Plzeňský kraj zaplatí příští rok za železniční dopravu 561 milionů korun, žádné spoje se rušit nebudou, i když vlaky jezdí prázdné

Plzeňský kraj zaplatí příští rok za železniční dopravu 561 milionů korun, žádné spoje se rušit nebudou, i když vlaky jezdí prázdné | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Martin MarekMartin Marek

Na volné noze, předseda o.s. Plzeňané

Více

Lenka ŠtrosováLenka Štrosová

Lékařka

Více

Karel KupilíkKarel Kupilík

technický pracovník

Více

Plzeňský kraj zaplatí příští rok za železniční dopravu 561 milionů korun, žádné spoje se rušit nebudou, i když vlaky jezdí prázdné

plzeň, 31.08.2016, aktualizováno 13:31 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Radní Plzeňského kraje odsouhlasili objednávku regionální železniční dopravy pro železniční jízdní řád pro období platnosti 2016/2017 ve stejném rozsahu jako pro letošní rok. Zatímco lotos kraj do železniční dopravy investuje 557 milionů korun, příští rok by to mělo být 561 milionů korun. Vlaky na regionálních tratích ujedou 5,1 milionu vlakových kilometrů. Informoval o tom hejtman Václav Šlajs (ČSSD). Ten se ovšem netají názorem, že by některé spoje zrušil vzhledem k tomu, že je využívá jen minimum pasažérů.

„Podle studie EU jsou Češi jsou na druhém místě ve využívání veřejné dopravy, kterou však pro své cesty využívá jen 26 procent populace, 76 procent občanů pak jezdí soukromými auty. Před rokem 1989 jezdilo 88 procent lidí vlaky a autobusy. Když se podívám na dopravní obslužnost, tak nám teď jezdí víc vlaků a autobusů, než jezdilo za bývalého režimu. Těch spojů je zhruba o 40 procent více, přitom je využívá jen necelá třetina lidí. Když člověk vidí projíždět vlaky, tak tam obvykle sedí dva tři lidé,“ konstatoval hejtman Václav Šlajs s tím, že se změnil životní styl našich občanů.

Do budoucna by se podle slov hejtmana dalo jít cestou menších autobusů, každopádně kraj musí zajistit dopravní obslužnost. „Na jízdném se vybere 17 procent nákladů přepravců. Jedno procento platí obce, zbývajících 82 procent, tedy skoro jednu miliardu, platí kraj. Zatím kraj ty peníze má. Ale dovedu si představit využít ty peníze na lepší účely, včetně zdravotnictví nebo do opravy krajských silnic. Hejtman dále zdůraznil, že dříve jezdily vlaky z Plzně a do Plzně každé dvě hodiny, pouze v ranní špičce a odpoledne jich jezdilo do Plzně víc. Později se zavedlo, že ty vlaky jezdí po hodině a tento stav trvá doposud. Je to námět a úkol pro příští politickou reprezentaci kraje,“ dodal hejtman Šlajs.

Aktuální jízdní řád se připravoval s ohledem na rozsáhlou stavební činnost na železniční infrastruktuře, zejména na úseku III. tranzitního koridoru mezi Plzní a Prahou, dále pak s ohledem na přestavbu železniční stanice Plzeň. Návrh na objednávku regionální železniční dopravy budou ještě schvalovat krajští zastupitelé.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (5 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

KAB 01.09.2016 11:50, Reagovat

Tohle není tak jednoduché - obec, kam přestane jezdit vlak, začne stagnouvat a vymírá. Dráha je páteří hromadné dopravy a autobusy mají jezdit od dráhy tam, kam nevedou koleje.

Problém tedy není jestli vlak nebo autobus, to rozdělení je dané, pokud nechceme venkovu dát poslední ránu z milosti - spíš je otázka, jak udělat vlak přitažlivější a to nejen pro osobní, ale i nákladní dopravu, z jejíchž zisku lzde hradit přepravu osob.

Soňa Jeřábová 01.09.2016 10:02, Reagovat

Tomu říkám optimalizace. Je jednodušší odsouhlasit současný nefunkční stav než se pokusit věci zlepšovat. Však současné vedení kraje v čele s komunisty již nemá dlouhého trvání.

XX 01.09.2016 10:15, Reagovat

V minulosti se již některé vlakové spoje zrušily (pokud jel po stejné trase autobus), vedení kraje se touto problematikou hodně zabývalo. Není to jednoduché, nejde vyhovět všem. Populistické výkřiky rozhodně tento stav nezlepší. Pokud vím, pan Bernard má i v této oblasti ve volebním programu další kroky ke zlepšení.

Radim 01.09.2016 20:53, Reagovat

Třeba, že Škoda postaví nové vlaky?

Guma 31.08.2016 14:40, Reagovat

Politik má být odvážný. Pokud je přesvědčen o své právdě, má to udělat. Peníze za dráhu bych dal na opravy silnic II. a II. třídy, které jsou často v dezolátním stavu. Jenže železniční lobby je hlasitá a vlezlá. Hejtman měl věc dotámnou do konce a redukovat peníze na půl. Zjistilo by se, že se nic nestalo.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.