Plzeň chystá sdílené úložiště, nabídne informace o všech pořádaných akcích i uzavírkách

Plzeň chystá sdílené úložiště, nabídne informace o všech pořádaných akcích i uzavírkách | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Georgij AlanijaGeorgij Alanija

Pedagog

Více

Markéta NěmcováMarkéta Němcová

Realitní makléřka

Více

Lumír AschenbrennerLumír Aschenbrenner

Senátor, starosta Plzně - Slovan

Více

Plzeň chystá sdílené úložiště, nabídne informace o všech pořádaných akcích i uzavírkách

Plzeň, 18.10.2017, aktualizováno 20:15 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Informace o všech pořádaných akcích včetně uzavírek a omezeních dopravy v Plzni najdou od příštího roku lidé v kalendáři akcí na webu města, konkrétně na webovém portálu Bezpečná Plzeň. Tento měsíc už běží ve zkušebním provozu, zatím na intranetu města. Jde o další z projektů konceptu takzvaného Smart City Plzeň, které mají obyvatelům a návštěvníkům města zjednodušit a zpříjemnit život.

„Chceme tím ulehčit práci lidem, organizátorům, bezpečnostním složkám, úřadům a odborům města,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký (ČSSD). Plzeň se při přípravě projektu neinspirovala žádným městem.

„Stávalo se, že ne vždy jsme ty informace měli. Poslední dobou výrazně stoupá počet kulturních a sportovních akcí, a tak chceme mít větší přehled,“ vysvětlil vedoucí Odboru bezpečnosti a prevence kriminality Magistrátu města Plzně Aleš Průša. Pořadatelé akcí se z kalendáře dozvědí, kdy jsou jaké plochy a prostory ve městě obsazené. Informace jsou dobré také kvůli tomu, aby se lidé rozhodli, zda mají jet do centra autem.

Provoz sdíleného úložiště technicky zajišťuje Správa informačních technologií města Plzně. „Na tuto šikovnou a chytrou věc jsme nemuseli vydávat žádné peníze,“ doplnil Aleš Průša. Policie a úřady budou ze systému získávat kromě veřejných dat, jako jsou termíny, hodiny a druhy akce, také informace například o účelu shromáždění, svolavateli a další. Když se nová akce zadá, tak ihned dostanou e-mail o termínu a druhu akce.

„Od roku 2016 se velmi zpřísnily bezpečnostní podmínky pro pořádání akcí,“ řekl Aleš Průša. ministerstvo vnitra vydalo příručku na ochranu měkkých cílů, z níž plynou doporučení pro pořadatele, policii i pro orgány města. Například akce konané na náměstí Republiky mají mít větší počet pořadatelů, kvalitní bezpečnostní agenturu, požární a zdravotnický dozor a zajištěný prostor proti vniknutí nebezpečného vozidla. „A pokud se konají na náměstí akce s větším počtem lidí, tak si dnes organizátor musí požádat odbor dopravy o úplnou uzavírku příjezdových ulic pro individuální dopravu. Jezdí tam pak jen městská hromadná doprava nebo ti, kdo na náměstí bydlí,“ dodal Aleš Průša.

Plnění systému bude mít na starosti pracovník odboru bezpečnosti, u něhož se sbíhají veškeré informace o akcích. „Jakmile se o akci dozvíme, tak ji hned založí, tedy všechna oznámená shromáždění, kulturní i sportovní akce, uzavírky silnic a omezení dopravy,“ dodal Aleš Průša.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.