Město Plzeň zahájilo stavbu nové lávky přes řeku Mži, propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic

Město Plzeň zahájilo stavbu nové lávky přes řeku Mži, propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Václav KohoutVáclav Kohout

vedoucí výroby nakladatelství

Více

Jiří TrhlíkJiří Trhlík

odborný ekolog

Více

Milan HrdýMilan Hrdý

Učitel VŠ

Více

Město Plzeň zahájilo stavbu nové lávky přes řeku Mži, propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic

Plzeň, 05.10.2016, aktualizováno 10:55 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Do konce května 2017 bude dokončena stavba lávky přes řeku Mži, jejíž stavbu v těchto dnech zahájilo a financuje město Plzeň. Součástí projektu za 8,3 milionu korun bude i nový 400 metrů dlouhý úsek komunikace pro cyklisty a pěší. Pomocí lávky Plzeň propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic, cyklistům i pěším tak zajistí bezpečnou cestu ze sídliště Skvrňany přímo do zoologické a botanické zahrady. Nové spojení obou břehů poslouží i cykloturistům, kteří přijíždí do Plzně po mezinárodní cyklotrase od Hracholuské přehrady.

„Chtěli bychom, aby se díky zkvalitňování systému tras podél řek a zahušťování systému lávek zvyšoval počet cyklistů. Konkrétně lávka přes Mži lidem umožní vyhnout se dnes již dost frekventované silnici vedoucí od Kalikovského mlýna do Radčic,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký (ČSSD).

Chystaná 400 metrů dlouhá cyklostezka spojí Radčickou ulici v prostoru křižovatky u zoologické zahrady s místní komunikací neboli polní cestou vedoucí z Předních Skvrňan do Radčic. Lávka o délce 25 metrů je její součástí. „Projekt počítá s využitím ocelové lávky v minulosti umístěné nad železniční tratí u Jižního Předměstí sloužící k převedení horkovodu. Tato nosná konstrukce se uloží na nově vybudované železobetonové pilíře,“ řekl technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Konstrukce bude repasována, nefunkční díly se vymění, zajistí se nové vyztužení a podobně. Oproti původnímu stavu bude díky vybudování nové „spřažené desky“ její původní šířka zvětšena z 1,7 metru na 3 metry.

Samotná lávka vyjde na 4,15 milionu korun, stezka pro cyklisty a pěší na 2,8 milionu korun. Zbývajících zhruba 1,35 milionu korun si vyžádají terénní úpravy okolí, výsadba zeleně a dopravní opatření. Město původně počítalo s tím, že se lávka i cyklostezka vybuduje ještě letos, termín se ale posunul kvůli výběrovému řízení, kdy vítěz soutěže nepodepsal smlouvu na realizaci. Stavbu tak provede zhotovitel, který podal v pořadí druhou nejnižší nabídku.

Nový úsek komunikace včetně lávky je součástí městského projektu na budování sportovně rekreačních tras vedených v údolích plzeňských řek, takzvaného systému plzeňských Greenways. Ty patří u cyklistů mezi nejvyhledávanější. Celý systém je v rámci České republiky unikátní a je určen nejen pro rekreaci, ale i pro dopravu do zaměstnání. Podle náměstka pro oblast dopravy a životního prostředí Petra Náhlíka (KDU-ČSL) každé postupné dokončování chybějících úseků podél řek nebo doplnění lávek systému výrazně pomáhá. „Jízdu podél řek vyhledává čím dál více rodin s dětmi, tyto trasy jsou pro ně schůdné, pohodlné. Roste nám také počet Plzeňanů, kteří se do práce dopravují na kole. Konkrétně tato lávka umožní bezpečnou cestu do zoologické a botanické zahrady pro rodiče s dětmi, kteří bydlí ve Skvrňanech,“ uvedl Petr Náhlík.

V Plzni je kolem 75 kilometrů stezek pro chodce a cyklisty se společným či rozděleným provozem. Základním podkladem pro budování cyklistické infrastruktury v Plzni je Generel cyklistických tras města Plzně, který byl schválen Radou města Plzně v roce 2001 a od té doby byl několikrát aktualizován.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.