Radní Plzně odsouhlasili blokaci peněz z fondu města na spolufinancování stavby přestupního uzlu a autobusového terminálu

Radní Plzně odsouhlasili blokaci peněz z fondu města na spolufinancování stavby přestupního uzlu a autobusového terminálu | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Martin HyťhaMartin Hyťha

Ekologický aktivista

Více

Petr ŠauflPetr Šaufl

sociální pracovník MěÚ Rokycany, kurátor pro děti a mládež

Více

František FrišFrantišek Friš

Starosta Postřekova

Více

Radní Plzně odsouhlasili blokaci peněz z fondu města na spolufinancování stavby přestupního uzlu a autobusového terminálu

Plzeň, 07.04.2017, aktualizováno 10:35 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Blokaci finančních prostředků z fondu města pro kofinancování dotovaných projektů na stavbu přestupního uzlu Plzeň/Šumavská a autobusového terminálu odsouhlasili radní Plzně. Pokud záměr projde úspěšně i zastupitelstvem, bude na důležitý městský projekt vyblokováno 161,5 milionu korun. Plzeň by ráda na nové autobusové nádraží získala dotaci z ITI, dokončení stavby je naplánováno do 30. září 2018.

„Usnesením zastupitelstva letos v únoru jsme schválili podání žádosti o dotaci na projekt. Pro dodržení předpokládaného konečného termínu dokončení stavby je nutné stavbu zahájit nejpozději 1. srpna 2017, přičemž předpokládaná délka realizace je 13 měsíců. Vzhledem k tomu, že pro dodržení uvedených lhůt je nezbytné zahájit zadávací řízení na výběr zhotovitele stavby a následně i samotnou realizaci stavby ještě před vydáním rozhodnutí o poskytnutí dotace, navrhli jsme výjimku pro použití Fondu města Plzně pro kofinancování dotovaných projektů na financování tohoto projektu. A to v případě, že žádost o dotaci úspěšně projde závěrečným ověřením způsobilosti pro integrované projekty,” vysvětlil ekonomický náměstek Pavel Kotas (ČSSD).

Konečné rozhodnutí o přidělení dotace z ITI trvá devět až 12 měsíců. Právě z tohoto důvodu muselo město přistoupit k předfinancování a zahájení realizace ještě před přidělením dotace. Město na základě blokace zahájí zadávací řízení na výběr zhotovitele stavby, přičemž samotné stavební práce se zahájí až na výslovný pokyn města jako objednatele. Tento pokyn dostane zhotovitel stavby až poté, co žádost o dotaci úspěšně projde závěrečným ověřením způsobilosti pro integrované projekty.

„Záměr na výstavbu přestupního uzlu v Šumavské ulici město poprvé projednávalo v roce 2010, snahou je začít letos se stavbou co nejdříve. V roce 2018 bude 1. září dokončena klíčová část 2. stavby železničního uzlu Plzeň a znovu otevřena Mikulášská třída pro dopravní provoz. Je v zájmu občanů města, ale především v zájmu občanů Plzeňského kraje, aby se v době celostátní změny jízdních řádů veřejné dopravy, mohly autobusové spoje vypravovat už z nového terminálu. Ten bude sloužit jak občanům, kteří do Plzně dojíždí za studiem, tak za prací,“ uvedl Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.