Nebezpečnou křižovatku ulic Jateční a Těšínská budou po úpravách konečně řidit semafory

Nebezpečnou křižovatku ulic Jateční a Těšínská budou po úpravách konečně řidit semafory | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jan MudraJan Mudra

soukromý zemědělec, chovatel koní

Více

Kateřina ČedíkováKateřina Čedíková

Středoškolská učitelka

Více

Milan DünghübelMilan Dünghübel

Programátor

Více

Nebezpečnou křižovatku ulic Jateční a Těšínská budou po úpravách konečně řidit semafory

Plzeň, 09.12.2016, aktualizováno 11:28 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Úpravu velmi nebezpečné křižovatky ulic Jateční a Těšínská připravuje město Plzeň. Komunikace, která je velmi často místem dopravních nehod je součástí krajské silnice II. třídy a slouží k napojení severozápadní části města na státní silnici I. třídy I/26. Rada města Plzně schválila návrh úpravy s tím, že po stavebních zásazích bude křižovatka řízena světly. Na základě rozhodnutí rady zadá Správa veřejného statku města Plzně zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, které bude podkladem pro úpravu křižovatky.

Nebezpečná křižovatka ulic Jateční a Těšínská by se měla po úpravách dočkat i semaforů | Autor: Plzen.czNebezpečná křižovatka ulic Jateční a Těšínská by se měla po úpravách dočkat i semaforů | Autor: Plzen.cz

„Křižovatka je tříramenná, neřízená. V minulosti zde bývala světelná signalizace, která musela být z důvodu technické nezpůsobilosti v roce 2012 demontována. V době dopravních špiček je křižovatka v současném stavu na hranici kapacity, tvoří se tam fronty vozidel. Přechody pro chodce leží v nevhodných místech a z hlediska délky nevyhovují platným normám,“ přiblížil současný stav Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Za uplynulých pět let v místě došlo k 33 nehodám, z toho 20 bylo z důvodu nedání přednosti v jízdě.

Cílem je navrhnout úpravu křižovatky tak, aby se zvýšila její kapacita a lépe se vyřešil pohyb chodců a cyklistů. Město nechalo zpracovat dvě varianty, první z nich obsahuje okružní křižovatku, druhá navrhla uspořádání křižovatky do tvaru T, která na každém rameni bude mít dva řadicí pruhy. Jako podklad pro rozhodnutí o výběru typu křižovatky bylo zpracováno kapacitní posouzení obou variant. Obě varianty zajišťovaly dostatečnou rezervu kapacity, světelně řízená křižovatka má však rezervu větší a z hlediska MHD lépe zajistí plynulý průjezd vozidel MHD.

„Rada města Plzně se rozhodla pro druhou variantu, která počítá s tím, že v prostoru křižovatky jsou dělicí a směrovací ostrůvky, které jsou použity i pro normové dělení délky přechodů pro chodce. Přechod přes severní rameno ulice Jateční je posunut co nejvíc do prostoru křižovatky tak, aby se maximálně prodloužil pruh pro odbočení doleva do Těšínské ulice. Délka tohoto pruhu je limitovaná polohou železničního mostu, pruh je však pro dosažení kapacity na řízené křižovatce nezbytný,“ vysvětlil Petr Náhlík.

Cena stavby počítá podle odhadu s částkou kolem 13 milionů korun. „Velmi bude záležet na tom, jaký rozsah opravy vozovky se do stavby zahrne. Vozovka je součástí krajské silnice II. třídy a její oprava by se měla hradit z prostředků Plzeňského kraje. Město Plzeň bude platit chodníky, veřejné osvětlení, světelnou signalizaci a podobně,“ doplnil Petr Náhlík.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (2 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

to nestačí 09.12.2016 20:10, Reagovat

- v této lokalitě by bylo velmi potřeba prodloužit odbočovací pruh vlevo \"pod mostem v Myší díře\" ve směru od Prazdroje na Jateční - místa je tam dost, bylo by to za hubičku, jenom by se místní \"mocipáni\" museli dohodnout s ŘSD - všude říkají, jak si vycházejí vstříc. V současné době tam vznikají zcela zbytečné a nebezpečné zácpy.

San 18.12.2016 18:19, Reagovat

Ty zácpy možná „vyřeší“ semafory, ale již tam v minulosti byly a dlouho v provozu nebyly. Asi se neosvědčily. Jestli tedy pomůžou je ve hvězdách. Protože tudy stále jezdím, vím, že pod viaduktem žádné místo pro třetí pruh není. To by se most musel rozšířit (pokud rozšíření o pruh bylo myšleno z tohoto směru). Zácpy se tvoří také od Rokycanské. Mezi křižovatkami je velmi malá vzdálenost, kde by snad mohla pomoci vzájemná koordinace semaforů.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.