Vedení Plzeňského kraje nesouhlasí s plány ministerstva školství v oblasti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením

Vedení Plzeňského kraje nesouhlasí s plány ministerstva školství v oblasti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Zdeňka LiškováZdeňka Lišková

Náměstkyně hejtmana pro správu majetku a investice, zastupitelka PK, zastupitelka Rokycan

Více

Zdeněk ChmelířZdeněk Chmelíř

hostinský

Více

Miroslav BurdaMiroslav Burda

Strojvedoucí

Více

Vedení Plzeňského kraje nesouhlasí s plány ministerstva školství v oblasti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením

Plzeň, 25.01.2016, aktualizováno 16:03 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Rada Plzeňského kraje nesouhlasí se záměrem ministerstva školství, aby od 1. září 2016 byli žáci s lehkým mentálním postižením připraveni o možnost vzdělávání podle současného vzdělávacího programu. Nesouhlasí také s tím, aby byli tito žáci přednostně zařazováni do tříd běžných základních škol, kde tímto krokem může dojít ke snížení kvality výuky pro všechny žáky. Informoval o tom náměstek hejtmana pro oblast školství Jiří Struček (ČSSD).

Považujeme za povinnost se k tomu vyjádřit a upozornit na to, že i my dáváme veřejnosti najevo to, že s tímto způsobe řešení situace a integrace nejsme spokojeni. Vždy jsme integraci podporovali, ale jedná se spíše o tělesně postižené děti, hůře se samozřejmě integrují mentálně postižené děti. Jsou proti tomu i samotné děti, které navštěvují speciální školy, protože jsou tam spokojené, rády by tam byly a nedovedou si představit, že by přišly se svými asistenty do kolektivu, kde by bylo 25 dětí, když nyní jich je ve třídě 10,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Struček.

Od nového školního roku se plánuje zrušení vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, který zahrnuje vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. To by mohlo vážně poškodit osvědčený systém jejich vzdělávání. Lehké mentální postižení představuje výrazné omezení rozumových schopností a většina žáků s tímto postižením se nemůže úspěšně vzdělávat v běžných třídách základní školy společně s velkým počtem žáků bez postižení.

Odborníci ze speciálního školství se shodují v tom, že zamýšlená podpůrná opatření nemohou u žáků s mentální retardací vést ke kompenzaci jejich vzdělávacích problémů a neumožňují dosažení maximálního rozvoje jejich potenciálu. Pedagogičtí pracovníci ze základních škol mají ze změny také oprávněnou obavu. Chybí jim vzdělání i praxe v oboru speciální pedagogika a zkušenosti s využíváním podpůrných opatření.

Za ideální řešení se považuje zapojení asistentů pedagoga do vzdělávacího procesu, přičemž se nebere v úvahu skutečnost, že asistent pedagoga, nikdy nemůže nahradit učitele, natož speciálního pedagoga,“ řekl Struček. Navrhovaný vzdělávací systém bude velmi nákladný a organizačně náročný. Odborníci se obávají, že pokud jej ministerstvo školství zrealizuje i v případě, kdy nebude mít dlouhodobě zabezpečené finanční prostředky, bude to mít velice vážné důsledky pro celé školství.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.