Strany investují do kampaně pro krajské volby miliony korun, nejvíce frčí billboardy, novinkou je Facebook

Strany investují do kampaně pro krajské volby miliony korun, nejvíce frčí billboardy, novinkou je Facebook | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jana ŠimkováJana Šimková

Učitelka MŠ

Více

Petr MyslivecPetr Myslivec

Starosta města Bor

Více

Václav MothejzíkVáclav Mothejzík

Místostarosta, člen rady města Horšovský Týn

Více

Strany investují do kampaně pro krajské volby miliony korun, nejvíce frčí billboardy, novinkou je Facebook

Plzeň, 14.09.2016, aktualizováno 10:40 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Všechny strany i politická uskupení kandidující v krajských volbách v Plzeňském kraji se již naplno zapojily do předvolební kampaně. Zaujmout a oslovit chtějí zhruba 460 tisíc voličů v regionu. V předvolební kampani sází politici na osvědčené billboardy, velkoplošné reklamy i různé reklamní poutače. Volební materiály se objevují ve vozidlech i na vozidlech veřejné dopravy, stranou zájmu nezůstávají ani volební noviny, reklama v médiích. Nejvíce se ovšem kandidáti zaměřují na kontaktní kampaň s voliči během mítinků. Novinkou letošních voleb je pak masivní využívání sociálních sítí. Především Facebook, stejně jako Twitter nebo Instagram se totiž ukázaly jako mocný nástroj, kterým lze poměrně levně oslovit obrovské množství voličů.

Největší náklady na kampaň přiznala zatím ČSSD, volební manažerka Soňa Budková uvedla, že jde o pět milionů korun. Téměř třetinu dali do kampaně samotní kandidáti. Lídr ČSSD a kandidát na hejtmana Josef Bernard se kampani věnuje celé léto a je opravdu hodně vidět, nejen na Facebooku. Na kole společně s Martinem Strakou a Janem Řehulou objel stovku měst i obcí, kde se setkával a hovořil s voliči. Po celém regionu je jednoznačně nejvíce billboardů s jeho tváří. Zatímco jiné strany prezentují často více tváří, u ČSSD převládají plakáty jen s lídrem. Billboardů mají sociální demokraté asi 95. ČSSD mimo jiné pozvala zadarmo lidi do plzeňské Techmanie a s naučnou show Techmanie jezdí i po kraji. V pátek 16. 9. startuje ČSSD Jízdy veteránů po kraji, začíná se ve 13.00 ve Staňkově, pak míří konvoj do Horšovského Týna a do Domažlic.

Zhruba 3,5 milionu by měla stát kampaň ODS. Lídr kandidátky Martin Baxa uvedl, že ODS má v regionu 50 billboardů. Vedle toho jsou vidět i další plakáty s kandidáty. Kampaň ODS bude kontaktní, založená na setkávání s voliči, ale nechystají se žádné velké mítinky, kterým už podle politiků odzvonilo. ODS také hodně sází na sociální sítě. Lídr Martin Baxa mimo jiné servíroval lidem polévku během Festivalu polévky na plzeňském náměstí Republiky.

Náklady do 3,3 milionu korun hodlají do krajské kampaně vložit Starostové a Patrioti s podporou Svobodných a Soukromníků. Kampaň zahájili rozdáváním 1300 kusů melounů v Plzni, ale na samotné kampani už pracují podle slov lídra kandidátky Pavla Čížka (STAN) už celý rok. Kromě obcí, kde má STAN vlastní starosty, objeli kandidáti asi sto obcí a zjišťovali jejich problémy a potíže. Také Starostové a Patrioti společně se Svobodnými a Soukromníky sází na kontaktní kampaň, za lidmi chtějí jet v historickém autobuse.

Na rodiny se ve své kampani zaměřuje Koalice pro Plzeňský kraj, která spojila KDU-ČSL, Stranu zelených a hnutí Nestraníci. Na volební setkání s voliči s sebou proto vozí skákací hrad, cukrovou vatu a zábavu pro dospělé i děti. Kampaň vyjde podle manažera Oldřicha Rozšafného asi na 1,2 milionu korun. Billboardů bude mít koalice na území regionu kolem 40.

Náklady TOP 09 na kampaň pro krajské volby podle slov manažerky Evy Šafránkové částku 1,5 milionu korun. Strana má v centru Plzně tři štíty s velkoplošnou reklamou a po kraji skoro 30 billboardů s celostátními a senátními motivy. K nim přibude další reklama, včetně plachet, které mohou individuálně vyvěsit podporovatelé. Protože kandidáti na senátora i na hejtmana jsou lékaři, TOP 09 má pro Plzeň mobilní ambulanci s měřením tlaku, s konzultací o prevenci a léčbě osteoporózy a o zdraví dětí.

Předvolební kampaň hnutí ANO v Plzeňském kraji přijde podle slov krajského předsedy Jana Volného na necelé tři miliony korun. V regionu má ANO asi stovku billboardů, kde se po boku předsedy Andreje Babiše objevuje především lídr kandidátky Miloslav Zeman, nebo volební dvojka Ivana Mádlová. Vedle toho se ANO prezentuje dalšími plakáty nebo reklamními stojany. Už měsíc kandidáti jezdí po kraji a setkávají se s lidmi, ANO ještě chystá mítinky v 11 městech.

V krajských volbách kandiduje v kraji 17 stran, hnutí, koalic a uskupení.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (7 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Socan ? 17.09.2016 08:40, Reagovat

Hodně mi baví Bernardova kampaň. Jak chce něco řídit, když neumí počítat. Nebo je to jinak? 95 billboardů?
Vždyť už mam strach jít na záchod, jestli tam na mne nečumí.
Nebo je to jinak?
Je fajn , že ve stejný čas má billboardy Techmánie. Ta je loupež za bílého dne.
Soukromý projekt Škodovky za peníze dotací, kde se schovávají za Univerzitu, ale koukněte na hlasovací práva.
Město i kraj tam povinně sypou 10 milionů ročně na provoz, pro kampaň dobrý. Ale děti i školy pěkně platí vstupné.
Tak proč by Techmanie nepřizpěla na kampaň. Vždyť hejtman Bernard pak pošle malou domů z kraje.

XX 17.09.2016 13:31, Reagovat

Zastávám názor, že když chci něco psát, nejdřív si pořádně zjistím fakta. Pan Bernard vymyslel a založil Techmánii dávno předtím, než měl jakékoliv politické ambice a to proto, že chtěl udělat techniku a strojírenství zajímavější pro lidi. Kolik lidí na podobných postech vkládá energii do takových aktivit? Co se týče Vašich \\\"starostí\\\" o financování a to, jestli pan Bernard umí nebo neumí počítat, tak bude nejlepší, když se obrátíte přímo na něj, určitě Vám rád a ochotně vše vysvětlí.

Netto 17.09.2016 19:23, Reagovat

Děláte z Bernarda koukám Boha. Kolik Vám platí za to, aby jste zde o něm psal chvalozpěvy? Ideální podpis XX, aby náhodou nebyla žádná identifikace, že? Někdo jako úplně nezávislý. Vaše názory svědčí o tom, že jste volič ČSSD a to je pak pro Vás kdejaký grázl v oranžovém Bůh. Tím neříkám, že tím grázlem je Bernard. Je to pouze nastrčená osůbka, která má přinést hlasy. Kdyby místo něj byl např. Zrzavecký či jiný ťulpas, tak to zřejmě projedou. Skvělý volební tah na ovce plzeňské.

XX 17.09.2016 20:17, Reagovat

Nick XX používám dávno a používám ho pořád, nebudu ho měnit. Na nicku přece nezáleží, záleží na obsahu příspěvku. Pana Bernarda znám osobně, vím, jakou práci odvedl, vím, co od něj můžu čekat, proto ho budu volit.

vejprničák 14.09.2016 17:41, Reagovat

Ale to je pan Vostrý zase vožralej... Už i ta TOpka se za něj stydí...

potrati 14.09.2016 15:08, Reagovat

- pohledem na stránky sekty odpadlíků z ODS zjistíte, že ještě volby nezaregistrovali. Nejbližší jejich akce je v říjnu roku 2014 - slovy čtrnáct - dva roky zpátky.
Tak proč je volit???

Otupělý 14.09.2016 17:39, Reagovat

Když to s internetem neumíš .....

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.