České republice, ale i v Evropě zveřejnilo město Plzeň. V přehledné aplikaci mohou lidé zjistit v hodinových intervalech zatížení jednotlivých plzeňských komunikací. Promítají se do ní data zohledňující aktuální uzavírky a omezení i další faktory. Mapa je přístupná na webu https://intenzitadopravy.plzen.eu/. Novinka je dalším projektem, který spadá pod projekt Smart City Plzeň. Koncept přináší chytrá řešení, jež si kladou za cíl zpříjemňovat život občanům západočeské metropole.

Město Plzeň spustilo unikátní mapu intenzity dopravy, nic podobného nemají nikde v Evropě | Autor: Plzen.euMěsto Plzeň spustilo unikátní mapu intenzity dopravy, nic podobného nemají nikde v Evropě | Autor: Plzen.eu

„Tento nástroj má dvě roviny využití, data jsou užitečná pro odborníky, kteří plánují zásadní dopravní stavby ve městě. Aplikace je schopna přesně vyobrazit, jak plánovaná uzavírka reálně zatíží okolní komunikace. Pokud se tedy již při plánování ukáže, že vliv na dopravu by byl neúnosný, například kvůli dalším uzavírkám v okolí, termín realizace projektu se může odsunout či jinak přizpůsobit,“ vysvětlil technický náměstek primátora města Plzně Pavel Šindelář (ODS).

„Dopravní situaci je možné pozorovat hodinu po hodině, průjezdnost komunikace je označena barevně a očíslována stupni plynulosti 1 až 5. Do mapy se promítla data, která zohledňují uzavírky a omezení, maximální kapacitu komunikace, obydlenost jednotlivých částí Plzně, statistiky o pohybu vozidel a tak dále,“ uvedl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.

Samotný vývoj aplikace trval tři měsíce a spolupracovalo na něm několik institucí sdružených v Plan4All asociaci. „Nejtěžší bylo nalézt způsob, jak rozpohybovat klasický statický dopravní model města do hodinových intenzit a jak tato dopravní data poskytnout uživatelům online ve webové aplikaci,“ zhodnotil Karel Jedlička z Fakulty aplikovaných věd Západočeské univerzity vPlzni, která řešila technickou stránku výpočtu dopravních intenzit.

Podle projektového manažera firmy IS-practice Jiřího Bouchala je plzeňská mapa intenzity dopravy unikátní. „Služba podobná té plzeňské, tedy taková, která dopravní situaci modeluje do budoucna pomocí ověřené dopravně-inženýrské metodologie, počítá s dopravními uzavírkami na 1,5 roku dopředu a vizualizuje ji na internetu, v Česku není. A nevíme, že by byla jinde v Evropě. To je také hlavní konkurenční výhoda oproti navigačním službám typu Google, Waze nebo TomTom. Ty sice znají aktuální dopravní situaci pomocí sběru dat od uživatelů, ale už nedokáží předpovědět, co se stane s dopravou v celém městě poté, co dojde k uzavírce nebo dopravní nehodě například na klíčové dopravní tepně,“ vysvětlil Jiří Bouchal.

Mapa dopravy navíc dostane v budoucnu další rozměr díky prestižní dotaci z výzkumných a inovačních programů Evropské unie Horizont 2020, do které je město zapojeno prostřednictvím Správy informačních technologií města Plzně. Jedná se o projekt PoliVisu, na kterém bude spolupracovat 14 partnerů z celé Evropské unie. Začne v listopadu tohoto roku a potrvá tři roky.

Plzeňský pilot se zaměří na dynamické modelování dopravy v reálném čase s přispěním dat ze senzorů umístěných na světelných křižovatkách. Cílem je vyvinout automatizovanou webovou službu, která dokáže na základě dopravní situace a se zohledněním mimořádných událostí, jako je dopravní nehoda nebo třeba hokejové utkání, namodelovat dopravní situaci pro nadcházející hodiny. Celkový rozpočet projektu PoliVisu činí více než 3,9 milionu EUR. Plzeň je společně s Paříží a belgickým Gentem jedním ze tří pilotních měst.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (1 příspěvek)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Vosí Hnízdo 25.07.2017 12:04, Reagovat

Tak nejdříve bych chtěl vědět, co to všechno stálo. Dále pak, kdo a jak do toho byl zainteresovaný a kolik dostal zaplaceno, kolik pak tato sranda bude stát daňového poplatníka. Obecně řečeno netvrdím, že je to projekt špatný, ale v praxi vcelku zbytečný a přebytečný. Za volantem se stejně nepřehrabuji v NB či podobném zařízení, to už bych z toho musel být cvok, z té techniky a alespoň v mé navigaci uzavírky a omezení jsou, takže vidím, kde je nehoda, práce na silnici, kolona atd. Rádio-Zelená vlna také vcelku objektivně informuje, tak mi tahle sranda připadá zbytečná. Nicméně, je li to něčí iniciativa, která občana a město nic nestojí a není za tím skryt další lobbyng, jak je v Plzni (a nejen tam) obecním sportem, může to tiše žít svým životem a čas ukáže.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.