Europoslanec Jiří Pospíšil: Zpřísnění legislativy EU jako reakce na aféru Dieselgate

Europoslanec Jiří Pospíšil: Zpřísnění legislativy EU jako reakce na aféru Dieselgate | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený4,55%
Spokojený48,48%
Zklamaný20,45%
Zdrcený12,12%
Šokovaný14,39%

Celkový počet hlasů: 132

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Vladimír RýdlVladimír Rýdl

svařovací technik, člen Rady OZ Hromnice

Více

Božena VaňkováBožena Vaňková

Ředitelka MkS Tachov

Více

Věra RubákováVěra Rubáková

Zastupitelka PK, předsedkyně Oblastního sdružení ODS Tachov

Více

Europoslanec Jiří Pospíšil: Zpřísnění legislativy EU jako reakce na aféru Dieselgate

Brusel, Plzeň, 19.04.2018, aktualizováno 13:26 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Poslance Evropského parlamentu čeká dnes hlasování o návrhu nařízení, které by mělo do budoucna zabránit tomu, aby se neopakovalo podvádění u emisních testů, které v roce 2015 stálo za vypuknutím kauzy Dieselgate. Výsledkem by měl dohled na řádné uplatňování všech technických předpisů včetně již zmiňovaných emisních testů prováděných podle již přijaté nové legislativy EU v reálných podmínkách provozu. Schválení typu motorového vozidla je podmínkou uvedení nového vozidla na trh v EU.

„Je důležité, že dojde ke zpřísnění legislativy a zapojení Evropské komise do dohledu nad jejím prováděním, aby nedocházelo k případům, jichž jsme v minulosti mohli být svědky. Některé národní dohledové orgány postupovaly benevolentně a přehlížely porušování evropských předpisů, včetně těch emisních, některými výrobci osobních automobilů,“ uvedl plzeňský europoslanec Jiří Pospíšil (TOP 09), který je členem Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele EP. Nové nařízení by rovněž mělo řešit problém rozdílného výkladu práva v různých členských státech.

„Jsem rád, že se podařilo odmítnout návrhy socialistických a zelených poslanců, kteří požadovali zřízení nové evropské agentury, což by mělo za následek navýšení byrokracie. Zřízením nového úřadu se problém nevyřeší. Je důležité si uvědomit, že jde o zdraví nás všech, vždyť jenom emise oxidů dusíku vznikající při spalování motorů aut mají v EU ročně na svědomí desetitisíce životů. Dosavadní systém svěřující dohled a kontrolu do rukou příslušných orgánů členských států byl roztříštěný a nefungoval, posílení kontrolní pravomoci Evropské komise je proto žádoucím krokem vpřed,“ říká Jiří Pospíšil.

Evropská komise bude provádět každých pět let hodnocení řízení ze strany příslušných vnitrostátních orgánů, které schvalují motorová vozidla. Nová pravidla také nastavují limit platnosti. Po schválení typu vozidla je osvědčení platné po dobu sedmi let u malých vozidel a 10 let u nákladních automobilů. Nová pravidla, na základě kterých si můžete být jisti, že vaše nové vozidlo bude z hlediska emisí nezávadné, vstoupí v účinnost v září 2020.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.