Nové vlakové soupravy pro Plzeňský kraj jsou zatím v nedohlednu, finance na jejich nákup nelze zatím čerpat

Nové vlakové soupravy pro Plzeňský kraj jsou zatím v nedohlednu, finance na jejich nákup nelze zatím čerpat | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený4,58%
Spokojený48,09%
Zklamaný20,61%
Zdrcený12,21%
Šokovaný14,50%

Celkový počet hlasů: 131

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Petr HoraPetr Hora

Lékař

Více

Petr HakenPetr Haken

student historie na ZČU, pomocná vědecká síla na fakultě

Více

Josef BaxaJosef Baxa

učitel, úředník

Více

Nové vlakové soupravy pro Plzeňský kraj jsou zatím v nedohlednu, finance na jejich nákup nelze zatím čerpat

Plzeň, 07.12.2016, aktualizováno 12:07 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Devět nových elektrických vlakových souprav za miliardu korun a navýšený počet vlakokilometrů o desítky tisíc, takový komfort mohli mít od prosince roku 2017 cestující na trati Horažďovice-Plzeň-Pňovany. Z blíže nespecifikovaných důvodů ale ministerstvo dopravy dosud nevypsalo výzvu v rámci Operačního programu Doprava II (OPD II), z níž by se mohly čerpat prostředky na nákup nových souprav. Informoval o tom hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard (ČSSD).

Nasazení nových vlakových souprav plánoval Plzeňský kraj ve spolupráci s Českými drahami formou přímého zadání na základě smlouvy o obnově vozového parku s využitím dotací z OPD II. „Tato smlouva je již podepsána, obě strany jsou plně připraveny žádat o dotaci na nákup vlakových souprav, trať je notifikována ve věstníku EU. Případná změna notifikace by přinesla roční zpoždění s ohledem na lhůtu ohlášení ve věstníku EU,“ řekl hejtman Bernard.

„Vzhledem k tomu, že dosud nebyla výzva v rámci OPD II vypsána, je evidentní, že grafikon prosinec 2017 nestihneme. Proto vyvineme maximální úsilí, aby výzva byla vypsána tak, abychom formou přímého zadání stihli realizovat obnovu vozového parku do prosince 2018. Každá jiná varianta je pro nás nepřípustná a znamená, že nebudeme čerpat finance k obnově vozového parku,“ uvedl hejtman Plzeňského kraje.

Smlouva mezi Plzeňským krajem a Českými drahami na základě přímého zadání se podepsala letos v říjnu. Kromě devíti nových vlaků mohla cestujícím přinést také navýšení objemu vlakokilometrů, a to o 70 tisíc ročně. Plzeňský kraj si klade za cíl zvýšit komfort cestujících nejpozději od prosince 2018.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.