Plzeň ulehčuje svým obyvatelům kominikaci s úřady elektronickou cestou, novinkou je agenda o odpadech

Plzeň ulehčuje svým obyvatelům kominikaci s úřady elektronickou cestou, novinkou je agenda o odpadech | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Jaké straně dáte hlas ve volbách do Sněmovny?

ANO25,81%
ČSSD6,45%
KDU-ČSL0,00%
KSČM4,84%
ODS27,42%
Piráti6,45%
Realisté1,61%
SPD4,84%
TOP 0912,90%
Jiné9,68%

Celkový počet hlasů: 62

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Petr ŠimonPetr Šimon

Kulturní aktivista a učitel francouzštiny

Více

Dana DraskáDana Draská

starostka

Více

Michal DvořákMichal Dvořák

Člen rady města Plzně (pro oblast podpory podnikání a sportu)

Více

Plzeň ulehčuje svým obyvatelům kominikaci s úřady elektronickou cestou, novinkou je agenda o odpadech

Plzeň, 09.02.2016, aktualizováno 14:38 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Ulehčit občanům komunikaci se svými úřady včetně úřadů jednotlivých obvodů při vyřizování různých žádostí se snaží město Plzeň. Na portále http://epo.plzen.eu mají Plzeňané k dispozici elektronické formuláře pro řešení životních událostí, stejně tak přehled o svých platbách za psy, odpad, užívání městského bytu a podobně. Pro přehled o platbách se musí občan zaregistrovat, poté jednou navštíví úřad, kde pracovníci ověří jeho totožnost, následně již získává potřebné informace prostřednictvím internetu.

Jde o další z drobných kroků, kterým chce město rozšířit portfolio služeb a zrychlit komunikaci s občanem. Trendem současné doby by mělo být zjednodušovat proces úřední agendy a tím minimalizovat množství návštěv, jež musí občan absolvovat pro vyřízení své záležitosti,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký (ČSSD). Na zřízení portálu získala Správa informačních technologií města Plzně evropskou dotaci z Integrovaného operačního programu, realizace vyšla na jednotky milionů korun.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře (ODS) funguje portál zhruba rok, přičemž začínal s agendou týkající se poplatků za psy, z ubytovací kapacity, za užívání veřejného prostranství, poplatků za nájem pozemků a za nájem bytů a nebytových prostor. „Před několika dny jsme do tohoto systému přidali i agendu odpadů. Z portálu se občan dozví, zda má nějaký dluh vůči městu, tedy nezaplacenou pohledávku po splatnosti, zda už má vygenerovaný předpis k platbě a s jakými daty a částkami. V případě odpadů si může zkontrolovat informace, k jaké nemovitosti je svoz sjednán, kde je konkrétní stanoviště nádoby i s proklikem do mapy. Také si zkontroluje identifikační číslo nádoby, její velikost i četnost svozů,“ vysvětlil Pavel Šindelář.

Aby občan získal přehled o platbách z domova, musí si na portále založit svůj účet. Poté musí podniknout jednu návštěvu úřadu ve Škroupově ulici, konkrétně podatelny Magistrátu města Plzně. „Tam mu úředníci jím založený účet na portále spojí s daty, jež si o něm v jednotlivých agendách město vede. Po tomto ověření může dotyčný získávat informace z některých agend prostřednictvím internetu. Nemusí tak již navštěvovat úřady ani telefonicky cokoliv zjišťovat,“ vysvětlil Tomáš Benedikt, vedoucí úseku rozvoje Správy informačních technologií města Plzně.

Naopak registrace není nutná pro přístup k elektronickým formulářům, které občan potřebuje, když jde na magistrát nebo městské obvody řešit různé životní situace. Na portále se dostane k formulářům spojeným s podáním žádosti o městský byt, žádostem o prodloužení nájemní smlouvy, návrhu na vydání kolaudačního rozhodnutí, formulářům pro registraci ke svozu odpadu a dalším, potřebným pro agendu zajišťovanou městem Plzeň.

Má-li občan zřízen elektronický podpis, nemusí s formulářem chodit na úřad, vyplněný jej odešle. Portál podporuje i datové schránky, které mají firmy. Nemá-li elektronický podpis, vyplněný formulář přinese na úřad, kde si jej pracovníci načtou do systému, data z něj nemusí přepisovat,“ doplnil Tomáš Benedikt. Například elektronické formuláře k odpadům využilo kolem 1200 vlastníků plzeňských nemovitostí, tedy téměř deset procent všech, jichž se povinnost k registraci týkala.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.