Na obchvat Plzně mohou od ledna 2017 osobáky bez dálniční známky, vedení města očekává zmírnění dopravy v centru

Na obchvat Plzně mohou od ledna 2017 osobáky bez dálniční známky, vedení města očekává zmírnění dopravy v centru | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Václav ŠteklVáclav Štekl

Radní PK pro životní prostředí, zastupitel města Plzně

Více

Jiří DufkaJiří Dufka

soukromý rolník

Více

Kvido KuželkaKvido Kuželka

Radní města Rokycany

Více

Na obchvat Plzně mohou od ledna 2017 osobáky bez dálniční známky, vedení města očekává zmírnění dopravy v centru

Plzeň, 29.12.2016, aktualizováno 14:57 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Bez dálniční známky mohou od ledna 2017 osobní vozy, které pojedou po dálničním obchvatu Plzně. Náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL) předpokládá, že toto rozhodnutí by mohlo odlehčit velmi frekventované Klatovské a Nepomucké třídě. Aby Plzní projíždělo méně automobilů, bude chvilku trvat, než si motoristé na novinku zvyknou a naučí se ji využívat. Plzeň o zrušení poplatku na jedenadvacetikilometrovém úseku dálnice D5 usilovala už před deseti lety před otevřením obchvatu.

„Úbytek automobilů se rozhodně neprojeví už 2. ledna, ale podstatně později, protože řada firem má trasy uložené v palubních systémech vozidel, takže řidiči mají určené trasy od firmy. Až si je firmy přesměrují, tak se Plzeň zbaví takzvané tangenciální dopravy, která se pohybuje kolem Domažlické třídy a směřuje na jih na Nepomucko a z Rokycanska na Přeštice. Tyto vozy opravdu nemusí jezdit na Plzeň,“ vysvětlil náměstek primátora Petr Náhlík.

Všeobecně se předpokládá, že obchvat budou více využívat také Plzeňané. Například obyvatel Doubravky dojede rychleji po obchvatu než přes centrum do průmyslové, obchodní a univerzitní zóny Borská pole. Dosud musel mít dálniční známku. Na novinku se těší také řada motoristů z jižního Plzeňska, kteří na dálnici najedou u nákupního centra Olympie a pak budou pokračovat skrze tunel Valík do Plzně na Borská pole, aniž by museli přes Plzeň, jako doposud.

Po deseti letech provede Plzeň na jaře velký průzkum SPZ vozidel na okrajích města, výsledky bude mít koncem roku. Dostane tak pravdivý obraz o tom, ze kterých směrů auta jezdí. V průzkumu se už projeví i dopad znepoplatnění dálničního obchvatu. Náměstek Náhlík očekává největší vliv na uvolnění Klatovské a Nepomucké třídy. Právě Nepomucká, tedy pokračující Slovanská třída a Mikulášská ulice, bude od 23. ledna uzavřená kvůli přestavbě železničních mostů u hlavního nádraží. Lidé budou hledat nové trasy a to už nebude obchvat zpoplatněný.

Dálniční obchvat, jehož poslední úsek s tunelem Valík se řidičům otevřel před deseti lety v říjnu, odvedl z Plzně denně tisíce vozidel, která směřují z východu na západ a opačně. Do zprovoznění obchvatu jezdilo po Rokycanské třídě, hlavní tepně z Plzně do Prahy, v obou směrech v pracovní dny denně 6000 až 7000 kamionů. Za dva roky, když si řidiči i dispečeři dopravních firem na novou silnici zvykli, se tranzit městem snížil na desetinu. „To, co dnes v Plzni vidíme, je v podstatě pouze doprava, která začíná nebo končí v Plzni,“ dodal náměstek primátora.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.