Část Studentské ulici v Plzni se stala silnicí I. třídy, její rekonstrukci bude nyní zajišťovat ŘSD

Část Studentské ulici v Plzni se stala silnicí I. třídy, její rekonstrukci bude nyní zajišťovat ŘSD | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jan LangJan Lang

Grafik

Více

Václav ŠteklVáclav Štekl

Radní PK pro životní prostředí, zastupitel města Plzně

Více

Eva GažákováEva Gažáková

Vysokoškolská učitelka a divadelnice

Více

Část Studentské ulici v Plzni se stala silnicí I. třídy, její rekonstrukci bude nyní zajišťovat ŘSD

Plzeň, 03.08.2016, aktualizováno 15:01 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Silnicí I. třídy se stala Studentská ulice v Plzni v úseku mezi křižovatkou s ulicí Plaská až po křižovatku s ulicí Krašovská. Naopak ze silnice I/20 Karlovarská, v úseku mezi křižovatkou s ulicí Lidická až po napojení na silnici I/20 u stanice HZS na Košutce, je nyní jen místní komunikace. Rozhodnutí o této změně obdrželo město Plzeň od ministerstva dopravy. Novým správcem vysoce frekventované Studentské ulice je tak Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD), správcem Karlovarské ulice se stává Správa veřejného statku města Plzně.

O směně komunikací probíhala jednání řadu let, rozhodnutí ministerstva proto město vítá, státní firma ŘSD tak může začít s rekonstrukcí Studentské ulice. „K dohodě o směně komunikací došlo mezi námi a ŘSD letos v dubnu, kdy ji schválilo městské zastupitelstvo. Rozhodnutí ministerstva, které se týká změny silniční sítě, směnu potvrdilo. Platná je od 1. července 2016,“ uvedl Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Karlovarská ulice patřila mezi státní komunikace, ale svojí povahou a provozním zatížením odpovídala místní komunikaci. Veškerá tranzitní automobilová doprava totiž využívala více než dvacet let Studentskou ulici. Ta protíná Severní Předměstí od Bolevce a je výpadovkou na Karlovy Vary, denně po ní projede kolem 20 tisíc vozidel.

Ještě letos v září může ŘSD zahájit rekonstrukci prvního úseku Studentské ulice od křižovatky s ulicí Plaskou až po křižovatku s ulicí Gerskou. Na ni bude navazovat druhý úsek od křižovatky s ulicí Gerskou až po křižovatku s ulicí Krašovskou. Stavba se stane „nultou“ etapou východní části městského okruhu a přípravou pro výstavbu budoucí komunikace I/20. Ta povede podél železniční trati od zastávky Bílá Hora respektive od nového mostu na Jateční třídě, dále podél železniční trati pod Mikulkou a bude ústit do křižovatky Studentská – Plaská.

„V rámci opravy prvního úseku rekonstrukce se opraví silnice I/20 v Plzni v ulici Studentská v úseku dlouhém 840 metrů. Oprava zahrnuje zejména výměnu konstrukčních vrstev vozovky, zajištění odvodnění, opravu kanalizace, výměnu obrub, úpravu zastávkových zálivů, přilehlých zelených pásů a chodníků,“ uvedl krajský šéf ŘSD Zdeněk Kuťák. Cena opravy je zhruba 29,4 milionu korun. Rozsah druhého úseku je obdobný.

„Město Plzeň se snaží směnami komunikací vytvořit dobré podmínky na svém území pro státní investory a Plzeňský kraj. Dlouhodobým cílem města je vytvářet vhodné podmínky zejména pro výstavbu III. tranzitního železničního koridoru a také pro výstavbu městského okruhu, jehož investorem je jak Plzeňský kraj (západní část), tak stát (východní část – silnice I/20),“ řekl náměstek Náhlík. U všech uvedených staveb je spoluinvestorem město, které řeší vodovodní i kanalizační infrastrukturu, veřejné osvětlení a zastávky veřejné dopravy.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.