Dopravní spojení s Lochotínem, Vinicemi a severním Plzeňskem zkomplikuje na dva roky rekonstrukce mostu Generála Pattona

Dopravní spojení s Lochotínem, Vinicemi a severním Plzeňskem zkomplikuje na dva roky rekonstrukce mostu Generála Pattona | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jan SovadinaJan Sovadina

učitel na gymnáziu

Více

Andrea MálišováAndrea Málišová

Účetní

Více

Václav RaisVáclav Rais

Student

Více

Dopravní spojení s Lochotínem, Vinicemi a severním Plzeňskem zkomplikuje na dva roky rekonstrukce mostu Generála Pattona

Plzeň, 08.03.2017, aktualizováno 14:12 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

To, čeho se všichni motoristé už několik let obávali se stává skutečností. Průjezd přes most Generála Pattona v Plzni, kde se téměř neustále tvoří kolony vozidel, bude ještě komplikovanější v důsledku dlouho plánované rekonstrukce. Na Mezinárodní den žen totiž odstartovaly opravy nejdelšího plzeňského mostu, přes který denně přejede 50 tisíc automobilů. Dopravní spojení se sídlišti Lochotín a Vinice i se severním Plzeňskem se na dlouhou dobu zhorší. Dvouletá rekonstrukce vyjde na 167 milionů korun, investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Během prvních dnů stavbaři připraví přeložky a výhybky tramvajových tratí, bagry vjedou na most 10. března. Ve špičce by mělo na stavbě pracovat 50 dělníků.

Na mostu budou po celou dobu opravy vždy v provozu dva zúžené pruhy do centra a dva na Lochotín. Ředitel ŘSD v Plzni Zdeněk Kuťák uvedl, že pokud pojedou řidiči opravovaným úsekem plynule, nebudou se tam tvořit kolony. Už brzy se motoristé na vlastní kůži přesvědčí, jaká bude realita. Práce na mostu budou obtížné i pro dělníky, automobily budou jezdit jen metr od nich a od stavebních strojů.

Most Generála Pattona tvoří dvě mostní tělesa vedle sebe. Stavbaři začnou s mostem směrem na Lochotín. Nejprve se uzavře tramvajový pás, který se bude prvních 14 dnů vybourávat. Místo něj vzikne provizorní komunikaci na dobu výstavby. Od středu mostu vzniknou dva pruhy pro automobily a pro stavbaře bude volný celý široký chodník a část současné komunikace, což bude polovina mostu. Příští rok v březnu se zahájí opravy druhého mostu vedoucího do centra. Do konce roku 2018 tam vznikne zúžený chodník a díky němu tři jízdní pruhy namísto dvou.

Most Generála Pattona z roku 1971 měří 227 metrů. Oprava by měla skončit v prosinci 2018. Po mostu vedou také trasy dvou mezinárodních silnic na Karlovy Vary a Most. V centru Plzně je to letos už druhá velká stavba. Koncem ledna se na 1,5 roku uzavřela Mikulášská ulice proti vlakovému nádraží, kde projedou jen tramvaje.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (2 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Holub 09.03.2017 14:05, Reagovat

Navrhuji, aby po dobu rekonstrukce, kdy bude občany opravdu štvát, byl most přejmenován.
Z Pattonova mostu na Putinův most. Protože Putin může za všechno zlo na světě od nepaměti až do vzdálené budoucnosti. Hoďme na něj i naše dopravní problémy, nic lepšího si nezaslouží.
Až bude most zase bez problémů sloužit a nikoho štvát nebude, vraťme mu jméno po americkém generálovi.
Tak se to přece v PR dělá, ne?

Noe 09.03.2017 18:37, Reagovat

V Dobřanech mají jistě ještě místo. Budeš to mít bez protekce.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.