Radní Plzně odsouhlasili studii na vybudování nového obratiště trolejbusů v Černicích

Radní Plzně odsouhlasili studii na vybudování nového obratiště trolejbusů v Černicích | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

David ProcházkaDavid Procházka

Místostarosta MO Plzeň 3

Více

Karel ŠidloKarel Šidlo

Poslanec PČR, zastupitel Plzeňského kraje

Více

Vlastimil HálekVlastimil Hálek

Soukromý podnikatel

Více

Radní Plzně odsouhlasili studii na vybudování nového obratiště trolejbusů v Černicích

Plzeň, 22.12.2015, aktualizováno 14:27 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Radní města odsouhlasili Studii Černice – obratiště MHD, tento dokument se stane podkladem pro další majetkovou a projektovou přípravu stavby. Přesun obratiště trolejbusů v městské části Černice je potřebný pro zajištění standardních parametrů obratiště a snížení provozních nákladů této linky MHD. Nově by tak mělo vzniknout obratiště na okraji obytného území ve výrobní zóně, přičemž se počítá s doplněním nového propojení ulic K Cihelnám – V Hliníku.

V příštím roce město a PMDP vybuduje v Černicích trakční měnírnu pro trolejbusové linky č. 10 a 13 v hodnotě 61,8 milionu korun. Tato stavba umožní v budoucnu prodloužení trolejbusové trati a z toho důvodu vznikla výše zmíněná studie. Náklady na vybudování nového obratiště se předběžně odhadují na 11 milionů korun, zahrnují vybudování komunikace a parkovacích stání, chodníků, odvodnění, veřejné osvětlení, zastávky, zeleň, ale i například sociální zázemí pro řidiče.

„Současné trolejbusové obratiště při křižovatce ulic k Cihelnám a Na Vápenicích dnes slouží jako nácestná konečná stanice pro část trolejbusových linek číslo 10 a 13 ukončených v Černicích. Druhá část spojů pokračuje dále až k obchodnímu centru Olympia. Stávající obratiště umístěné v prostoru návsi, je prostorově velmi omezené, což negativně ovlivňuje i jeho dopravně technické parametry,“ přiblížil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL). „Obratiště vybudované provizorně ještě za socialismu rozhodně nenaplňuje obvyklé provozní požadavky a negativně ovlivňuje obytné domy umístěné v jeho těsné blízkosti,“ doplnil Petr Náhlík.

Studii nového řešení zpracoval letos Útvar koncepce a rozvoje města Plzně, návrh naplňuje všechny provozní požadavky a přitom nenavyšuje, ale naopak částečně snižuje provozní náklady na MHD. Dle výpočtu by se posunutím obratiště uspořilo kolem 2500 vozokilometrů ročně, což činí přibližně 180 až 200 tisíc korun ročně. „Ze systémového hlediska zkracuje pro cestující trasu do zastávky nákupního centra Černice. Pro některé ojedinělé části okrajové zástavby se prodlužují docházkové vzdálenosti, jejich délka je však pro tento typ území přiměřená,“ dodal Petr Náhlík.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.