Plzeňský registr vozidel a řidičů zvládá nápor klientů i díky reorganizaci systému

Plzeňský registr vozidel a řidičů zvládá nápor klientů i díky reorganizaci systému | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Jaké straně dáte hlas ve volbách do Sněmovny?

ANO25,35%
ČSSD7,04%
KDU-ČSL0,00%
KSČM4,23%
ODS26,76%
Piráti5,63%
Realisté1,41%
SPD9,86%
TOP 0911,27%
Jiné8,45%

Celkový počet hlasů: 71

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Nikol KrejčováNikol Krejčová

Více

Libor PickaLibor Picka

Starosta Bělé nad Radbuzou

Více

David ŠloufDavid Šlouf

Neuvolněný člen rady města Plzně (pro oblast správy městských nemovitostí)

Více

Plzeňský registr vozidel a řidičů zvládá nápor klientů i díky reorganizaci systému

Plzeň, 14.07.2017, aktualizováno 15:34 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Až o 45 procent vzrostl v červnu zájem ze strany motoristů o služby plzeňského registru vozidel a řidičů. Úřad z tohoto důvodu provedl částečnou reorganizaci systému zpracování žádostí, stavební úpravy v budově a plánuje rovněž personální posílení. Nápor souvisí s novelou zákona, která kromě jiného nově umožňuje od 1. června 2017 využít služby registru vozidel bez ohledu na místní příslušnost. To znamená, že vlastník může přihlásit, odhlásit vozidlo, požádat o výměnu značky, změnu majitele či provést řadu dalších úkonů v kterémkoliv registru v libovolném místě a není vázán na místo trvalého bydliště.

„Dlouhodobě se snažíme maximálně vylepšovat a zkvalitňovat služby pro občany. Jsem rád, že i v tomto případě úřad dokázal v tak krátké době zareagovat na novou situaci, tedy výrazný nárůst poptávky ze strany vlastníků vozidel, za nadstandardní považuji i lhůty, v nichž jsme schopni žádosti vyřídit,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký (ČSSD).

„Zatímco loni jsme za celý červen vyřizovali 4,5 tisíce žádostí, letos to bylo již sedm tisíc, a tento trend pokračuje i v červenci,“ uvedl vedoucí Odboru registru vozidel a řidičů Magistrátu města Plzně Jiří Marek. Mezi žadateli jsou podle něj například firmy, které mají formální sídlo v jiném městě, ale své provozovny v Plzni, dále lidé dojíždějící za prací do Plzně, například z Klatovska, Domažlicka i odjinud, kteří si nyní mohou své záležitosti vyřídit v Plzni, ale i majitelé vozů, jimž nevyhovují dlouhé lhůty pro vyřízení v registrech jiných měst. Úředníky zaměstnávají hromadnými podáními rovněž autobazary a autosalony z celého regionu.

Město se na nápor žadatelů připravilo také po technické stránce. Podle Bohuslava Horaise, vedoucího úseku podpory uživatelů Správy informačních technologií města Plzně, bylo třeba zajistit technické řešení spojené s rozšířením pracoviště, nové vybavení, programové licence, úpravu rezervačního systému a jeho optimální nastavení. „Rozhodně stojí za zmínku elektronický portál občana www.epo.plzen.eu, díky kterému mohou zejména autobazary a společnosti obchodující s vozy podat žádosti prostřednictvím datové schránky. Po odeslání formuláře je třeba druhý den přijít, někdy na základě synchronizace dat z datových schránek ještě týž den, se zbytkem potřebných dokladů na přepážku, zaplatit správní poplatek a pak už jen stačí vyčkat na SMS o vyřízení požadavku. Tato aplikace šetří čas žadatelům i úředníkům, zpracování údajů je pak výrazně jednodušší,“ popsal novinku Horais.

Klienti mají také možnost stáhnout si žádost z webových stránek úřadu, vytisknout a přijít již s vyplněným dokumentem. „My všechny žádosti vyřizujeme maximálně do pěti pracovních dnů od jejich podání. Podle informací, které máme k dispozici, to v jiných registrech trvá mnohem déle,“ řekl Jiří Marek. Doplnil, že nejsou výjimkou dotazy od lidí z Klatov, Hořovic i z Prahy na lhůty na přihlášení vozu dovezeného z ciziny. „Když se dozvědí, že pokud si vystojí přiměřenou frontu, mohou mít vůz přihlášen ještě týž den, neváhají a rozjedou se k nám,“ dodal Marek. K vyřízení agendy v registru vozidel je možné se elektronicky objednat na určitou hodinu pomocí aplikace Úřad bez čekání www.uradbezcekani.cz.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Doporučujeme také


Diskuse (2 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

MrDacz 20.07.2017 06:00, Reagovat

Práci Plzeňského registru musím pochválit, skvělá práce!!!
Mám osobní zkušenost.

souhlas 26.07.2017 11:27, Reagovat

když tam jeden přijde se všemi potřebnými věcmi - je za chvilku hotov - taky vlastní zkušenost.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.