Plzeň už ví, o kolik vzrostla za 10 let hustota dopravy ve městě

Plzeň už ví, o kolik vzrostla za 10 let hustota dopravy ve městě | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený1,89%
Spokojený49,06%
Zklamaný23,58%
Zdrcený14,15%
Šokovaný11,32%

Celkový počet hlasů: 106

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Josef FischerJosef Fischer

Analytik dat

Více

Tomáš PoppTomáš Popp

Kuchař a pořadatel farmářských trhů

Více

Plzeň už ví, o kolik vzrostla za 10 let hustota dopravy ve městě

Plzeň, 18.12.2017, aktualizováno 15:00 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

S vyhodnocením rozsáhlého průzkumu tranzitní dopravy na území Plzně, který umožnil porovnat data z roku 2007 s daty z roku 2017 se seznámili zastupitelé města. Do Plzně podle průzkumu denně vjíždí 93 tisíc vozidel, z toho je 3600 nákladních vozidel a tři tisíce kamiónů. Stejný počet vozidel z města vyjíždí. Podíl tranzitní dopravy na vjezdech do města je v průměru dvacet procent z celkového počtu. Data o rozsahu tranzitní dopravy přinesl průzkum z května letošního roku.

Čtyřiadvacet stanovišť „sčítačů“ byla umístěna u vstupních silnic v místech, kde překračují hranice města. Zapisovaly se registrační značky vozidel a následným párováním značek se zjišťoval podíl tranzitní dopravy. Součástí byl i průzkum nákladní dopravy směrující dovnitř či ven z průmyslové zóny Borská pole. Na silnici I/26 (Rokycanská) a silnice I/27 (přivaděč od D5) se využil automatický detektor dopravy. Od ŘSD pak město Plzeň získalo data o intenzitách dopravy na dálnici D5 v tunelu Valík.

Otevření dálničního obchvatu, který vede po jižním okraji Plzně od roku 2006 vedlo k výrazné změně množství tranzitní dopravy v Plzni. Tranzit vozidel ve směru západ – východ (Domažlická – Rokycanská a zpět) se za posledních deset sice zvýšil o 28 procent, podstatné ovšem je, že absolutní hodnoty tranzitu Plzní představují jen zhruba 2,5 procenta intenzity dopravy na obchvatu dálnice D5, zatímco v roce 2007 to bylo 3,5 procenta. Dálniční obchvat významně snižuje dopad tranzitní dopravy na trase Praha – Rozvadov na město Plzeň. Intenzita dopravy na dálnici D5 v tunelu Valík se ve stejném sledovaném období deseti let zvýšila z 21 400 na 38 000 vozidel za den. Objem dopravy na dálničním obchvatu tedy vzrost o 78 procent. Další odlehčení pro dopravní situaci v centrální části Plzně přinese až vybudování západního městského okruhu.

„Takto rozsáhlý průzkum dopravy se uskutečnil poprvé v roce 2007, rok po otevření dálničního obchvatu. Město tedy mohlo po deseti letech porovnat data z obou průzkumů. Od roku 2007 stoupla intenzita dopravy na vstupech do města o 19 procent, podíl tranzitní dopravy na vstupu do města se v průměru zvýšil ze 14 na 20 procent, u kamionů jde o nárůst o 33 procent,“ vysvětlil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL).

Nejsilněji jsou zatíženy vjezdy do města po dálničním přivaděči kolem Nové Hospody, kde projede denně v obou směrech 23 400 vozidel, z toho 1460 nákladních souprav. Po dalších dálničních přivaděčích, Rokycanské ulici a ulicí U Seřadiště na Slovanech projede denně v obou směrech na 21 tisíc vozidel, po Rokycanské je to 750 nákladních souprav, po ulici U Seřadiště 360 nákladních souprav, tedy kamionů.

Nejrozsáhlejší tranzit dopravy je ve směru východ – západ po státní silnici I/26 a činní přibližně 940 vozidel za den, z toho 180 nákladních souprav. Do průmyslové oblasti Borská pole a do areálu Škoda z Borské ulice vjede denně na 860 kamionů respektive nákladních souprav a stejný počet i odjede z této oblasti. Nejvíce kamionů přijíždí do Plzně ve směru od silnice I/26, tedy po Domažlické ulici po přivaděči od D5 západ, v jednom směru je to 365 kamionů.

 „Vyhodnocení tranzitní dopravy také potvrdilo, že ve vnitřním kordonu, to znamená na úrovni ulic U Trati, Sirková, sady Pětatřicátníků poklesla intenzita dopravy od roku 2008 do roku 2016 o pět procent. Na vnějším kordonu města, tedy na úrovni ulic Folmavská, Částkova, Masarykova a Studentská došlo k sedmiprocentnímu nárůstu intenzity dopravy. Tranzit ve směru západ – východ (Domažlická – Rokycanská) se zvýšil o 28 procent, nákladní o 20 procent. Osvědčilo se tedy vybudování trasy propojující Rokycanskou ulici – most Nad nádražím – Železniční – most Milénia – ulice U Trati – Belánka – Borská ulice – Folmavská. Dokončení této spojnice přináší centru města výrazné úlevy,“ doplnil náměstek Petr Náhlík.

Velký vliv na dopravní situaci v Plzni má ovšem také změna životního stylu občanů města Plzně, zejména nárůst počtu automobilů o 16 procent. V Plzni vzrostl od roku 2007 do roku 2016 počet vozidel ze 431 na 500 vozidel na tisíc obyvatel. Na každé dva občany města Plzně připadá jedno auto. Dalším významným vlivem na dopravní situaci v Plzni je výrazný nárůst počtu občanů, kteří se přistěhovali v posledních deseti letech do plzeňské aglomerace.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.