Plzeň vítá pokračování dvou projektů dopravních staveb, které ŘSD připravuje na území města

Plzeň vítá pokračování dvou projektů dopravních staveb, které ŘSD připravuje na území města | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jaroslav JašekJaroslav Jašek

Učitel SŠ

Více

Jiří HemerleJiří Hemerle

místopředseda

Více

Bohumila MatouškováBohumila Matoušková

podnikatelka, vychovatelka

Více

Plzeň vítá pokračování dvou projektů dopravních staveb, které ŘSD připravuje na území města

Plzeň, 25.10.2016, aktualizováno 11:07 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Vláda schválila návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok, který počítá s 82 miliardami korun. Největší část z peněz půjde příští rok na rozvoj a opravy silniční sítě. Celkem 45,75 miliardy korun by mělo z rozpočtu fondu získat Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD), které má na starosti dálniční síť a síť silnic první třídy. Na území města Plzně ŘSD připravuje dva projekty, jedná se o rekonstrukci mostu generála Pattona a rekonstrukci silnice I. třídy v úseku Třemošenský rybník - Orlík.

„Vítáme, že bude zahájena rekonstrukce mostu generála Pattona na klíčové komunikaci ve směru sever - jih, byť víme, že bude mít velké dopady do dopravy v Plzni. Jeho rekonstrukci různí ministři dopravy slibují už více než deset let,“ reagoval na aktuální situaci kolem rozpočtu SFDI primátor Martin Zrzavecký.

Podle slov Petra Náhlíka (KDU-ČSL) náměstka primátora pro oblast dopravy by město Plzeň velmi uvítalo, kdyby v roce 2017 byla v Plzni na trase sever – jih zahájena i rekonstrukce silnice I. třídy v úseku Třemošenský rybník – Orlík. „Tento úsek je pro dopravu na trase sever – jih úzkým hrdlem, protože jak trasa v Plzni od mostu generála Pattona po Lidické a Plaské ulici do Bolevce, tak obchvat Třemošné, již mají dostatečné parametry. Plzeňská správa ŘSD i město Plzeň jsou již od roku 2015 připraveny tento úsek vybudovat,“ uvedl Petr Náhlík.

Tato stavba měla být zahájena již v roce 2016, kvůli loňské změně zákona o vlivu staveb na životní prostředí byla odložena. Město Plzeň pro tuto státní stavbu již před více než 10 lety vykoupilo pozemky za zhruba 6 milionů korun a v listopadu loňského roku je předalo ŘSD. V roce 2016 tak ŘSD v Plzni realizuje pouze stavbu I/20 Studentská ulice, úsek Plaská – Gerská, kde investorem je ŘSD, podíl města činí 30 milionů korun.

Statutární město Plzeň deklarovalo svou vůli pokračovat ve spolupráci s ŘSD. Ta spočívá ve spoluúčasti na územní a projektové přípravě, v pomoci při získávání potřebných pozemků a dle možností rozpočtu města i v zajištění prostředků na financování objektů města na stavbách s předpokládaným zahájením po roce 2018 a dále také v zajištění podílů na stavbách silnic I. třídy na území města. Město vůli pokračovat ve spolupráci s ŘSD deklarovalo v prohlášení, které schválilo Zastupitelstva města Plzně letos v červnu. Prioritu v tomto postupu budou mít stavby, které postupným zkompletováním městského okruhu budou mít pozitivní vliv na omezení dopravy v centrální části města a dále stavby umožňující revitalizaci Klatovské třídy v úseku náměstí Míru – Borská.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.