Plzeň spojí dvě městské společnosti, připravuje se fůze PMDP a Parking Plzeň

Plzeň spojí dvě městské společnosti, připravuje se fůze PMDP a Parking Plzeň | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Jaké straně dáte hlas ve volbách do Sněmovny?

ANO26,73%
ČSSD6,93%
KDU-ČSL2,97%
KSČM3,96%
ODS21,78%
Piráti9,90%
Realisté0,99%
SPD9,90%
TOP 0910,89%
Jiné5,94%

Celkový počet hlasů: 101

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Petr RundPetr Rund

Zastupitel města Plzně

Více

Eva HerinkováEva Herinková

Náměstkyně primátora (pro oblast školství a sociálních věcí)

Více

Naděžda ChládkováNaděžda Chládková

Učitelka

Více

Plzeň spojí dvě městské společnosti, připravuje se fůze PMDP a Parking Plzeň

Plzeň, 10.10.2016, aktualizováno 15:13 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Sloučení společnosti Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) s firmou Parking Plzeň, tedy dvou společností ve stoprocentním vlastnictví města Plzně, odsouhlasili radní Plzně. Fúzí se ještě budou zabývat zastupitelé. V případě schválení se stane PMDP nástupnickou společností, společnost Parking Plzeň zanikne. To by se mělo stát již k 1. lednu 2017. Sloučení obou subjektů městu umožní optimalizaci řízení dopravního systému ve městě a rozvoj projektu Smart Cities, tedy propojení veřejné dopravy a parkovacího systému s využitím Plzeňské karty.

„Chceme podporovat zvyšování kvality života Plzeňanů, v souvislosti s tím chceme rozvíjet dopravní systém města Plzně v souladu s konceptem Smart Mobility. Cílem je zajistit kvalitní městské dopravní služby provázané s dopravními službami objednávanými Plzeňským krajem a ostatní možnosti zlepšení mobility pro občany města i jeho návštěvníky, přitom ale zachovat dlouhodobě udržitelnost a šetrný přístup k životnímu prostředí,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký (ČSSD).

Chytrá doprava ve městě zajišťuje přepravu občanů komfortním a bezpečným způsobem. Chytrý dopravní systém účinně reguluje dopravu jako celek, vytváří podmínky pro integraci dopravy zajišťované PMDP a privátními dopravci. Vede také cestující přirozeným způsobem k nahrazování individuální automobilové dopravy udržitelnými způsoby, nikoliv však na úkor pohodlí a skutečných potřeb cestujících. K tomuto účelu využívá město Plzeň moderní technologie a způsoby optimálního řízení pohybu všech vozidel po území města. Řízení světelných křižovatek s preferencí MHD a dispečink veřejné dopravy, který je součástí konceptu Smart Mobility, umožňuje jak řízení MHD, tak i veřejné dopravy objednávané krajem.

V současné době slouží dispečink pro potřeby PMDP a další čtyři privátní dopravce. Poté, co Plzeňský kraj vypíše výběrová řízení na nové autobusové dopravce, kteří budou do Plzně přivážet za prací a studiem občany z celého území kraje, lze očekávat, že již v letech 2017 až 2019 vzroste počet privátních autobusových dopravců ze čtyř až na deset a naroste zákonitě i počet autobusů.

„Plzeňské městské dopravní podniky jsou jak provozovatelem městské hromadné dopravy, tak provozovatelem městského a krajského dispečinku veřejné dopravy, Parking Plzeň provozuje a organizuje městskou dopravu v klidu. Sloučení dvou městských firem povede k lepší koordinaci aktivit města v obou klíčových oblastech ovlivňujících dopravní situaci na území města Plzně. Díky sloučení se přestane řada cílů a projektů v oblasti dopravy řešit izolovaně, propojí se jednotlivé dopravní agendy města a jednotlivé kroky v oblasti dopravní politiky města se prováží,“ vysvětlil Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

„Chceme, aby na připravované stavby přestupních terminálů mezi veřejnou dopravou vlakovou a autobusovou objednávanou Plzeňským krajem a plzeňskou MHD, bezprostředně navázalo budování parkovacích systémů. Jedná se o záchytná parkoviště a parkovací domy v nichž by parkovací lístek platil zároveň jako jízdenka v plzeňské MHD. Je v zájmu veřejné dopravy jako celku, aby tyto přestupní terminály včetně záchytných parkovacích systémů provozovala veřejnoprávní korporace,“ dodal Petr Náhlík.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.