Švédský král se ve Škodě Transportation učil řídit tramvaj

Švédský král se ve Škodě Transportation učil řídit tramvaj | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,88%
Spokojený45,45%
Zklamaný19,39%
Zdrcený12,12%
Šokovaný15,15%

Celkový počet hlasů: 165

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Vlastimil SladkýVlastimil Sladký

technolog obrábění – Kdynium a.s.

Více

Václav MilotaVáclav Milota

ekonom, finanční poradce, důchodce

Více

Karel FerschmannKarel Ferschmann

Starosta Němčovic

Více

Švédský král se ve Škodě Transportation učil řídit tramvaj

Plzeň, 10.05.2012, aktualizováno 11.05.2012 08:57 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Švédský panovník Karel XVI. Gustav se ve čtvrtek procházel areálem plzeňské Škody Transportation. Král přicestoval do České republiky v rámci Královské technologické mise a společnost Škodu Transportation si vybral k návštěvě hlavně kvůli zajímavým inovacím ve výrobě a vývoji.

Švédský panovník Karel XVI. Gustav navštívil plzeňskou společnost Škoda Transportation | Autor: Škoda TransportationŠvédský panovník Karel XVI. Gustav navštívil plzeňskou společnost Škoda Transportation | Autor: Škoda Transportation

Delegace si vyslechla přednášku o inovacích a technologických řešeních Škody Transportation pro městská a příměstská elektrická vozidla a prohlédla si výrobní haly. „Ukázali jsme například výhody konstrukce tramvají Škoda 15T ForCity, která je stoprocentně nízkopodlažní a zároveň disponuje otočnými podvozky. Tato technologická novinka má zásadní vliv nejen na nižší opotřebení kolejnic v obloucích, ale zvyšuje také komfort jízdy a průměrné rychlosti tramvaje. Navíc jsme mohli odstranit uzel převodovky a její olejové náplně, což je ekologicky i ekonomicky šetrnější,“ řekl pro Regionypodlupou.cz vedoucí elektrických projektů Milan Šrámek.

Král Karl XVI. Gustav si poté sám vyzkoušel, jaké to je, řídit nejmodernější tramvaj 15T ForCity z dílen plzeňské společnosti. Spolu s ním si výrobky Škody Transportation prohlédli prezident společnosti Saab, viceprezident automobilky Volvo, předseda představenstva telekomunikační firmy Ericsson, nebo prezident Švédské královské akademie technických věd.

„Švédští zákazníci jsou známí svou náročností a zaměřením na nejnovější technologie. Proto si návštěvy velmi ceníme a zároveň ji považujeme za důkaz, že plzeňská Škoda Transportation je v zahraničí známá nejen díky bohaté historii, ale také zásluhou moderních výrobků,“ uvedl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Švédové si mohli prohlédnout celé portfolio nejnovějších kolejových vozidel Škody Transportation od tramvaje 15T ForCity, až po výkonnou třísystémovou lokomotivu 109E, která je určena pro provoz při rychlostech až 200 kilometrů v hodině.

„Švédsko a Skandinávie je z pohledu skupiny Škoda Transportation velmi zajímavý a dynamický trh. Pozorně sledujeme připravované tendry zejména na tramvaje, lehká kolejová vozidla, vozidla pro příměstskou dopravu a zajímají nás také lokomotivy. Primárně se však hodláme soustředit na tramvaje a meziregionální dopravu, kde můžeme uspět s tramvají jak klasické koncepce, tak s modifikací ForCity, nebo novou nízkopodlažní elektrickou jednotkou RegioPanter, samozřejmě uzpůsobenou na severské klimatické podmínky,“ vysvětlil své šance na severském trhu viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer.

Autor: Ben, redakce

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (2 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Zik. 15.05.2012 19:00, Reagovat

Škoda, že ŠKODA patří k největším vytunelovaným firmám u nás. Jen v Plzni dávala práci 38000 lidem a celorepublikově 45000. Že jsou okradeni i drobní akcionáři. Ze Škodovky nezůstalo skoro nic. Zrušeno je i legendární podnikové muzeum. Hutě vlastní Rusko, Závod pro výrobu turbin Korea, Těžké strojírenství Slovensko ... a peníze jsou? (v P.) Co asi na to pan král?

Milovník monarchie 11.05.2012 11:37, Reagovat

Tak to je tedy mazec, Škodovkou se promenádoval sám pan král. A jak mu to šlo v té tramvaji? Mohly by ho angažovat PMDP do trvalého pracovního poměru

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.