Město Plzeň chce nahradit trolejbusy s dieselagregátem novými vozy s trakční baterií

Město Plzeň chce nahradit trolejbusy s dieselagregátem novými vozy s trakční baterií | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Jaké straně dáte hlas ve volbách do Sněmovny?

ANO26,73%
ČSSD6,93%
KDU-ČSL2,97%
KSČM3,96%
ODS21,78%
Piráti9,90%
Realisté0,99%
SPD9,90%
TOP 0910,89%
Jiné5,94%

Celkový počet hlasů: 101

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Zdeněk NovákZdeněk Novák

Radní města Domažlice

Více

Martin BaxaMartin Baxa

1. náměstek primátora (pro oblast kultury, cestovního ruchu, památkové péče a projektu Plzeň – Evrop

Více

Alexandra NágrováAlexandra Nágrová

Zastupitelka PK, starostka obce Hvozd

Více

Město Plzeň chce nahradit trolejbusy s dieselagregátem novými vozy s trakční baterií

Plzeň, 14.09.2017, aktualizováno 16:08 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Nahradit časem všechny trolejbusy s pomocným dieselagregátem novými trolejbusy s trakční baterií jako nezávislým pohonem chce město Plzeň. Bateriové trolejbusy testovaly Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) v ulicích od února letošního roku, a to u sedmi vozidel. Ty v ostrém provozu prokázaly skvělé jízdní vlastnosti, zátěžové zkoušky přinesly výborné výsledky. Nový typ trolejbusů je ještě šetrnější k životnímu prostředí a nabízí vyšší komfort pro cestující i řidiče.

„Zavedení trolejbusů s bateriovým pohonem je jedním z našich projektů konceptu Smart City Plzeň, kde jsou Plzeňské městské dopravní podniky členem skupiny Mobilita. V rámci Smart City Plzeň se snažíme přinášet chytrá a inovativní řešení, a tím zjednodušovat a zpříjemňovat život našim občanům i přijíždějícím návštěvníkům,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký (ČSSD).

Dosavadní provoz testovaných trolejbusů byl podle slov náměstka primátora pro oblast dopravy Petra Náhlíka (KDU-ČSL) bezproblémový a PMDP s nákupem těchto vozů počítají i do budoucna „Postupné zavádění bateriových trolejbusů povede ke snižování emisí CO2, sníží se také hlučnost a zvýší se komfort cestujících i řidičů. Tyto trolejbusy navíc nemají, oproti těm s dieselagregáty, problém s přehříváním v letních měsících,“ doplnil Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP.

Bateriové trolejbusy si chválí také samotní řidiči PMDP. „Jako velké plus vidím hlavně jednoduchost obsluhy. Přepnutí z napájení trolejemi na bateriový pohon je totiž otázka vteřiny, diesel se musí startovat déle a v zimě se navíc musí předem nahřívat. Dieselové pomocné motory jsou navíc pomalejší, při jízdě na baterky nepoznám rozdíl oproti napájení trolejemi,“ popsal své zkušenosti řidič PMDP Pavel Krejza.

Obměna stávajících trolejbusů s dieselagregáty za nové s bateriemi se uskuteční v rámci plánovaných investic PMDP do obnovy vozového parku. „Mrzí nás současná dotační politika, kdy se výrazně podporuje nákup vozů s pohonem na plyn, které však často mají na životní prostředí horší dopad než dieselové motory, navíc se i v tomto případě jedná o fosilní palivo. Uvítali bychom, kdyby elektrický pohon, který je nejekologičtější, byl zejména ve veřejné dopravě podporován výrazněji,“ popsal Michal Kraus, předseda představenstva PMDP.

Tramvajová a trolejbusová doprava má v Plzni dvoutřetinový podíl na výkonech městské hromadné dopravy. Do budoucna se plánuje prodloužení tramvajové linky na Borská pole a uvažuje se také o prodloužení trolejbusových linek k Fakultní nemocnici Plzeň na Lochotíně. Vozy s pomocným pohonem se využívají především na linkách vyjíždějících do okrajových částí města nebo při výlukách.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (5 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Vosí Hnízdo 15.09.2017 06:28, Reagovat

To je sice hezké, ale zase to zaplatí jen cestující ve formě stále dražší a dražší jízdenky. Malá otázka do pranice: Kolik za to shrábne ten, co to spunktoval? Cílem každé MHD by měla být bezplatná přeprava. Leckde to už funguje. Přiměřená modernizace ano, ale ne za každou cenu, aby se pořád zvyšovalo jízdné. V mnoha evropských městech jezdí vozy MHD i několik desítek let staré a při dobrém servisu stále kvalitně a bezpečně slouží. V Mnichově jsem nedávno jel vozem UnterBahnu s nostalgickými chromovanými madly, tipuji tak ze 70. let. Docela jsem si zavzpomínal na klasické sovětské vozy metra, ty byly podobné. Po zlodějském převratu se hned musely vyřadit. JO, když daňový poplatník platí (EET), tak my můžeme zase rozhazovat a nesmíme zapomenout si přihodit do vlastní kapsy. Příště pro Plzeň nakoupíme vznášedla, však to cestující taky zaplatí.

MrDacz 15.09.2017 10:53, Reagovat

PANE BOŽE TY SEŠ ČŮRÁK...

Noe 21.09.2017 10:40, Reagovat

Jediný rozdíl mezi vámi dvěma je, že Vosák píše slušně (i když hovadiny), ale ty jsi sprosté hovado.

MrDacz 26.09.2017 08:17, Reagovat

Jojo, jsem strašlivej dobytek a k tomu sprostej hulvát.
Humus, fetus, bukkake a kaviár je pro mě ráj...

Holub 16.09.2017 18:48, Reagovat

Je

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.