Loňská kampaň zaměřená na doplnění sborů dobrovolných hasičů se v Plzni osvědčila

Loňská kampaň zaměřená na doplnění sborů dobrovolných hasičů se v Plzni osvědčila | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jaroslava MaříkováJaroslava Maříková

Místostarostka MO Plzeň 3

Více

Jiří PospíšilJiří Pospíšil

Poslanec Evropského parlamentu, zastupitel PK

Více

Gabriela RýdlováGabriela Rýdlová

úřednice v krematoriu, členka komise nebytových prostor při MěZ Klatovy

Více

Loňská kampaň zaměřená na doplnění sborů dobrovolných hasičů se v Plzni osvědčila

Plzeň, 14.06.2017, aktualizováno 16:53 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Sedmdesát zájemců reagovalo na loňskou kampaň města Plzně, které chtělo doplnit prořídlé stavy jednotek sboru dobrovolných hasičů. Školením už prošlo 25 adeptů, kteří se následně stali řádnými členy jednotek. Projekt nazvaný Staň se dobrovolným hasičem bude pokračovat, jen letos má město na kampaň, vybavení nových členů, péči o dorost a příspěvky na dopravu hasičů vyčleněno v rozpočtu téměř 1,5 milionu korun. V Plzni působí 16 jednotek dobrovolných hasičů, dohromady mají kolem 250 členů.

„Jsem rád, že to zafungovalo, řekl bych, že až nad naše očekávání. Dobrovolné hasiče potřebujeme, jsou jednou ze základních složek integrovaného záchranného systému. Pomáhají a zachraňují životy a majetek ve volném čase, proto se také snažíme jim postupně vylepšovat zázemí a podmínky,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD). Například na vybavení nových členů dá letos město 400 tisíc korun, 200 tisíc korun půjde na péči o dorost, půl milionu korun mohou dobrovolní hasiči vyčerpat na příspěvcích na dopravu. Mezi další benefity patří například zvýhodněné mobilní tarify. Město také oceňuje výjimečné činy hasičů, stejně tak zasloužilé členy a snaží se také cíleně působit na jejich zaměstnavatele.

Podle Vlastimila Maliny, šéfa dobrovolných hasičů v Plzni, se po spuštění kampaně začali hlásit zájemci různého věku. „Jsou mezi nimi mladí kluci kolem 19 let těsně po škole, ale například i pětatřicetiletí muži. Výchova hasiče trvá tři až pět let, proto je nezbytné intenzivně oslovovat nové členy, aby ti odcházející měli komu předávat zkušenosti,“ řekl Vlastimil Malina. Kampaň primárně cílí na věkovou skupinu 15+, středoškoláky a učně, ale i na zkušené třicátníky.

Magistrát po loňských zkušenostech změnil náborovou strategii. „Letos se neuskuteční billboardová kampaň. Zaměříme se zejména na cílenou komunikaci na sociálních sítích, aktualizaci webových stránek www.stansehasicem.cz a rovněž facebookových stránek. Dále se zaměříme na reklamu například na vozech MHD a letáky uvnitř jejich salonů. Využívat budeme i různé propagační plochy, ale i plakáty umístěné na zábrany při sportovních i kulturních akcích, které zajišťují dobrovolní hasiči,“ přiblížil Petr Liška vedoucí Odboru krizového řízení Magistrátu města Plzně

Letos se stalo tváří projektu 14 dobrovolných hasičů z Plzně, kteří vzešli z vnitřního „castingu“. Každý z nich postupně odvypráví svůj příběh, podělí se s lidmi i o pocity a zážitky ze zásahů. Město tím chce posílit image dobrovolných hasičů, prezentovat je jako vzor, zvýšit jejich prestiž a zlepšit informovanost Plzeňanů.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.