Plzeň spojí dvě městské společnosti, připravuje se fůze PMDP a Parking Plzeň

Plzeň spojí dvě městské společnosti, připravuje se fůze PMDP a Parking Plzeň | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený1,16%
Spokojený50,00%
Zklamaný23,26%
Zdrcený12,79%
Šokovaný12,79%

Celkový počet hlasů: 86

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jaroslav KlímaJaroslav Klíma

Radní města Tachov

Více

Stanislav VrbaStanislav Vrba

ředitel ZŠ Kolinec, hasič

Více

Vladimír VáclavVladimír Václav

podnikatel

Více

Plzeň spojí dvě městské společnosti, připravuje se fůze PMDP a Parking Plzeň

Plzeň, 10.10.2016, aktualizováno 15:13 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Sloučení společnosti Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) s firmou Parking Plzeň, tedy dvou společností ve stoprocentním vlastnictví města Plzně, odsouhlasili radní Plzně. Fúzí se ještě budou zabývat zastupitelé. V případě schválení se stane PMDP nástupnickou společností, společnost Parking Plzeň zanikne. To by se mělo stát již k 1. lednu 2017. Sloučení obou subjektů městu umožní optimalizaci řízení dopravního systému ve městě a rozvoj projektu Smart Cities, tedy propojení veřejné dopravy a parkovacího systému s využitím Plzeňské karty.

„Chceme podporovat zvyšování kvality života Plzeňanů, v souvislosti s tím chceme rozvíjet dopravní systém města Plzně v souladu s konceptem Smart Mobility. Cílem je zajistit kvalitní městské dopravní služby provázané s dopravními službami objednávanými Plzeňským krajem a ostatní možnosti zlepšení mobility pro občany města i jeho návštěvníky, přitom ale zachovat dlouhodobě udržitelnost a šetrný přístup k životnímu prostředí,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký (ČSSD).

Chytrá doprava ve městě zajišťuje přepravu občanů komfortním a bezpečným způsobem. Chytrý dopravní systém účinně reguluje dopravu jako celek, vytváří podmínky pro integraci dopravy zajišťované PMDP a privátními dopravci. Vede také cestující přirozeným způsobem k nahrazování individuální automobilové dopravy udržitelnými způsoby, nikoliv však na úkor pohodlí a skutečných potřeb cestujících. K tomuto účelu využívá město Plzeň moderní technologie a způsoby optimálního řízení pohybu všech vozidel po území města. Řízení světelných křižovatek s preferencí MHD a dispečink veřejné dopravy, který je součástí konceptu Smart Mobility, umožňuje jak řízení MHD, tak i veřejné dopravy objednávané krajem.

V současné době slouží dispečink pro potřeby PMDP a další čtyři privátní dopravce. Poté, co Plzeňský kraj vypíše výběrová řízení na nové autobusové dopravce, kteří budou do Plzně přivážet za prací a studiem občany z celého území kraje, lze očekávat, že již v letech 2017 až 2019 vzroste počet privátních autobusových dopravců ze čtyř až na deset a naroste zákonitě i počet autobusů.

„Plzeňské městské dopravní podniky jsou jak provozovatelem městské hromadné dopravy, tak provozovatelem městského a krajského dispečinku veřejné dopravy, Parking Plzeň provozuje a organizuje městskou dopravu v klidu. Sloučení dvou městských firem povede k lepší koordinaci aktivit města v obou klíčových oblastech ovlivňujících dopravní situaci na území města Plzně. Díky sloučení se přestane řada cílů a projektů v oblasti dopravy řešit izolovaně, propojí se jednotlivé dopravní agendy města a jednotlivé kroky v oblasti dopravní politiky města se prováží,“ vysvětlil Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

„Chceme, aby na připravované stavby přestupních terminálů mezi veřejnou dopravou vlakovou a autobusovou objednávanou Plzeňským krajem a plzeňskou MHD, bezprostředně navázalo budování parkovacích systémů. Jedná se o záchytná parkoviště a parkovací domy v nichž by parkovací lístek platil zároveň jako jízdenka v plzeňské MHD. Je v zájmu veřejné dopravy jako celku, aby tyto přestupní terminály včetně záchytných parkovacích systémů provozovala veřejnoprávní korporace,“ dodal Petr Náhlík.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.