Potřebují Vinice nové nákupní středisko?

Potřebují Vinice nové nákupní středisko? | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Politický propadák

Miroslav BrabecMiroslav Brabec

Starosta a zastupitel MO Plzeň 1, předseda ČSSD Plzeň, předseda ČSSD Plzeň 1

Více

Petr OsvaldPetr Osvald

Zastupitel města Plzně

Více

Pavel KotasPavel Kotas

Náměstek primátora (pro oblast ekonomickou)

Více

Potřebují Vinice nové nákupní středisko?

Plzeň, 13.11.2012, aktualizováno 14:06 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Vážení spoluobčané,

na Vinicích bydlím již několik let a za tu dobu jsem měl mnohokrát možnost debatovat se „starousedlíky“ o spoustě tématech. Jedním z těch nejpalčivějších, hned po otázce parkování, je nákupní středisko. Na Vinicích žije zhruba deset tisíc obyvatel a ti mají k dispozici čtyři večerky a jednu samoobsluhu, což je patrně také jediný fakt, na kterém se zástupci i odpůrci nového nákupního střediska shodnou. Obě strany sepsaly svoje petice a obě strany dále trvají na svém, bez toho aniž by jejich členové opravdu hledali nějaký kompromis. Jako občan a především jako zastupitel dokážu pochopit argumenty obou stran, ale splnit požadavky lze jen jedné skupině. Jedním z argumentů, o který se mohu opřít je, že zájmy většiny by měly převážit zájmy menšiny, což je pro mě směrodatné a je to i pro mě jeden z důvodů, proč budu podporovat výstavbu nového nákupního střediska, i když samozřejmě ne za každou cenu.

Druhý důvod mé podpory je můj osobní názor a moje vlastní zkušenost. Na Vinice jsem se přistěhoval z Košutky, kde jsem byl zvyklý mít kvalitní nákupní středisko do vzdálenosti pár kroků od bytu. Na Vinicích mám taky obchod kousek od bytu, ale bohužel v něm nikdy nekoupím vše, co potřebuji, respektive ne vše, pro co mě manželka zrovna poslala. Proto se musím téměř vždy dostat, do několik kilometrů vzdáleného nákupního střediska do centra Plzně nebo na Košutku.

Jsou situace, kdy se člověk musí rozhodnout i za cenu, že někoho potěší a někoho ne. Proto po detailním zvážení všech argumentů, jako zastupitel i jako obyvatel prvního městského obvodu, podporuji výstavbu nového nákupního centra.

Autor: Jindřich Krisl

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Doporučujeme také


Diskuse (32 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Evička 20.08.2013 18:50, Reagovat

Souhlasím s tím ,že se to tu zaseklo.Jediný předražený coop ve kterém vůbec nelze nakoupit.Zapomnělo se ,že zde žijí staří a také postižení lidé,mámi s malými dětmi, kteří auto nemají a je pro ně nemožné jezdit nakupovat do města a dřít se s taškama na MHD.Nákupní centrum je zde nutností.

Stanley Šotola 08.08.2013 20:11, Reagovat

Osobně považuji za naprosto nepochopitelný fakt, že se zde na Vinicích najde taková spousta lidí, kteří skálopevně budou namítat cokoliv ohledně výstavby jakéhokoliv obchodu - služby pro veřejnost. Argument o zeleni je naprosto směšný ......

david rac 30.07.2013 23:29, Reagovat

prosim vas udelal jsem si lide a us sem bil i prihlasenej ale zapomel jsem heslo potrebuji nove dek
uji moc david r.

Denisa 15.07.2013 18:18, Reagovat

Dobrý den,
je sice hezké že tu máme večerky a konzum,ale myslím že vinice se dále a dále rozrůstají a myslím že by si zasloužily nové nákupní centrum.Protože myslím že všichni by měli uznat že předražený coop a pár veitnamských krámečků není tak úplně dostačující.Prostory tady na to jsou a myslím že to bude akorát plus pokud někdo potřebuje kopec či přírodu myslim že jsme ve výhodné poloze kde máme lochotínský parčík kolem privamedu jezírko a jiná místa.Nevím proč když se po spousta letech rozhodlo něco postavit jsou zase lidi věčně s něčím nespokojený.

Pecháček 28.06.2013 14:47, Reagovat

Dobrý den,
Nestačil jsem zde přečíst celou diskuzi. Tak jestli to někdo víte, komu patří objekt s Coopem?
Co se týče sámošky, ta mi u nás nechybí, krámy mám po cestě z města. A není problém do města, nebo i na Lochotín dojet v dobrém čase nakoupit a zpátky.
Hospoda? Restaurace? Tu by to možná chtělo. Jen mam trochu starost o to, kdo by tam chodil. Je totiž možné, že se díky výborné dostupnosti centra a Lochotína, taková věc neuživí. A vyloženě mi nechybí. Je opravdu možné, že se tu uživí pouze nálevny.
Co mi však chybí nejvíce, je nějaký pocit Viničáka. Vinice se nám možná zasekly v 1. etapě výstavby. Ale to je právě ta krásná příležitost, přemýšlet o rozvoji, potřebách, co opravdu chceme z tohoto našeho koutku Plzně mít. Dost mi chybí i nějaký veřejný/politický zájem o Vinice. Chtělo by to trochu zapracovat......................

Jitka 23.06.2013 09:49, Reagovat

Paní Lenko, psala jsem, že není pochyb o tom, že by měl být další obchod. Na tom se shodneme. Ale máte špatné informace, že při výstavbě sídliště nebylo počítáno s obchodem. Původní plán počítal s místem na konci Hodonínské, jak bývala ta obrovská jáma, ale město pozemek prodalo. Další pozemky na pravé straně Chmelnické, jak odbočuje 41 doleva do Sylvánu, také prodalo.

Jitka 15.06.2013 16:58, Reagovat

O tom, že Vinice a především Sylván, potřebují obchod není žádné polemiky. Ale bohužel to umístění je jinde než mělo původně být a v tom já vidím problém. Možná se všichni příznivci obchodu za každou cenu budete divit, až stávající COOP zkrachuje, což kvůli umístění 500 m od plánovaného obchodu zcela jistě nastane. Už se nechal slyšet nejmenovaný podnikatel, že objekt COOPu koupí a udělá z něj hernu s diskotékou. Asi by to chtělo trošku přemýšlet a ne jen chtít obchod kdekololiv. Ale možná že se mýlím a hernu či diskotéku budou někteří z vás využívat. Prostě stačí dát lidem chléb a hry, a to doslovně.

Kaja 27.06.2013 22:20, Reagovat

Souhlasím s paní Lenkou - také jdu raději do večerek než do Coopu a rozhodně ho škoda nebude. Otázka herny je jiná věc, ale třeba restaurace by neuškodila - vždyť tu nic není :-(

Lenka 18.06.2013 20:58, Reagovat

Paní Jitka asi píše úplně o něčem jiném než o tom co Vinice potřebují, to, že by měl COOP zkrachovat neovlivní žádná stavba dalšího obchodu, vždy´t doslova nyní živoří, lidé raději chodí do vietnamských večerek, kde je čerstvé pečovi a další věci. Herna a diskotéka by rozhodně na takovém problematickém sídlišti také neměly být, vedlo by to jedině ke zvýšení kriminality, ale kam mají chodit mámy s dětmi a staří lidé nakupovat když nemohou použít auto? přestaňme se chovat sobecky a uvažujme, sídliště při samotné stavbě nepočítalo s takovým růstem další zástavby a pokud ano, měla se současně řešit občanská vybavenost. jsem všemi deseti pro stavbu Penny nebo jiného marketu pro obyčejné lidi našeho sídliště !!!

Alena Chrenková 15.02.2013 16:14, Reagovat

Prosím, už něco udělejte. Pro obyvatele Vinic - je o nutné obchodní centrum ! Bude přímosem pro všechny.
Již 10 let se o tom jenom hovoří. Bydlím zde 20 let a nakupovat chodím do centra nebo na Lochotín a to opravdu je z ruky.

Hana 04.02.2013 18:25, Reagovat

Patřím k těm, kteří se na sídliště Vinice stěhovali v roce 1990 mezi prvními. Zažili jsme tedy blátivé sídliště bez jakékoliv vybavenosti. Jenže postupem let se sídliště začalo rozrůstat, ale služby pro lidi už ne. Lochotínské sídliště postupem let získalo několik hypermarketů, specializovaných prodejen a dalších služeb. A Vinice? Obchod COOP, kde je dobré si koupit leda rohlíky, u těch je zaručena čerstvost. Několik obchodů jako vietnmských večerek, které prodávají takřka všechno co člověk ale každý den nepotřebuje. A okolí obchodu potravin jedna špína, smrad a přitom na začátku v komplexu byly i butiky s textilem a podobně. Je to hanba, že lidé brání stavbě obchodu, už proto, že ho sídliště potřebuje jako sůl. Všichni budeme staří a bude pro nás problém jet nakoupit do vzdálených hypermarketů a pak přecpaným autobudem cestovat s těžkou taškou domů. I maminky s kočárkymají takové problémy jako senioři. STYĎME SE TEDY, ŽE BRÁNÍME ROZVOJI SÍDLIŠTĚ. NELZE JEN STAVĚT NOVÉ BYTY, ALE JE NUTNÉ TAKÉ ZAJISTIT DOSTATEČNOU OBČANSKOU VYBAVENOST, DO KTERÉ OBCHOD S POTRAVINAMI ODPOVÍDAJÍCÍ POČTU OBYVATEL SÍDLIŠTĚ BEZ DISKUZE PATŘÍ! KDY TO KONEČNĚ POCHOPÍ VŠICHNI TO ODPŮRCI!

Kaja 15.01.2013 03:53, Reagovat

Také myslím, že Vinice potřebují menší obchodní centrum jako sůl. Místní obchod je bohužel tragický a není kde jinde nakoupit. Argument, že je Kaufland za rohem nechápu. Vždyť je to skoro hodina cesty pěšky.
A Dane? Jaké obchody myslíte? Vždyť je tu jen jeden a ostatní jsou večerky, které moc nevyužívám - výběr hodně omezený a maminka s malými dětmi a kočárkem ve večerce prostě nenakoupí.

dan 14.01.2013 20:56, Reagovat

Bydlím na Vinicích od roku 1991 a myslím, že nabídka obchodů je naprosto dostatečná. V žádném případě na sídlišti nepotřebujeme nějaký hypermarket který zase zabere kus zeleně. S těma zkorumpovanými zastupiteli je problém, že je nezajímaj lidi ale jen peníze. Pane krisl, kolik vám investor nasypal?

Alfa 22.01.2013 17:21, Reagovat

Jóó Dane, že tobě stačí hnusný odporný předražený COOP, nebo zaplivaná vietnamská extrémně drahá večerka je tvoje věc. Ale spousta lidí chce NORMÁLNÍ obchod.

Jindřich Krisl 22.01.2013 11:08, Reagovat

Vážený pane Dane,
můj názor není ovlivněn tím, že mi někdo "nasypal". Zajímají mě názory občanů a snažím se hledat řešení. Znám lidi co mají stejný názor jako Vy, ale znám i lidi co se s večerkou nespokojí. Proto se snažím toto téma otevírat a zjišťovat názory obyvatel.

P.S. Já osobně bych kromě nákupního střediska uvítal i nějakou pěknou restauraci, vinotéku nebo třeba cukrárnu.

Karel Bříza 20.02.2013 13:57, Reagovat

No tak restauraci by asi uvítalo víc lidí, když pominu Tipsport a tu podivnou hospodu v COOPu (jednou cca v roce 1996 jsem tam nakoukl přes dveře a to stačilo) a stánek ve Strážnické plus Dřevák v Brněnské, tak na Vinicích je to naprostá tragédie.

Naštěstí se za těch 20 let výrazně zlepšila MHD, pamatuji si jak jsem musel z města odjet i několik spojů po sobě, do kterých se mi nepodařilo pro přeplněnost nastoupit - to už se mi nestalo asi 7 let. Takže do restaurace se dá zajet.

Ovšem narozdíl od nějakého marketu (rozhodně chybí, COOP bez konkurence je příšerný) tady podle mě radnice nic dělat nemůže. Zřejmě nejsou žádní zájemci na Vinicích toto provozovat, ale nenapadá mě proč. No a cukrárna tam čas od času vznikne a a brzy zase zkrachuje, to je zas o ekonomice, s tím radnice taky nic nenadělá.

Markéta 23.11.2012 12:53, Reagovat

Co je zase tohle za článek? Nechápu,jak někdo může vůbec napsat takovou hovadinu. Když jste se měl tak skvělě na Košutce,proč jste si tam nezůstal??? Já na Vinicích vyrostla a v životě mi tam žádný hypermarket nechyběl a nechybí. Kaufland je za rohem. A napsat jako argument pro výstavbu právě to,že Vy jste ho měl za barákem je dosti mimo mísu. Vy jste ta většina? O tom dost pochybuju.

Markéta 15.06.2013 11:56, Reagovat

bydlim tu od detství, zdemolovaná hřiště, i tipače ožralci co chodí s chlastem a hadem na nové dětské hřiště, krám je tu třeba už 10 let to ví každý, vetšina lidí delá vetší nákupy, maminky s detmi si tu nenakoupí, nebo ano ale za jaké peníze??? všichni kdo jsou proti jsou nemyslící opice a radši by měly vzít pytel a jít sbírat ten humus na tech jejich zelených trávníkach, kde stejne serou psi takže jsou k ničemu. Hurááááá dneska tu vyjel bagr a jde se na to a je mi líto, že kvuli 12 lidem tu nebude penny ale předražený albert - kdyby jste byli rozumní už tu krám mohl stát a my nemuseli jezdit kilometry jen pro to, aby jsme si nakoupili jako každý normální človek.

Kaja 27.06.2013 22:23, Reagovat

Jak to, že tu nebude Penny? Proč nakonec Albert? Kde se tyto informace dají nalézt? Děkuji

Jindřich Krisl 23.11.2012 14:59, Reagovat

Vážená paní / slečno Markéto,
v životě každého člověka nastane situace kdy se odstěhuje od rodičů a začne žít vlastním životem.
Co se týče nákupního střediska, tak já nejsem většina. Ale mezi lidmi se kterými mluvím převládá názor, že by tam nový obchod stát měl. Dle Vašeho příspěvku soudím, že se řadíte k odpůrcům, ale zatím jsem slyšel spíše opačné názory, než je ten Váš.

XXX 18.11.2012 17:51, Reagovat

Dneska jsem tam (v Coop) byl ve tři hodiny a nebylo tam nic. Výběr salátů, salámů a sýrů byl jak za totáče. V Hodonínské jim vůbec nejde o žumpu, ale o princip. POSTAVTE OBCHOĎÁK ať žijeme jako v 21. století a né jak v roce 1980.

Pavel Rulf 17.11.2012 10:49, Reagovat

Ahoj Jindro Krisle zastupiteli,
tvůj článek je o čem, jestli obchod ano či ne? Z jakých zdrojů čerpáš? Máš blízko k oficiálním informacím a vlastně žádné nemáš!
Otázka není jestli obchod ne či ano, ale jestli obchod v Hodonínské ulici ano či ne…
S tímto článkem jsi se zařadil ke svému kolegovi J. Vágnerovi, který navíc svaloval vinu na občany z Hodonínské, že nechtějí žumpu pod okny a tím brání výstavě marketu, ale tou větou, cituji nebo spíše kopíruji: „ budu podporovat výstavbu nového nákupního střediska, i když samozřejmě ne za každou cenu“, jsi mě dostal ;o) Připomnělo mi to konstatování ze známého českého filmu.
Co se takhle zamyslet, proč nikdo z vás nechce hledat další variantu, jinou parcelu, místa je tu dost nebo patříte k těm, kteří podporují pochybné developery, kteří chtějí pozemky Vinic a Sylvánu použít k „výdělkům“ ? Tak to totiž působí na obyčejného občana Vinic, když si ovšem nepřipustí úplnou hloupost pisatelů ;o)))
Mimochodem tuhle variantu navrhovali lidé na shromáždění ve vinické škole před 5 lety, kde jsem byl osobně přítomen.


S pozdravem
Pavel Rulf

PS: Kdyby někdo chtěl vědět citát ze zmíněného filmu, písněte, já vám ho rád ocituji ;o)))

Jindřich Krisl 23.11.2012 15:02, Reagovat

Pavle Rulfe,
hledala se i jiná lokalita, než Hodonínská ulice, ale v jiné lokalitě není žádný investor který by měl zájem tam stavět. Takže se dostáváme do začarovaného kruhu. Investor má zájem postavit OC v Hodonínské, ale občané Hodonínské odmítají. Obvod najde jinou lokalitu, ale tu odmítá investor.
Jaké řešení navrhuješ?

Josef Němec 20.01.2013 18:52, Reagovat

Ptal bych se obráceně. Co bylo dřív investor nebo parcela?
Taky je na místě ptát se proč, podporu nákupnímu centru prezentují převážně anonymní uživatelé a diskutéři. Zatímco ti se jménem nikoliv.

Kaja 15.01.2013 04:00, Reagovat

Docela by mne zajímalo, jaká lokalita byla investorovi nabídnuta.

Obyvatel 17.11.2012 12:27, Reagovat

A kde jako ty chytráku? Třeba u Rozhledny? Nebo kde jinde?

Karel Bříza 15.11.2012 17:00, Reagovat

Souhlasím s předchozími názory - Vinice bohužel zůstaly ve stavu 1. etapy výstavby, tedy že tam byly postaveny bytové domy a dál nic.

Ke druhé etapě - výstavbě občanské vybavenosti - už bohužel nikdy nedošlo; namísto toho se ještě postavil celý Sylván, takže tam základní věci chybí dnes dokonce dvakrát.

Na prvním místě chybí samozřejmě nějaký obchodní dům; COOP zůstal někde na úrovni roku 1995, kdy jsem se přistěhoval a večerky jsou super když člověk potřebuje v neděli večer cibuli nebo hořčici, ale vejce tam stojí 5,50 (jinde cca 2,50) a sortiment odpovídá skladovým možnostem.

Dnes už lidem při stěhování na Vinice nevadí jejich pověst romského gheta (ta se už naštěstí dost zlepšila), ale to že by zde neměli kde nakoupit kam jít na oběd nebo na pivo. Byť je zde nejvyšší koeficient daně z nemovitosti jako v centru, reálně je to noclehárna, za vším je třeba jet do města (jako někde v satelitním městečku).

Josef Němec 20.01.2013 18:54, Reagovat

Možná by bylo lepší hledat náhradu za COOP nebo tlačit COOP k lepší efektivitě. To je určitě lepší věc než za rohem postavit další obchoďák a znesnadnit tak živobytí například menším obchodům.

Jindřich Krisl 22.01.2013 11:18, Reagovat

Vážený pane Němče,
v tomto s Vámi souhlasím. Pravděpodobně by to celý problém vyřešilo. Bohužel budova v níž sídlí COOP není v majetku města, takže není v našich silách do toho jakkoliv zasahovat.

Renda 15.11.2012 11:01, Reagovat

Uvažoval jsem o koupi bytu na Sylvánu a právě chybějící nákupní středisko v blízkosti rozhodlo, že jsem tam byt nekoupil. Není tam absolutně nic, obyvatele dost lituji. Nechápu, jak může někdo stavbu takového obchodu odmítat...

Volič 14.11.2012 13:28, Reagovat

Ta jednota co tam je je hrozná. Drahá, špinavá a malý výběr. Vinicím by slušel nějaký malý Albert, nebo něco takového.

Fraňková Marcela 14.11.2012 11:07, Reagovat

dobrý den,dovolte pár poznatků.Na Vinice jsme se přistěhovali letos z obvodu Plzeň Bory a tak srovnáváme.Je zde čistší vzduch,méně smogu,vetší klid,chybí tady obchodní dům jako sůl.To co se zde má plnit funkci nákupního střediska je něco příšerného.Prosím postavte zde nové nákupní středisko.Děkuji

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.