Hejtman Milan Chovanec: Netoužím po krvi a po hlavě ministra dopravy

Hejtman Milan Chovanec: Netoužím po krvi a po hlavě ministra dopravy | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený2,65%
Spokojený48,67%
Zklamaný23,01%
Zdrcený13,27%
Šokovaný12,39%

Celkový počet hlasů: 113

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Markéta NěmcováMarkéta Němcová

Realitní makléřka

Více

Martin SkálaMartin Skála

Více

Karel ZajíčekKarel Zajíček

zastupitel MěZ Rokycany

Více

Hejtman Milan Chovanec: Netoužím po krvi a po hlavě ministra dopravy

PLzeň, Praha, 15.10.2012, aktualizováno 14:23 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Bezprostředně po krajských volbách se pustil hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec (ČSSD) a zároveň i stínový ministr dopravy do současného ministra dopravy Pavla Dobeše. Chovancovi se nelíbí způsob, jakým se vypořádal Dobeš s výsledky auditu k Centrálnímu registru vozidel, který ministerstvo dopravy obdrželo v pátek. Hejtman zkritizoval ministra za to, že kvůli nefungujícímu registru potrestal jen své podřízené a nepřipustil žádnou osobní odpovědnost.

Milan Chovanec, je kromě hejtmana také stínovým ministrem dopravy | Autor: Richard BenešMilan Chovanec, je kromě hejtmana také stínovým ministrem dopravy | Autor: Richard Beneš

„Exemplární výpovědi systém nezlepší. Ministr Dobeš, namísto zcela jednoznačné odpovědi, kdy bude registr plně funkční, volí výmluvy a svaluje odpovědnost na své podřízené a předchůdce. Jeho odpovědnost je přitom neoddiskutovatelná. Právě v době jeho působení byl totiž vybrán dodavatel bez výběrového řízení,“ říká stínový ministr dopravy Milan Chovanec. Podle něho navíc audit ukazuje, že se jedná nikoli o selhání jedinců, ale o vážnou systémovou chybu, nezodpovědné a nesprávné nakládání se svěřenými prostředky a především naznačuje i možné penězovody, kterými odtékají finance ze státního rozpočtu.

Chovanec v této souvislosti upozorňuje na to, že při tiskové konferenci k výsledkům auditu ministr Dobeš v pátek prohlásil, že se řada věcí měla udělat jinak. „Připomíná to studenta střední školy, který byl chycen při opisování. V tomto případě však nejde o nedostatečnou zapsanou do indexu, ale o půl miliardy korun, které má za pomalý a chybující registr Ministerstvo dopravy ČR zaplatit,“ doplňuje Chovanec. Úlohou nového registru přitom není jen propojení jednotlivých pracovišť a jednotná správa dat, ale napojení na celoevropský systém, který mimo jiné zjednodušuje boj s organizovanými skupinami zlodějů aut.

„Netoužím po krvi a nevolám po hlavě ministra Pavla Dobeše. Volám po funkčním a stoprocentně fungujícím Centrálním registru vozidel. Chci systém, který nebude nijak omezovat či komplikovat život běžných občanů a bude plně kompatibilní se systémem celoevropským. V čele Ministerstva dopravy ČR pak musí být manažersky zdatní odborníci, pro které nebude problém dopředu spočítat, co znamená poměr cena a výkon,“ dodává Chovanec.

Průšvih s nefungujícím Centrálním registrem řidičů už stál hlavu náměstka ministra dopravy Ivo Tomana a také dvojici šéfů odborů, do jejichž kompetence spadá centrální registr vozidel. Spolu s Tomanem tak skončí také ředitel odboru silničního provozu Petr Musil a ředitel odboru vnitřní správy Tomáš Kulman. Už v červenci vyhodil ministr vrchního ředitele úseku silniční a vodní dopravy Karla Pešku, dalším lidem vzal osobní ohodnocení. Osobní odpovědnost ovšem ministr Dobeš odmítl s tvrzením, že problémy s registrem mají původ už v roce 2004, kdy vznikl ze 77 nepropojených lokálních databází centrální registr, který byl letos v červenci nahrazen novým systémem. „Zjevně jsme udělali řadu věcí, které jsme měli udělat jinak,“ komentoval problémy s registrem Dobeš.

Do problémů se dostal registr letos v červenci, kdy ministerstvo dopravy spustilo zcela nový systém, který po několika minutách provozu spadl po celé republice. Systém nefungoval více jak 14 dní a řadu problémů se nepodařilo odstranit ještě nyní. Systém je pomalý a mnoho dat je třeba vkládat ručně. Kvůli způsobeným potížím žádá po ministerstvu odškodné 132 motoristů, kteří chtějí odškodné ve výši čtyř milionů korun. Registr ministerstvu dodala firma ATS-Telcom. Ministerstvo jí platí za provoz a rozvoj informačních systémů měsíčně 13 milionů korun. Firma zakázku na provoz informačních technologií získala ve výběrovém řízení v roce 2010. K vytvoření aplikace pro centrální registr vozidel a jeho provoz se ale dostala bez soutěže.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.