Plzeňský kraj zachová na příští rok stejný objem vlakových spojů, posílí autobusová doprava

Plzeňský kraj zachová na příští rok stejný objem vlakových spojů, posílí autobusová doprava | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Petr SmutnýPetr Smutný

Více

Josef ŠtichaJosef Šticha

živnostník – papírnictví

Více

David ZrostlíkDavid Zrostlík

Místostarosta MO Plzeň 4

Více

Plzeňský kraj zachová na příští rok stejný objem vlakových spojů, posílí autobusová doprava

Plzeň, 18.11.2015, aktualizováno 13:09 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Stejné množství vlakových spojů jako v letos bude jezdit v Plzeňském kraji i příští rok. Nebude se tak opakovat situace z minulých dvou let, kdy se objem dotované železniční dopravy redukoval. Zvýší se naopak o 800 tisíc kilometrů základní autobusová dopravní obslužnost v kraji, kde dotované autobusy najezdí 15,5 milionu kilometrů. Kraj celkem přispěje na základní dopravní obslužnost v regionu částkou 800 milionů korun. Informoval o tom náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

Železnice najede v příštím roce opět 5,034 milionu vlakokilometrů. Dotace na uhrazení ztrátovosti provozu bude 548 milionů korun, z toho kraj dá 406 milionů a 142 milionů korun ministerstvo dopravy na základě memoranda o podpoře regionální dopravy. Kraj od roku 2002 zvyšoval objednávku u Českých drah, které jsou zatím jediným dopravcem na železnici v kraji. V roce 2014 přistoupilo hejtmanství k první redukci a objednalo o 5,6 procenta méně vlaků, na letošek i přes nesouhlas některých obcí o 4,8 procenta méně. Zrušeny byly nejméně využívané spoje, většinou brzy ráno a pozdě večer. Tyto spoje už letos zčásti nahradily autobusy.

Autobusová doprava, která je pro kraj třikrát levnější než vlaková, najede příští rok 15,4 milionu kilometrů. „Celkem nás přijde autobusová doprava na 426 milionů korun, z toho kraj uhradí 409 milionů a obce přispějí částkou 17 milionů korun,“ řekl náměstek Bauer.

Částka na dopravní obslužnost je v Plzeňském kraji v přepočtu na obyvatele jedna z nejvyšších v ČR, za což může velká rozloha a řídké osídlení regionu. Velikostí je Plzeňský kraj třetí největší, počtem obyvatel až devátý, přičemž skoro třetina lidí žije v Plzni a okolí. Autobusy i vlaky jezdí často málo vytížené a rostou tak ztráty. „Na autobusovou obslužnost doplácí kraj 32 korun na kilometr, zatímco hustěji osídlený Ústecký kraj, kde jsou i vytíženější spoje, platí asi 17 korun,“ uvedl náměstek Jaroslav Bauer. Kilometr vlakové dopravy přijde Plzeňský kraj na 125 korun.

Větší objem autobusové dopravy Bauer vysvětlil tím, že kraj bude ještě kompenzovat letos zrušené vlakové spoje, do závazku veřejné služby převzal i některé spoje, které dosud v dotované dopravě nebyly a dopravcům se nevyplácely. Na základě požadavků obcí se zvýší počet kilometrů zejména na Šumavě a na Tachovsku. Kraj zajistí přepravu ze zaměstnání v Nýrsku, kde dopravci, kteří provozují linky komerčně, nedodržují jízdní řád, mírně se zvýší doprava v Blovicích, levnější autobus také nahradí večerní vlakové spojení Klatovy - Nýrsko.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.