Nová spalovna v Chotíkově získala povolení ke spuštění zkušebního provozu

Nová spalovna v Chotíkově získala povolení ke spuštění zkušebního provozu | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Jaké straně dáte hlas ve volbách do Sněmovny?

ANO25,81%
ČSSD6,45%
KDU-ČSL0,00%
KSČM4,84%
ODS27,42%
Piráti6,45%
Realisté1,61%
SPD4,84%
TOP 0912,90%
Jiné9,68%

Celkový počet hlasů: 62

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Bohumila MatouškováBohumila Matoušková

podnikatelka, vychovatelka

Více

Monika HermannováMonika Hermannová

Asistentka

Více

Marek SýkoraMarek Sýkora

Zastupitel PK, radní města Dobřany

Více

Nová spalovna v Chotíkově získala povolení ke spuštění zkušebního provozu

Plzeň, 12.08.2016, aktualizováno 15:18 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Velký den pro spalovnu komunálního odpadu v Chotíkově. V pátek totiž získala dlouho očekávané povolení ke spuštění zkušebního provozu. Povolení vydal příslušný stavební úřad v Nýřanech na základě kontroly a vyjádření všech zainteresovaných orgánů. Spalovny se staví od 1.8.2013 a letos v červenci vyvrcholily předkomplexní zkoušky, které ověřily funkčnost všech zařízení v různých režimech provozu. Následné garanční zkoušky potvrdily, že spalovna ZEVO Chotíkov splňuje všechny plánované ekologické i energetické parametry platné nejenom na území ČR, ale i v celé EÚ.

„Jsme rádi, že po mnohaletém úsilí a překonání řady neočekávaných překážek začíná spalovna sloužit veřejnosti. Testy a kontroly potvrdily, že nová spalovna v Chotíkově je dílem se špičkovými parametry. Všestranně podpoří šetrný a přitom ekonomicky rozumný vztah k životnímu prostředí na Plzeňsku na úrovni 21.století,“ reagoval na povolení ke spuštění zkušebního provozu generální ředitel Plzeňské teplárenské Tomáš Drápela. Investorem stavby je Plzeňská teplárenská, jejímž jediným akcionářem je Statutární město Plzeň. Ekonomická návratnost spalovny, která má 36 zaměstnanců se odhaduje na 15 let, plánovaná životnost je minimálně 35 let.

Stavbu spalovny několikrát přerušilo rozhodnutí soudu v důsledku žalob ekologických aktivistů, které měly převážně procesní charakter. Zkušební provoz je tak oproti původním záměrům opožděn o osm měsíců. Finanční náklady 2,1 miliardy korun na celou stavbu se podařilo dodržet, stejně jako plánovaný energetický výkon pro dodávky tepla a elektřiny. Škody způsobené tím, že spalovna nebyla dokončena v původně plánovaném termínu by mohly dosáhnout částky kolem 150 milionů. „Náhradu škody budeme požadovat od státu, protože škoda nám vznikla špatnými rozhodnutími našich úřadů,“ dodal Drápela.

Svojí kapacitou se spalovna řadí k menším zařízením tohoto druhu, technologickou úrovní pak k nejmodernějším v Evropě. Spalovna komunálního odpadu ZEVO Chotíkov svým projektovaným výkonem 95 tisíc tun energeticky využitého odpadu ročně zapadá do Plánu odpadového hospodářství Plzeňského kraje i Statutárního města Plzeň. V Plzeňském kraji ročně vzniká přibližně 250 tisíc tun komunálního odpadu.

Teplo, vzniklé ekologickým spálením odpadu, bude již během letošní topné sezóny vytápět prostřednictvím už zkolaudovaného, šest kilometrů dlouhého nového horkovodu největší plzeňské sídliště Severní předměstí. Kromě toho, že se ušetří 75 tisíc tun hnědého uhlí ročně, které by musela spálit Plzeňská teplárenská ve své provozovně na Doubravce, zvýší se tak bezpečnost dodávek tepla do celé oblasti sídliště Lochotín. Vyrobená elektřina poputuje do distribuční sítě společnosti ČEZ.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (4 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

KAB 16.08.2016 13:23, Reagovat

No sláva - na tomto konkrétním případě je krásně vidět, že těm údajným ekologům o ekologii vůbec nejde, ale že jejich zájmy jsou jiné (částečně politické, částečně ekonomické, částečně zločinné).

Právě ekologové by přece měli všemi silami bojovat za spalovnu, protože odpad nekončí na skládkách (to je ekologický problém) a vedle toho se ušetří uhlí v teplárnách a elektrárnách (to je další ekologický problém). Díky tomu se aktuálně nemusejí prolamovat těžební limity a bourat vesnice nad uhelnými ložisky (to je taky do jisté míry ekologický problém, více pak sociální).

Bojem proti spalovně ti tzv. ekologové bojovali za horší životní prostředí a řada lidí jim na to skočila.

Nakonec stejná situace je u odmítání jádra tzv. ekology. Alternativou jsou uhelné elektrárny (stále to je ekologicky problematické), vodní elektrárny (malá ČR má málo využitelných toků a problémem je nemožnost migrace vodních živočichů a splavnost řek), větrné elektrárny (s těmi to v ČR nevytrhneme a je to výrazný rušivý element), přílivové elektrárny (pokud zabereme Německo a Polsko, tak snad, aspoň trochu) a solární elektrárny (díky nim máme na polích panely místo zemědělských plodin a musíme vše dovážet - po první neúrodě v zahraničí nám nikdo nic neprodá a my pochcípáme, protože solární panely se žrát fakt nedají).

Takže slovo ekolog považuji za nadávku; ekologové jsou u mě na úrovni poslanců a spol., tedy na tom nejnižším stupni společenského žebříčku spolu s bezdomovci cucajícími čučo z krabice před obchoďákem nebo nádražím.

San 14.08.2016 22:09, Reagovat

Konečně snad zvítězil zdravý rozum a ne ti pitomci, kterým bych náklady vzniklé pro jejich průtahy nechal zaplatit.

máte snad pravdu 16.08.2016 10:09, Reagovat

- jenomže od těch pitomců se nechá zblbnout spousta lidí - viz díra na Americký.

Jaroslav 15.08.2016 08:22, Reagovat

Jsem rád, že spalovna konečně bude, snad, už konečně v pohodě fungovat, ale nic není jen černobílé...

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.