Město chystá poslední etapu rekonstrukci tramvajové trati linky číslo 4 i úpravu křižovatky Kralovická - Gerská

Město chystá poslední etapu rekonstrukci tramvajové trati linky číslo 4 i úpravu křižovatky Kralovická - Gerská | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jiří AlbrechtJiří Albrecht

Zaměstnanec farmaceutické společnosti

Více

Zdeněk PavlíčekZdeněk Pavlíček

Starosta Plánice

Více

Rostislav SenjukRostislav Senjuk

předseda strany

Více

Město chystá poslední etapu rekonstrukci tramvajové trati linky číslo 4 i úpravu křižovatky Kralovická - Gerská

Plzeň, 01.06.2016, aktualizováno 16:49 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Poslední etapu rekonstrukce nejfrekventovanější tramvajové trati linky číslo 4 na Karlovarské třídě zahájí město Plzeň. Současně se upraví také křižovatka ulic Kralovická a Gerská i nebezpečný přechod pro chodce v Gerské ulici. Rekonstrukce trati a křižovatky je akcí za zhruba 90 milionů korun a začne v srpnu. Trať chce město znovu zprovoznit koncem listopadu 2016. Celý projekt včetně křižovatky bude definitivně dokončen v květnu 2017.

Na veřejné zakázce na úpravu přechodu pro chodce v Gerské ulici, tedy přes silnici III/1808, by se mělo město podílet se Správou a údržbou silnic Plzeňského kraje. Jedná se o akci za 1,7 milionu korun, přičemž město poskytne částku 900 tisíc korun. Cílem projektu je zvýšit bezpečnost chodců v místě točky tramvajové linky číslo čtyři na Košutce. Zakázku musí posvětit ještě městské zastupitelstvo.

„Stavba zahrnuje úpravu stávajícího přechodu pro chodce přes silnici III/1808 ve vlastnictví kraje, kdy by měl být stávající ochranný ostrůvek pro chodce rozšířen, upravovat se bude vedení jízdních pruhů silnice a chodníky. Nově se vybuduje veřejné osvětlení pro nasvícení přechodu pro chodce. Cílem projektu je zvýšit bezpečnost chodců v místě točky tramvajové linky číslo čtyři na Košutce,“ uvedl Petr Náhlík (KDU-ČSL), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Na poslední etapě rekonstrukce tramvajové trati, jejíž součástí bude také úprava křižovatky Kralovická – Gerská, také město spolupracuje se Správou a údržbou silnic Plzeňského kraje. Rekonstrukce trati a křižovatky přijde na 90 milionů korun, přičemž správa a údržba silnic se podílí částkou 8,6 milionu korun. Součástí projektu je kompletní výměna kolejových pásů, oprava trolejí a úprava zastávek. Rušit se bude podchod u hypermarketu Albert, u tramvajové zastávky přibude parkovací stání.

Radnice chtěla opravu trati provést už loni. Musela ji ale přeložit, protože se jí nepodařilo zajistit koleje. Těleso trati vybudované v roce 1976 je v havarijním stavu. První kilometrová část trati stála 176 milionů korun a město ji opravilo v roce 2009. Druhou část, po křižovatku se Sokolovskou ulicí, rekonstruovalo město v roce 2011 za 136 milionů korun. Karlovarská třída je jedinou spojnicí sídlišť Vinice, Košutka a Lochotín se středem města.

Na spodní části ulice zahájí Plzeň na podzim stavbu třetího pruhu pro autobusy od lékařské fakulty po kruhovou křižovatku Rondel. Letos na podzim zahájí ještě ŘSD sanační práce na mostu generála Pattona, jehož dvouletá oprava vyjde na 200 milionů korun a bude mít zřejmě největší vliv na dopravu v Plzni za poslední desetiletí.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.