Plzeň má v plánu upravit obratiště tramvají, ušetří tak nemalé provozní náklady

Plzeň má v plánu upravit obratiště tramvají, ušetří tak nemalé provozní náklady | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Tamara SalcmanováTamara Salcmanová

1. místopředsedkyně krajské organizace

Více

Robert VargaRobert Varga

Advokát

Více

Jiří RezekJiří Rezek

Výzkumný pracovník

Více

Plzeň má v plánu upravit obratiště tramvají, ušetří tak nemalé provozní náklady

Plzeň, 22.06.2016, aktualizováno 13:53 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Projekční úpravy v obratištích tramvají v oblasti Malesická, Skvrňany a Košutka schválili radní města Plzně. Cílem je vyřešit dlouhodobou potřebu odstavováním a údržbou tramvajových souprav během dne v západní části tramvajové sítě. Úpravy obratišť mají také významně snížit provozní náklady na MHD. Jejich vybudování zároveň umožní v případě povodní, které byly v roce 2002, obsluhovat nezávisle na vozovně na Slovanech tramvajemi i západní břeh Radbuzy, tedy Bory, centrum, Skvrňany, Košutku a Lochotín. A to i když by byl uzavřen pro jejich provoz most U Jána.

„Na základě vybraného technického řešení víme, že za cenu jednorázových investičních nákladů můžeme dosáhnout úpravami v obratištích tramvají toho, aby se každoročně snížily provozní náklady plzeňské MHD. Respektive aby se snížila výše úhrady prokazatelné ztráty PMDP. Nejdražší doprava je totiž ranní výprava tramvajových souprav na Lochotín, Košutku, Skvrňany, kdy ze Slovan se vypravuje řada prázdných tramvají, které pak první cestující vezou až po výjezdu po 5.15 hodin z toček na Košutce či Skvrňanech. Zatím je vše ve fázi technického řešení,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL).

O budoucím financování úprav v obratištích bude vedení města teprve jednat. V zásadě jsou tři možné varianty, řešení financování investic z rozpočtu města a jeho organizací, financovaní prostřednictvím investice PMDP, nebo vyhledání a získání zdrojů z dotací EU či státu. Odhadované náklady na úpravu obratiště Malesická jsou ve výši 1,5 milionu korun, na obratiště Zadní Skvrňany ve výši 60 milionů korun a umožní odstav 11 tramvajových souprav. V případě Košutky u vybrané menší varianty bude možné odstavit 14 tramvajových souprav a náklady na úpravu se odhadují na 180 milionů korun. Z hlediska úspory provozních nákladů je pro město klíčová především úprava obratiště na Košutce.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.