Plzeň čekají v roce 2017 velké dopravní stavby i velké komplikace v dopravě

Plzeň čekají v roce 2017 velké dopravní stavby i velké komplikace v dopravě | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Irena RottováIrena Rottová

Více

Martin MarekMartin Marek

Na volné noze, předseda o.s. Plzeňané

Více

František PodlipskýFrantišek Podlipský

Zastupitel PK

Více

Plzeň čekají v roce 2017 velké dopravní stavby i velké komplikace v dopravě

Plzeň, 27.12.2016, aktualizováno 11:16 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

I v roce 2017 bude v Plzni pokračovat několik větších staveb, které v současné době ovlivňují dopravu v Plzni. Jedná se o opravu Studentské ulice, o úpravy spojené s rekonstrukcí tramvajové trati v Gerské ulici a o opravu vázanou na Letkovskou ulici. Nově se však k těmto projektům přidají dvě zcela klíčové stavby zasahující do dopravy, a sice oprava mostu Generála Pattona a rekonstrukce mostů u hlavního vlakového nádraží.

„Bude pokračovat oprava Studentské ulice, silnice I. třídy v úseku Plaská – Gerská. Opatření, jež je tam dnes, potrvá do konce března 2017, pro řidiče se tedy nic měnit nebude. Znamená to, že se v místě jezdí a bude do konce března jezdit pouze jednou polovinou komunikace a je a bude uzavřen vjezd do Komenského ulice,“ přiblížil Václav Lacyk, jenž má na starost koordinaci dopravních staveb na území města. Na zimní období, tedy leden a únor, je pro stavbu stanovena technologická přestávka, pracovat se začne ve chvíli, kdy to dovolí počasí. Oprava za téměř 30 milionů korun zahrnuje výměnu konstrukčních vrstev vozovky, zajištění odvodnění, opravu kanalizace, výměnu obrub, úpravu zastávkových zálivů, přilehlých zelených pásů i chodníků.

Na území města pokračuje také III. etapa rekonstrukce tramvajové trati Karlovarská, konkrétně v Gerské ulici. Tam už jezdí tramvaje, co se týká motoristů, ti mají k dispozici dva pruhy do města a dva pruhy z města. „Pokud to počasí dovolí, začne se na obou úsecích připravovat budování parkovacích stání. I v případě této stavby je v lednu a únoru stanovena technologická přestávka,“ uvedl Václav Lacyk. Rekonstrukce se týká úseku od zastávky Severka přes křižovatky Studentská, Kralovická, Manětínská až po točnu na konečné tramvaje linky číslo 4. Investorem akce za 65 milionů korun je město Plzeň.

Dopravu v Plzni ovlivňuje dále rekonstrukce Letkovské ulice v Božkově. Aktuálně běží první etapa výstavby, a to po křižovatku s ulicí K Hrádku. Na začátku roku bude ulice K Hrádku zcela uzavřena. „Jezdí se po ní z Božkova k obchodnímu centru Tesco. Projíždět ze Slovan k Tesco nebo do Červeného Hrádku nebude možné, uzavírka začne 9. ledna a potrvá do 15. března. Řidiči, kteří tuto komunikaci využívají, budou muset jezdit přes Doubravku,“ doplnil Václav Lacyk.

Mezi zcela nové stavby, které zásadně ovlivní dopravu na území Plzně už od prvních měsíců roku 2017, bude patřit takzvaný Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská. Zásadním termínem je 23. leden, kdy se uzavře průjezd od obchodního domu Tesco na Slovany v obou směrech. Náhradní trasa povede přes Šumavskou ulici a Lobezskou, tedy po přemostění přes vlakové nádraží. Průchod pod mosty bude uzavřen i pro pěší, lidé budou využívat průchod od okresního soudu do nádražní budovy. Cílem stavby je modernizace železničních mostů přes ulici Mikulášská, součástí bude i rekonstrukce Mikulášské ulice včetně celého prostoru přednádraží, rekonstrukcí projde i tramvajová trať.

Další klíčovou stavbou, jež bude zahájena v roce 2017, je oprava mostu Generála Pattona, který spojuje střed města se Severním Předměstím. Stavební práce zde odstartují na přelomu března a dubna. Budou se provádět při zachování provozu, motoristům zůstanou k dispozici dva pruhy ve směru do města a dva pruhy ve směru z města. Tramvajový provoz bude v některých fázích stavby veden obousměrně po jedné koleji. Akce potrvá 24 měsíců od zahájení prací.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.