Zastupitelé schválili rozsáhlou rekonstrukci Mikulášské ulice včetně dvou železničních most, akce značně zkomplikuje dopravu

Zastupitelé schválili rozsáhlou rekonstrukci Mikulášské ulice včetně dvou železničních most, akce značně zkomplikuje dopravu | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Lubor BrabecLubor Brabec

Terapeut a hudebník

Více

Ivana ŠiftováIvana Šiftová

Manažerka

Více

Miroslav JarošMiroslav Jaroš

Člen komise pro obnovu venkova PK

Více

Zastupitelé schválili rozsáhlou rekonstrukci Mikulášské ulice včetně dvou železničních most, akce značně zkomplikuje dopravu

Plzeň, 29.01.2016, aktualizováno 15:34 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Rozsáhlou modernizaci osobního nádraží zahrnující i rekonstrukci dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská schválili plzeňští zastupitelé. Součástí bude i rekonstrukce Mikulášské ulice včetně celého prostoru přednádraží, rekonstrukci neunikne ani tramvajová trať. Předpokládaná hodnota projektu, za nímž stojí Správa železniční dopravní cesty, je 1,3 miliardy korun, město Plzeň se bude jako spoluautor projektu podílet částkou necelých 100 milionů korun. Stavba by měla být hotová do konce roku 2018.

Vizualizace rekonstrukce dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská | Autor: SUDOP PrahaVizualizace rekonstrukce dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská | Autor: SUDOP Praha

Rozhodujícími objekty celé stavby jsou dva železniční mosty, jejichž stav nevyhovuje požadovaným parametrům, a to jak z hlediska únosnosti, tak z hlediska prostorového uspořádání pod mosty. Proto je navržena jejich celková přestavba. V souvislosti s tím se zahloubí a šířkově upraví i vlastní Mikulášská ulice,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Stavba je součástí celkového řešení železniční infrastruktury ve městě Plzni. Nejsložitější bude právě rekonstrukce mostů, oba se rozšíří, stejně tak se zvětší jejich podjezdné výšky. Například severní most, který je blíž centru, se z 25 metrů rozšíří na téměř 40 metrů. Druhý jižní most, jenž leží blíže k Petrohradu, se rozšíří z 15 na 26 metrů. Tramvajové koleje se oddělí od jízdních pruhů pro automobilovou dopravu. V rámci stavby zaniknou menší drážní objekty, upraví se přednádražní prostor, kde se zvýší počet parkovacích stání.

Město si řeklo, že když už se do té stavby jde, tak zrekonstruujeme všechno,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL). V prostoru před nádražím, který je městský, bude historická žulová dlažba. Zrekonstruují se všechna trolejová vedení, vznikne nová trolejbusová trať v Železniční ulici přes most nad nádražím, která propojí nové depo na Karlově s celou sítí linek, takže zlevní také náklady dopravních podniků.

Samotná projektová příprava zabrala zhruba deset let, chystá se vypsání výběrového řízení na zhotovitele, které by se mělo vyhlásit v březnu. Pokud vše proběhne bez problémů, zahájí se v červenci přípravné práce. Zakázka se bude soutěžit s tím, že Mikulášská a Slovanská budou pro automobily zprovozněny nejpozději do konce srpna 2018.

Stavba výrazně omezí dopravu v Plzni, první výluky mohou lidé čekat v lednu 2017. „Nejdříve se musí sundat jeden most a poté se převedou všechny tratě, chebská, domažlická a klatovská na druhý most. To samé se bude opakovat u druhého mostu. Doprava MHD bude zajištěna, byť po jedné tramvajové koleji. V rámci stavby se postaví i objízdná trolejbusová trasa, která povede od Koterovské ulice po Železniční ulici a přes most nad Nádražím na ulici U Prazdroje a do centra města,“ popsal Náhlík.

Příměstská autobusová doprava bude již na náměstí Milady Horákové odkloněna přes Doudlevce a ulici U trati přímo na CAN. Cestující směřující do centra budou moci využívat zastávku Radobyčická poblíž krajského úřadu. Co se týká objízdných tras pro automobilovou dopravu, navrženy jsou především trasy souběžné s Mikulášskou ulicí, tedy Koterovská a horní mostovka mostu Milénia a Lobezká a most Nad Nádražím. „Vzhledem k tomu, že Slovany jsou s ostatními městskými obvody Plzně spojeny čtyřmi mosty, poslouží právě cesty přes ně jako náhradní řešení,“ doplnil Petr Náhlík.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Fotografie k článku

  • Vizualizace rekonstrukce dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská | Autor: SUDOP Praha
  • Vizualizace rekonstrukce dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská | Autor: SUDOP Praha

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (2 příspěvky)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Sláva 02.02.2016 09:18, Reagovat

Už je na čase, trvalo to dost dlouho. Ani se nechce věřit, že při sílící dopravě město koná pozitivně. Zatím se snaží všude o opak. Kde doprava roste, tam se plynulost uměle brzdí. Např. Francouzská ulice, kde byly zrušeny zastávky MHD, které nebránily plynulému provozu. Podobných míst je ve městě více.

Pavel 02.02.2016 07:34, Reagovat

Tak Plzeňáne se určitě už těší, enboť jen samotná MHD, tj. všechny linky tramvaje např., bude tímto zřejmě dost ovlivněna. Doufám, že se stavba udělá zase tak svěle, že jí bude třeba 100x opravovat a že se těm opět vymyslí 150 nesmyslů, které odhlasovali nesmyslové z radnice. Příprava 10 let? To bude paskvil.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.