Plzeň má nové logo, vévodí mu zelená šipka směřující doleva, doplní ji různé přívlastky a slogany

Plzeň má nové logo, vévodí mu zelená šipka směřující doleva, doplní ji různé přívlastky a slogany | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Milan HájekMilan Hájek

provozní technik Diecézní charity Plzeň

Více

Jan ZavadilJan Zavadil

OSVČ, Člen Republikového výboru Svobodných

Více

Věstislav KřenekVěstislav Křenek

Zastupitel PK

Více

Plzeň má nové logo, vévodí mu zelená šipka směřující doleva, doplní ji různé přívlastky a slogany

Plzeň, 06.06.2016, aktualizováno 17:15 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Město Plzeň má nové logo a jeho podobu jednohlasně schválili v pondělí radní na svém mimořádném jednání. Základem nového vizuálního stylu města bude zelená šipka s bílým nápisem Plzeň. Šipka směřuje doleva, což má podle tvůrců loga ukazovat orientaci metropole směrem k západu. Šipka nikdy nevystupuje sama, ale vždy je doplněna výstižnými přívlastky pro různé oblasti činnosti města. Hlavním sloganem je pak „Město příležitostí Plzeň.“ Základními barvami jsou zelená a žlutá, navazují na historický znak Plzně a odlišují vizuálně nové plzeňské logo od logotypů dalších významných českých měst.

Plzeň má nové logo, vévodí mu zelená šipka směřující doleva, doplněná nejrůznějšími slogany a přívlastky | Autor: Plzeň.euPlzeň má nové logo, vévodí mu zelená šipka směřující doleva, doplněná nejrůznějšími slogany a přívlastky | Autor: Plzeň.eu

Svoji novou značku začne západočeská metropole používat od června 2016, postupné začlenění nového vizuálního stylu bude trvat několik měsíců. Autorem návrhu loga je pražská společnost Dynamo design s.r.o. Cena za zpracování vítězného návrhu, mutací loga pro Magistrát města Plzně a vybraných příspěvkových organizací, včetně kompletních grafických manuálů jednotného vizuálního stylu stanovujících užití loga na různých materiálech města, ve webové prezentaci, na reklamních nosičích a podobně, přijde město na 1,4 milionu korun. Vítězná návrh minulý týden ve čtvrtek vybrala a doporučila radě města ke schválení devítičlenná komise sestavená ze specialistů na marketing a grafický design i ze zástupců města.

„Není to jen logo, ale spíše značka. My jsme jako město Plzeň značka. Doufám, že si lidé nové logo vezmou za své. V jednoduchosti je síla. Jsem přesvědčen, že kouzlo nového loga se ukáže v momentě, kdy bude používáno při různých příležitostech. Porota vybrala logo, jež má tradiční plzeňské barvy. Vím, že mladí rádi pracují s moderními barvami, ale v tomto případě jsem konzervativní,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký (ČSSD).

Podle prvního náměstka primátora Martina Baxy je vítězný návrh moderní a nadčasový. „Mám radost z toho výběru, Plzeň tím udělá velký krok dopředu k moderní a funkční komunikaci, která odpovídá 21. století. Nová značka dá prostor pro prezentaci aktivit města v celé jejich šíři,“ řekl náměstek primátora Martin Baxa (ODS).

„Naším cílem bylo vytvořit logo a vizuální styl, který by vystihl patriotismus obyvatel a rozmanitost města. Nejedná se pouze o jednu podobu loga, ale o otevřený a hravý systém. Logo pracuje vždy s doplňkovým textem, který se přizpůsobuje konkrétní situaci. Tento koncept má silný komunikační potenciál. Věříme, že v sobě nese DNA města a tím si bude získávat oblibu u místních obyvatel,“ uvedli tvůrci loga ze společnosti Dynamo design.

„Plzeň v posledních letech spojila svou vizuální komunikaci s logem projektu Evropské hlavní město kultury, jehož logo dál zůstává i logem organizace Plzeň 2015. V souvislosti s tvorbou nového Strategického plánu města Plzně ale bylo nutné přistoupit k tvorbě nového loga, které vyjádří směr a cíle města do budoucna,“ přiblížila Jana Komišová, vedoucí magistrátního odboru prezentace a marketingu, který proces výběru značky zajišťoval. Cílem zakázky bylo vybrat kvalitní a originální logo i sjednotit vizuální komunikaci města a jeho organizací tak, aby veřejnost na první pohled poznala příslušnost konkrétní organizace k městu Plzni.

Soutěž probíhala jako veřejná zakázka malého rozsahu. K účasti v ní bylo vyzváno devět studií vybraných ze zájemců, kteří se přihlásili na základě výzvy zveřejněné na profilu zadavatele v únoru 2016.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Fotografie k článku

  • Plzeň má nové logo, vévodí mu zelená šipka směřující doleva, doplněná nejrůznějšími slogany a přívlastky | Autor: Plzeň.eu
  • Logo bude mít široké uplatnění | Autor: Plzen.eu
  • Primátor Martin Zrzavecký se svým prvním náměstkem oblékli tročka s různou variantou nového loga | Autor: Plzeň.eu

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (20 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Jaroslav 08.06.2016 15:53, Reagovat

Logo vypada ok,
Ale cena je mimo.
Nakopat ty co sedi na magistratu do zadku a vykopat az daleko za Plzen.
Tady je jasne vydet jak je uplne jedno jestli je politik z ods nebo cssd, kradou a lzou vsichni jak straky cikansky. Dotoho mele Zrzka nejaky svoje radoby moudra.

Julius 09.06.2016 22:57, Reagovat

Nauč se gramatiku, hlavně interpunkci! A pak kritizuj!! Pologramote!!!

Hejl 10.06.2016 10:08, Reagovat

A co když to psal z mobilu chytrolíne? Ty jsi zase odborník na vykřičníky, vid? To nevíš ty pako, že se za větu dává pouze jeden? To učí ve třetí třídě základní školy. Čím více vykřičníků, tím větší \"Y\"nteligent.

San 10.06.2016 11:08, Reagovat

Možná máš mobil ještě s vytahovací anténou, ale dnes už je diakritika v mobilu běžná.

Hejl 10.06.2016 23:35, Reagovat

A proto jí 94 procent lidí nepoužívá? San Juliusi...je to marné, je to marné.

Sam 13.06.2016 11:03, Reagovat

A to je chyba. Od toho tam je, aby se užívala.

Hejl 13.06.2016 12:29, Reagovat

Lidi dneska pospíchají, tak jim to vysvětlete.

San 13.06.2016 21:46, Reagovat

To není argument, ale alibismus. A taky to dost vypovídá o kultuře projevu.

Pavel Gaul 08.06.2016 07:37, Reagovat

Plzeňská radnice opět solidně \"vyjebala\" s plzeňskými firmami. Bavil jsem s kámošem z jedné renomované designové firmy z Plzně a co jsem pochopil, tak je město pravidelně, podobně jako další firmy, velice rádo obchází. Celá akce byla umyslně zvolela finančně tak, aby se nemusela dělat soutěž a vybrala se firma dle zájmu jedné osoby a tou osobou je prý Baxa, který zde rozhoduje prakticky o všem, co se týká cestovního ruchu. Kámoš s designové firmy mi říkal, že vize loga není špatná, ale něco takového by zřejmě vymyslela každá firma. Má to smysl, ale nemá to kvalitu. Jednoduše firma měla zajímavý nápad, který však graficky neudělala příliš dobře. Jejich šef, který studoval design v USA a ve Francii a má zakázky např. z Rakouska či Německa, říkal, že za 1,2 mil. by mělo být logo o výrazně vyšší kvalitě. Se šipkou se, když už, mělo více pracovat. Plzeň má velmi krásný znak, s kterým se designeři z Prahy moc nepoprali. Neřešili vazbu na pivo, na nic. Jediné, co brali v potaz, je to, že je Plzeň na západě. Znamenalo by to, že v Ostravě by měli mít šipku na druhou stranu? Abych to shrnul, Plzeň si zaslouží nové logo a je mi smutno, když město opět bez názoru občanů udělalo něco, co se lidem už na počátku příliš nelíbí.To by byl takový problém udělat soutěž, vystavit návrhy někde v sadech, např. místo fotek sportovců. Lidi by hlasovali a město by pak třeba přihlédlo i k názoru občanů. Páni radní by neměli zapomenout an to, že jsme zvolili my, nikoliv oni sami a tak by na nás neměli s....!

XX 08.06.2016 09:07, Reagovat

Naprostý souhlas. Trochu dětinské mně přijde vysvětlení šipky doleva - \"orientace směrem k západu\".

pravičák 08.06.2016 09:20, Reagovat

a přitom je to tak snadné ... Plzeň je levicová.
Akorát ta barva neklapla... mělo to být oranžové.

Jana 07.06.2016 17:39, Reagovat

Za 1,4 milonu tohle, taková prkotina ?!

To není překlep ?

Paul 08.06.2016 07:24, Reagovat

Je to překlep. Ve skutečnosti je to 14 mil.:))

Radim 07.06.2016 10:43, Reagovat

Jako ano, v jednoduchosti je krása. Leč nějak nechápu, za co je těch 1,4 mil. nemám problém s logem samotným ale cenu bych viděl tak max. za 200 tis. Že není té firmě stydno si za tohle vzít tolik veřejných peněz. Navíc peníze nejdou do Plzně, ale nějaké pofiderní firmě z Prahy. Co na to řeknou plzeňské designové firmy? Jinak bohužel v logu postrádám jakoukoliv symboliku s Plzní.

DPb3vs 07.06.2016 12:52, Reagovat

on to bude stejný okruh firem, jako byl na EHMK.
Stejné pozadí, stejné vše.

Fery 07.06.2016 10:21, Reagovat

To se to rozdává, z cizího krev neteče a zvlášť za tak „ohromující“ dílo. V našem dosud krásném městě už mne asi nic nepřekvapí. Za dané konstelace vyvolených nelze ani něco pěkného očekávat.

KAB 07.06.2016 07:50, Reagovat

Vyhozený peníze, ale ono 100 tisíc měsíčně radním asi nestačí, tak holt takové šaškárny bokem se hodí, na tom se dá vždycky přiživit :(

Kareš 06.06.2016 22:39, Reagovat

Baxa z toho má 100 tis.. Potvrzená informace ze zákulisí.

Poradatel 07.06.2016 06:33, Reagovat

To jste ten pomer otocil ne?

Karel 06.06.2016 18:38, Reagovat

Tohle za 1.400.000,- korun !
Tohle za 1.400.000,- korun !
Tohle za 1.400.000,- korun !
Tohle za 1.400.000,- korun !
Tohle za 1.400.000,- korun !

Jeden milion ctyri sta tisic korun

Predpokladam jeste plus DPH?!

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.