Radní Plzně podpořili klíčový podklad pro financování projektů v oblasti dopravy, počítá s výdaji 2,3 miliardy

Radní Plzně podpořili klíčový podklad pro financování projektů v oblasti dopravy, počítá s výdaji 2,3 miliardy | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jan MrázJan Mráz

Analytik / specifikátor

Více

Jiří StručekJiří Struček

Náměstek hejtmana PK pro oblasti školství a sportu, zastupitel PK, starosta města Tachov

Více

Norbert NaxeraNorbert Naxera

Více

Radní Plzně podpořili klíčový podklad pro financování projektů v oblasti dopravy, počítá s výdaji 2,3 miliardy

Plzeň, 23.01.2017, aktualizováno 11:40 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Celkem 82 různých opatření s odhadovanými výdaji 2,3 miliardy korun na připravované projekty města obsahuje Plán udržitelné mobility Plzně. Jedná se o podklad nezbytný pro financování projektů z fondů Evropské unie v období 2014 až 2020, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu a Operačního programu Doprava pro oblast dopravy. Dokument získal souhlas rady města, schválit jej ještě musí zastupitelé.

„Plány udržitelné městské mobility jsou příležitostí pro nastavení dlouhodobější vize fungování dopravy ve městech. Jsem rád, že Plzeň je jedním z předních českých měst, která se rozhodla pro pořízení tohoto strategického materiálu,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD). Plán podpoří rozhodování o realizaci investičních i neinvestičních opatření v dopravní obslužnosti Plzně.

Plán udržitelné mobility je roztříděn do 24 balíčků. Ty sdružují opatření provázané nejčastěji podle lokality nebo směru, ale také podle časové provázanosti či stejného tématu, na kterém se pracuje na území Plzně v různých místech. Odhadované výdaje na připravované projekty v rámci plánu dosahují výše 2,3 miliardy korun. Společně s investicemi partnerů na straně státu, kraje, městských firem a s maximálním možným využitím evropských a národních dotačních programů vyšplhá celková hodnota investic do dopravního systému Plzně za dané období na 13,1 miliardy korun.

Podle slov primátora Zrzaveckého pomůže plán rozhodování o investičních i neinvestičních opatřeních v dopravní obslužnosti. Ve veřejné dopravě se dokument zabývá páteřními přepravními vztahy, v cyklistické dopravě řeší opatření navázaná na trasy podél řek. Pro pěší chce zlepšit podmínky na krátké vzdálenosti v širším centru a pro auta především budovat okruhy pro převedení tranzitní dopravy. Město podpoří přechod od automobilu k udržitelným formám dopravy.

Investiční strategie města Plzně se zaměří na spolufinancování zásadních krajských a státních investic s cílem dobudovat městský okruh a snížit dopravní zatížení centra. Opatření uvnitř městského okruhu se budou orientovat na podporu neautomobilové dopravy, regulaci individuální automobilové dopravy, údržbu a rekonstrukce stávající infrastruktury. Současně se bude město podílet na státních investicích do železniční dopravy a propojí cyklistické trasy do spojité sítě.

Do přípravy plánu se zapojily městské subjekty a odborná laická veřejnost. Největším úkolem odborného týmu bylo shromáždit podněty od širší veřejnosti, propojit je se záměry města v různém stupni přípravy, vyhodnotit dopady záměrů a vybrat takové, které odpovídají nastaveným cílům v dopravní mobilitě Plzně. Proces přípravy probíhal od dubna 2014 do ledna 2016. Během této doby se také uskutečnily čtyři workshopy a dva průzkumy v řadách veřejnosti.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.