Radní Plzně posvětili fúzi PMDP a Parking Plzeň, opozice z TOP 09 se záměrem nesouhlasí

Radní Plzně posvětili fúzi PMDP a Parking Plzeň, opozice z TOP 09 se záměrem nesouhlasí | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jiří AlbrechtJiří Albrecht

Zaměstnanec farmaceutické společnosti

Více

Pavel VlachPavel Vlach

Zoolog, středoškolský a vysokoškolský učitel

Více

Ivo GrünerIvo Grüner

Náměstek hejtmana pro regionální rozvoj, fondy EU a informatiku, zastupitel, místostarosta

Více

Radní Plzně posvětili fúzi PMDP a Parking Plzeň, opozice z TOP 09 se záměrem nesouhlasí

Plzeň, 24.11.2016, aktualizováno 14:24 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Zelenou dostal od radních města Plzně projekt sloučení dvou společností ve stoprocentním vlastnictví města Plzně, tedy Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) se společností Parking Plzeň. Zatímco PMDP se stanou nástupnickou společností, Parking Plzeň zanikne. Právní účinky fúze nastanou k 1. lednu 2017. Od sloučení obou subjektů si město slibuje optimalizaci řízení dopravního systému ve městě a propojení veřejné dopravy i parkovacího systému s využitím Plzeňské karty.

„Plzeňské městské dopravní podniky jsou jak provozovatelem městské hromadné dopravy, tak provozovatelem městského a krajského dispečinku veřejné dopravy, Parking Plzeň provozuje a organizuje městskou dopravu v klidu. Sloučení dvou městských firem povede k lepší koordinaci aktivit města v obou klíčových oblastech ovlivňujících dopravní situaci na území města Plzně. Díky sloučení se přestane řada cílů a projektů v oblasti dopravy řešit izolovaně, budou propojeny jednotlivé dopravní agendy města a jednotlivé kroky v oblasti dopravní politiky města se prováží,“ vysvětlil Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

„Chceme, aby na připravované stavby přestupních terminálů mezi veřejnou vlakovou a autobusovou dopravou objednávanou Plzeňským krajem a plzeňskou MHD bezprostředně navázalo budování parkovacích systémů, záchytných parkovišť a parkovacích domů, v nichž by parkovací lístek platil zároveň jako jízdenka v plzeňské MHD. Je v zájmu veřejné dopravy jako celku, aby tyto přestupní terminály včetně záchytných parkovacích systémů provozovala veřejnoprávní korporace,“ dodal Petr Náhlík.

Se záměrem fúze nesouhlasí opoziční zastupitelé z TOP 09. „Nemyslím si, že jsme v situaci, kdy musíme ten parking fúzovat. Existuje studie, která ukázala, že to nemá žádný ekonomický benefit vyjma platu ředitele. Bereme to jako čistě politické rozhodnutí, není to na pořadu dne, protože parking se slušně zaběhl. Dávat parking pod dopravní podnik mi připadá zbytečné. Se záměrem fúze nesouhlasíme, ta věc není připravená a tlačí se na sílu. Před třemi léty vedení města sebralo dopravnímu podniku opravování trolejbusů, autobusů a tramvají, což je pro dopravní podnik přirozená činnost a teď do něj začíná pumpovat všechny možné jiné činnosti,“ uvedl Michal Vozobule TOP 09.

Cílem fúze obou společností je zajistit kvalitní městské dopravní služby provázané s dopravními službami, které objednává Plzeňský kraj. Zlepšit by se měla i mobilita pro občany města i jeho návštěvníky. Město chce rozvíjet dopravní systém v souladu s konceptem Smart Mobility. Chytrý dopravní systém má účinně regulovat dopravu jako celek, vytvářet podmínky pro integraci dopravy zajišťované PMDP a privátními dopravci. Město Plzeň využívá už nyní moderní technologie a způsoby optimálního řízení pohybu všech vozidel po území města. Řízení světelných křižovatek s preferencí MHD a dispečink veřejné dopravy, který je součástí konceptu Smart Mobility, umožňuje jak řízení MHD, tak i veřejné dopravy objednávané krajem. Již v letech 2017 až 2019 vzroste počet privátních autobusových dopravců, včetně množství autobusů, ze čtyř až na deset.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.