Plzeňský registr vozidel a řidičů zvládá nápor klientů i díky reorganizaci systému

Plzeňský registr vozidel a řidičů zvládá nápor klientů i díky reorganizaci systému | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Martin WalterMartin Walter

Více

Michal ChalupnýMichal Chalupný

Starosta MO Plzeň 4

Více

Jana BarochováJana Barochová

Učitelka

Více

Plzeňský registr vozidel a řidičů zvládá nápor klientů i díky reorganizaci systému

Plzeň, 14.07.2017, aktualizováno 15:34 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Až o 45 procent vzrostl v červnu zájem ze strany motoristů o služby plzeňského registru vozidel a řidičů. Úřad z tohoto důvodu provedl částečnou reorganizaci systému zpracování žádostí, stavební úpravy v budově a plánuje rovněž personální posílení. Nápor souvisí s novelou zákona, která kromě jiného nově umožňuje od 1. června 2017 využít služby registru vozidel bez ohledu na místní příslušnost. To znamená, že vlastník může přihlásit, odhlásit vozidlo, požádat o výměnu značky, změnu majitele či provést řadu dalších úkonů v kterémkoliv registru v libovolném místě a není vázán na místo trvalého bydliště.

„Dlouhodobě se snažíme maximálně vylepšovat a zkvalitňovat služby pro občany. Jsem rád, že i v tomto případě úřad dokázal v tak krátké době zareagovat na novou situaci, tedy výrazný nárůst poptávky ze strany vlastníků vozidel, za nadstandardní považuji i lhůty, v nichž jsme schopni žádosti vyřídit,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký (ČSSD).

„Zatímco loni jsme za celý červen vyřizovali 4,5 tisíce žádostí, letos to bylo již sedm tisíc, a tento trend pokračuje i v červenci,“ uvedl vedoucí Odboru registru vozidel a řidičů Magistrátu města Plzně Jiří Marek. Mezi žadateli jsou podle něj například firmy, které mají formální sídlo v jiném městě, ale své provozovny v Plzni, dále lidé dojíždějící za prací do Plzně, například z Klatovska, Domažlicka i odjinud, kteří si nyní mohou své záležitosti vyřídit v Plzni, ale i majitelé vozů, jimž nevyhovují dlouhé lhůty pro vyřízení v registrech jiných měst. Úředníky zaměstnávají hromadnými podáními rovněž autobazary a autosalony z celého regionu.

Město se na nápor žadatelů připravilo také po technické stránce. Podle Bohuslava Horaise, vedoucího úseku podpory uživatelů Správy informačních technologií města Plzně, bylo třeba zajistit technické řešení spojené s rozšířením pracoviště, nové vybavení, programové licence, úpravu rezervačního systému a jeho optimální nastavení. „Rozhodně stojí za zmínku elektronický portál občana www.epo.plzen.eu, díky kterému mohou zejména autobazary a společnosti obchodující s vozy podat žádosti prostřednictvím datové schránky. Po odeslání formuláře je třeba druhý den přijít, někdy na základě synchronizace dat z datových schránek ještě týž den, se zbytkem potřebných dokladů na přepážku, zaplatit správní poplatek a pak už jen stačí vyčkat na SMS o vyřízení požadavku. Tato aplikace šetří čas žadatelům i úředníkům, zpracování údajů je pak výrazně jednodušší,“ popsal novinku Horais.

Klienti mají také možnost stáhnout si žádost z webových stránek úřadu, vytisknout a přijít již s vyplněným dokumentem. „My všechny žádosti vyřizujeme maximálně do pěti pracovních dnů od jejich podání. Podle informací, které máme k dispozici, to v jiných registrech trvá mnohem déle,“ řekl Jiří Marek. Doplnil, že nejsou výjimkou dotazy od lidí z Klatov, Hořovic i z Prahy na lhůty na přihlášení vozu dovezeného z ciziny. „Když se dozvědí, že pokud si vystojí přiměřenou frontu, mohou mít vůz přihlášen ještě týž den, neváhají a rozjedou se k nám,“ dodal Marek. K vyřízení agendy v registru vozidel je možné se elektronicky objednat na určitou hodinu pomocí aplikace Úřad bez čekání www.uradbezcekani.cz.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Doporučujeme také


Diskuse (2 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

MrDacz 20.07.2017 06:00, Reagovat

Práci Plzeňského registru musím pochválit, skvělá práce!!!
Mám osobní zkušenost.

souhlas 26.07.2017 11:27, Reagovat

když tam jeden přijde se všemi potřebnými věcmi - je za chvilku hotov - taky vlastní zkušenost.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.