Lochotín zdobí nová socha králíka lidožrouta, lidé se dílkem baví, jiní požadují jeho odstranění

Lochotín zdobí nová socha králíka lidožrouta, lidé se dílkem baví, jiní požadují jeho odstranění | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Karel BaumrukKarel Baumruk

starosta obce Žihobce, ekonom podnikatel

Více

Robert HoudekRobert Houdek

Více

Věstislav KřenekVěstislav Křenek

Předseda Výboru pro veřejné zakázky ZPK

Více

Aktualizováno: Lochotín zdobí nová socha králíka lidožrouta, lidé se dílkem baví, jiní požadují jeho odstranění

Plzeň, 10.11.2015, aktualizováno 11.11.2015 15:04 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Hodně živo je od úterního rána u křižovatky ulic Gerská a Studentská kde se zcela nečekaně objevila obří, asi pětimetrová socha betonového králíka, který požírá torzo lidského těla bez hlavy a způsobila poprask. Autor se v tomto případě zřejmě nechal inspirovat známým obrazem Francisca Goyi, na kterém Saturn pojídá své dítě. Veřejnost se okamžitě rozdělila na dvě strany, zatímco jedna se novým uměleckým počinem baví, druhá je zděšena, bombarduje telefonáty vedení lochotínské radnice a požaduje okamžité odstranění sochy. Poněkud drsná se zdá socha i starostovi městského obvodu Miroslavu Brabcovi (ČSSD).

Obří socha králíka pojídající torzo lidského těla stojí na roku ulic Gerská a Studentská | Autor: Richard BenešObří socha králíka pojídající torzo lidského těla stojí na roku ulic Gerská a Studentská | Autor: Richard Beneš

V rámci oživení městského obvodu se před časem spojilo vedení radnice s Fakultu designu a umění ZČU. Odborná komise z fakulty vybrala ve finále tři díla, která se postupně objevila na různých místech Lochotína. Zatímco plastiky, kterým se říká Dveře a Volavka již stojí na svých místech, lidožravý králík se zjevil na trávníku za trafikou v úterý ráno. Původně měla obří plastika stát u Rondelu, kde však hrozilo nebezpečí, že bude děsit motoristy, proto se našlo nové místo u křižovatky ulic Gerská a Studentská.

„Nechci sochu Králíka hodnotit po umělecké stránce, dílo si vybírala komise fakulty. Ale přiznám se, že mi to připadá už trochu drsné. Chtěli jsme poskytnout prostor mladým umělcům, aby se mohli prezentovat na velkém sídlišti. Celá akce měla posloužit k oživení sídliště. Prostor pro díla jsme fakultě poskytli na dobu jednoho roku. Radnice na celou akci vyčlenila částku ve výši 500 tisíc korun,“ uvedl starosta Lochotína Miroslav Brabec. Ten také potvrdil, že na radnici volají někteří rozezlení občané obvodu, požadující odstranění sochy králíka.

U sochy Králíka od rána lidé diskutují, mnozí si ji přicházejí vyfotografovat. „Je to otřesné, něco takového by tady rozhodně nemělo být, nechceme to tady, nikdo se nás neptal na náš názor,“ uvedla Milena Rychtaříková. Jiná žena bydlící v paneláku přímo za zády králíka se naopak směje a říká, že jí socha připadá vtipná a rozhodně ji neuráží. „Když to sem ráno přivezli, viděla jsem sochu jen zezadu a říkala jsem si, že je to veselé a jestli v pacičkách drží mrkev. A zjistila jsem, že mrkev to tedy není. Jen se obávám toho, že ji někdo brzy pomaluje nebo jinak poškodí,“ uvedla žena.

Ani Zdenu Veselou a její pětiletou dcerku králík nějak neděsí. Dívenka se naopak u sochy radostně fotografovala. „Nevím, co tím chtěl autor sdělit, zda má jít o nějaký protest proti pojídání masa? Chtělo by to nějaké vysvětlení,“ konstatovala pak její matka Zdena Veselá. O soše se bouřlivě diskutuje také na Facebooku, kde ovšem převažují negativní názory. A lze jen předpokládat, že stejně bouřlivě se o nové soše bude diskutovat i na čtvrtečním jednání plzeňského městského zastupitelstva.

Autorem sochy oficiálně nazvané Panoptikum je Adam Trbušek a jedná se o jeho bakalářskou práci. Dílo by mělo vážit tři tuny. „Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolil téma panoptikum. Samotný pojem je pro mě definicí dnešní autoimunní společnosti, vzývající nejnovější neplatné pravdy a chránící si své zdeformované vědomí. Společnosti, jež povýšila spotřební systém na nové náboženství a topí se ve svém vlastním pokrytectví. Cílem mé práce bylo vytvořit monument, pomník současnosti, zobrazující stav společnosti tak, jak jej vnímám já. Satirické dílo, znázornění člověka uvězněného v systémovém mechanismu, naprosto bezmocný, nemocný a oddaný, který podlehl svým touhám a rozmarům,“ komentoval své dílo autor Adam Trbušek.

Umělecký počin svého studenta velmi kladně zhodnotil i děkan Fakulty designu a umění ZČU Josef Mištera. „Především je to vynikající socha, kterou zrealizoval student a udělal úžasnou sochu. Na té soše je vidět, že autor je skvělý modelér. Toto monumentální dílo zrealizoval sám a dotáhl jej od návrhu, až do realizace. Když se na sochu dívám, tak ji obdivuji, je to skvělá práce studenta. Ta socha je jeho vyjádřením boje proti konzumnímu životu. Není to zaměřeno proti těm, kteří pojídají maso, o tom to rozhodně není,“ prohlásil děkan Mištera.

   

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Fotografie k článku

  • Obří socha králíka pojídající torzo lidského těla stojí na roku ulic Gerská a Studentská | Autor: Richard Beneš
  • Obří socha králíka pojídající torzo lidského těla stojí na roku ulic Gerská a Studentská | Autor: Richard Beneš
  • Obří socha králíka pojídající torzo lidského těla stojí na roku ulic Gerská a Studentská | Autor: Richard Beneš

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (62 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Mgr. Anna Taliánová 03.01.2016 21:48, Reagovat

Socha je hnusný a nevkusný kýč, který se do Plzně vůbec nehodí. Začalo to s ohavnýma kašnama a teď tuto... Fakt nemá ÚMO kam dávat peníze daňových poplatníků?!

Lea.L 02.01.2016 19:33, Reagovat

To by mne zajímalo, kdo chodí s dětmi do 6 let na výstavu? :) A co z toho ty děti mají :))Pěkné bláboly! Právě pro takto malý děti je ten králik strašidelný. A pak se divíme, že se v noci budí hrůzou!Souhlasím s Kubou. Mám 3,5 letýho syna a na otázku co to ten králík dělá mi žádná rozumná odpověď nenapadá. Tak uměleckou sochu bych dala právě do té galerie,rozhodně ne k zastávce, kde chodí stovky dětí kolem.

Oliver 12.12.2015 09:52, Reagovat

Vcera jsem tam byl. Socha se povedla. Libi se nam. Predevsim jeji vyznam. Palec nahoru!

Kuba 03.12.2015 18:42, Reagovat

Ti, co jsou z dila hrozne nadseni, tak pravdepodobne nemaji deti a nebo jsou ze ZCU...
Vsichni tady porad placate, jak jsou horsi veci v televizi... ano, mate pravdu, ale televizi muzu pred ditetem prepnout... Tady mam na vyber co? Mam se prestehovat? Ja jako clovek jsem pro kazdou zajimavost a ikdyz mi prijde trapny, ze je to z velke casti obslehnute a udelane tak, aby to trapne poburovalo a aby se o tom mluvilo, tak tohle dilo je dejme tomu zajimave a jiste ma \\\"nekde\\\" sve misto. Jako otec, ktery vedle toho bydli s tri a pul letym ditetem, jsem fakt nastvanej. Ano, ono to nejak dopadne a az si mala prestane z dalky myslet, ze ji mrkvicku, ale dojde ji, ze je to bezvladne lidske telo bez hlavy, tak ji to budu muset nejak vysvetlit. Fakt me ale dost stve, ze mi to nekdo vnucuje tim, ze to da na frekventovane sidliste a nuti me, abych to musel tomu memu diteti vysvetlovat. Kazdej, at si dela co chce, ale at mi nikdo neco nenuti a uz vubec ne, kdyz mi to zasahuje do vychovy.

Berte si to jak chcete, je to muj nazor. Dite pred vsim spatnym a nevkusnym uchratit rozhodne nemuzu a stydim se, do jakyho zivota ji vlastne vychovavam, ale at to tu nikdo laskave neobhajuje tim, ze kdyz jsou zrudnosti v televizi, tak je to jedno a muzeme to tu prasit a ukazovat verejne i pred nasema barakama...

jirka 06.12.2015 17:14, Reagovat

Kubo, Kubo, jsi ty ale kuba když se porad ohanis výchovou dětí, pripominas mi toho pantatu, co napsal sprostý dopis B. Hrabalovi, ze kazí naší mládež svými povídkami, a jak ze on má vysvětlit svému dospívající mu synovi, co ze je to kundicka, no když si neví řady s tak jednoduchou otázkou, tak snad ani to dítě mít neměl, protože z něj vychová stejného kubu, jako je on sám, děti mají svůj svět, vidí věci jinak, než dospělí, nedelejte si zbytečné starosti, a berte své potomky občas na výstavy či do galerie, potom vám nebudou klást hloupé otazky

Pavel 29.11.2015 10:05, Reagovat

Skvěle odvedená sochařská práce na dobré téma.
Skutečné, reálné nechutnosti jsou nám servírovány každý den v TV, bulváru ... a to nám nevadí. V soukromí si na nich pak pěkně pochutnáváme.
Mám zato, že Adamova socha nám nastavuje jen naše vlastni zrcadlo.

Hanka 15.12.2015 08:38, Reagovat

Jirko, trochu empatie, když tu revoltujeme a chceme ten lepší svět. Socha jistě sama o sobě má svůj význam, nicméně její umístění zrovna na místě, kde je nevyšší koncentrace dětských návštěvníků než kdekoli jinde v Plzni, je zcela nedomyšlené. Vaše přirovnání k historce s Hrabalem se také míjí, tady jde o první vjemy nejmenších, předškoláků a dětí mladšího školního věku, kterým budete jen těžko vysvětlovat problematiku zkaženého systému, to, co si z toho odnesou je násilnost. Příběh v pozadí můžete vysvětlovat, jak chcete, emoce u dětí převládne. A čas na výstavy jistě přijde, navíc nemožnost volby, o které mluvil Kuba je to, co nejvíc ohrožuje. Problémem dnešního světa není jen to, na co autor upororňuje, ale i krátkozrakost a absence širšího smyslu.

Hanka 29.11.2015 12:13, Reagovat

Ano Pavle!! Uplne s Vami souhlasim... A to je mozna to, proc lide volaji po odstraneni sochy... Ti, kterych se to nejvic tyka se vzdy ozvou....lituji je.. Ted jsem jela okolo a socha je jiz, bohuzel, zakryta :( Hlavne, ze vsichni nadavali na komunisty, ze se nemuzou vyjadrit po svem.... A podivejte jak zijeme ted?? :( je to smutne...

Hanka 28.11.2015 22:19, Reagovat

Me se socha libi, nuti cloveka k zamysleni, nuti ho si najit....co tim chtel umelec rict. Libi se mi takove projekty, nemusi byt prece kazdy kousek sidliste stejny...jen aby to nekoho nepohorsilo... Zijeme v cim dal vetsi sedi a cima dal vic jako ovce...tohle beru jako prijemne zpestreni sediveho sidliste...

BOI 28.11.2015 15:12, Reagovat

Šokuje !
A je to skvělý !

Ondřej 27.11.2015 15:57, Reagovat

Je to morbidní a ukazuje to násilí (ať už tím autor mínil cokoliv) a to by v žádném případě nemělo být ve veřejném prostoru. Taková věc patří při nejlepším do galerie.

Ella 15.11.2015 17:04, Reagovat

Každopádně to nutí k zamyšlení, nic proti takovému výtvoru nemám. Rozhodně mne to oslovilo víc, než kašny na náměstí, na které jsem si dodnes nedokázala zvyknout.

Burda 14.11.2015 10:04, Reagovat

Zajíc se mi líbí.Pořád lepší než KOLEJNICE u divadla.

vasejmeno 13.11.2015 18:02, Reagovat

No vidíte, stačí jeden magor v čele pseudouměleckého ústavu a zaneřádí celou Plzeň, alespoň že ho zastupitelé nepustili s jeho patvary do Riegrovy ulice.

Roman 14.11.2015 00:56, Reagovat

Nepřijde mi. Plzeň je čím dál živější a krásnější město. Jenom naprostý ignorant může něco podobného napsat.

yep 12.11.2015 21:11, Reagovat

Jak to vysvětlit dětem?jak jim vysvětlujete pornografii nebo vraždy v televizi?

Miluška 15.11.2015 14:16, Reagovat

Jak jim to vysvětlím? Taky přece papají čokoládové zajíčky naq velikonoce a hlavou a ušima myslím začínají.... Ať si představí, že zajíček není lidožrout, jen rozbalil čokoládovou figurku :D

Lenička 12.11.2015 19:16, Reagovat

mně se to líbí. Má to nápad. Kdo na to neni zvědavej, ať chodí jinudy, třeba mezi nádhernýma panelákama. Ty jsou tuctový a určitě nikoho nenaštvou.

Mája 12.11.2015 18:33, Reagovat

Kazdy rano, kdyz jdu na tramvaj do prace mam cumet na tohle.... at si to daji vědátoři z fakulty pred fakultu, kdyz se jim to tak libi. Muzou se tim kochat kazdy den od rana do vecera a ne to cpat lidem ktery na tohle nejsou zvedavy.

Wlezley 13.11.2015 14:08, Reagovat

Drž hubu, ta socha je super!

mark 12.11.2015 14:06, Reagovat

\"Odborná\" komise z fakulty vybrala... tohle bych vymyslel a schvalil kdybych byl uplne zhulenej nebo uplnej dement.

Wlezley 13.11.2015 14:09, Reagovat

Ale vždyť ty jsi obojí! :D

Hiro 12.11.2015 13:57, Reagovat

Plzen ma penize a nevi co s nima? Co takhle udelat stupidniho kralika co zere hlavu? Nebo jeste neco jineho, treba mravenec co pojida konsky lejno? :) Vysledek IQ v Plzni.

z. 12.11.2015 09:30, Reagovat

Výborně, jen tak dál - mnohem lepší, než když je veřejný prostor, a nebo dokonce krajina zamořována bezduchými kýči, jak se to děje například na Vysočině ve Žďáru n/S a okolí, kde řádí místní velkoumělec (a málem starosta) Michal Olšiak... jeho výtvory (taky betonové) jsou dobré tak maximálně jako rekvizita do papundeklových televizních pohádek z 80. let, bez invence, bez přesahu; bohužel se to místním líbí, z Olšiaka je celebrita, z jeho soch turistická atrakce.

Kristýna 12.11.2015 09:18, Reagovat

Vypadá to, že \"umělec\" je vegetarián.

Kolemjdoucí 12.11.2015 17:06, Reagovat

Měla byste si ten článek alespoň přečíst, než začnete komentovat. :)

Pepin 12.11.2015 08:54, Reagovat

Myslím, že autor sochy bude fanoušek Monthy Python a Rytířů svatého grálu :)
Vajíčko před hnusným novým divadlem je pouze prostorový útvar, který s uměním nemá nic společného. S tímhle už si někdo práci dal a myslím, že sídliště je přesně místo, kam se to výborně hodí. Možná by stálo za to vytvořit celou kolekci takových zvířátek.
Chápu rozhořčení lidí, kteří vidí, že se \"vyhodilo\" půl mega oknem, na něco, co podle nich není umění a souhlasím, že určitě by měla fungovat nějaká podpora na bydlení...protože sorry, byt který považuji za obyvatelný, má v Plzni cenu 4 mega...to je prostě pro 90% lidí nedosažitelná částka nebo se stát otrokem hypotéky na celý život.
Nicméně tyto dvě věci bych nepletl dohromady, navíc, prachy se vyhazují z našich daní jinde, příští rok budeme sponzorovat z rozkazu EU uprchlíky, nyní už krmíme pana Babiše, kterého jsme si sami \"nainstalovali\" do politky, a určitě se v Plzni najde dost tunýlků, kam se ztratily naše peníze, takže 500 tisíc mě nechává docela v klidu.

Wlezley 13.11.2015 14:12, Reagovat

Jo, taky bych rád aby udělali celou kolekci takových drsných zvířátek, je to boží! :D

Sociální pracovník 12.11.2015 00:48, Reagovat

\\\"Celá akce měla posloužit k oživení sídliště.\\\" aha, takže tahle akce za půl mega má oživit sídliště? To si snad děláte srandu? Co my, lidi tvrdě pracující, aby uživili své rodiny, když musí pracovat i moje žena, abychom uživili děti a nemuseli si půjčovat, když se pokazí něco potřebného (pračka, lednička atd.)?

Chcete oživit sídliště? Poskytujte lidem bezúročné půjčky - ale ne na 3,14čoviny. Investujte do vzdělání, do dětských kroužků (šití atd.). Udělejte dětské kroužky, kde vám děti - sami lidé z toho sídliště - oživí sídliště, třeba svými obrázky.

Chcete oživit sídliště? Pomožte lidem, žijícím lidem proboha!

jirka 06.12.2015 10:07, Reagovat

Lidi tvrdě pracující, tak to jsem často slyšel před r.89, od bolševiků, dělnickou třídou se neustále ohaneli az do generální stávky, vidím, že někteří maji tu propagandu pod kůží, vy si myslíte, ze jinde v Evropě lidé pracují lehce? A proč vám nevadí ty obludné vytvary socialrealismu, rozmístěné již řadu let take mezi paneláky na Lochotíně? Tatínek s dítětem, vesele hledící do budoucnosti, to je jiné kaficko, že?

Patrik 12.11.2015 09:55, Reagovat

Vy jste si pořídili děti když je nemáte jak uživit? Nebo jste nevěděli že je budete muset živit? Nebo na co si to tady stěžujete? Dětský kroužek klidně založte, nikdo vám v tom nebrání. Radši sledujte politiku tam lítají miliardy a nerozčilujte se nad neškodným uměním.

Vosí Hnízdo 12.11.2015 18:34, Reagovat

Pěkný vejlupec z vás zaskřehotal. To není neškodné \"umění\"!! To je umění za půl milionu a to je setsakra škodné!! Asi byste raději měl mlčet a tiše šoupat nohama, když hovoří či píší zkušenější. Asi tak

Wlezley 13.11.2015 14:19, Reagovat

Co to zase hulíš za model? :D Patrik má pravdu.

Vosí Hnízdo 12.11.2015 06:16, Reagovat

Souhlas!!

Lukáš Frýdek 11.11.2015 21:16, Reagovat

Výborný!

Václav 11.11.2015 21:05, Reagovat

Tak, tohle je joke! Jestli se bude psat nejaka petice na odstraneni teto silene sochy,pak se urcite podepisu! To vejce pred divadlem mi prislo divne... Po tomto nevkusu je to luxusni vajicko! :))

domcuch 11.11.2015 19:14, Reagovat

a člověk když jí králíka tak pohoda coo

za mě super :)

Roman 11.11.2015 16:16, Reagovat

Já jsem z toho nadšený. Např. oproti nové jezdecké soše Jošta v Brně od p. Róny (která stála mnohonásobně více) mi tahle socha jasně říká něco, s čím se naprosto ztožňuju. Mám trochu pocit, že nejvíc se negativně ozývají lidi, kteří malinko neradi přemýšlí o světě okolo. Kultura je to, co lidi pobízí táhnout za jeden provaz a tahle socha rozhodně není žádný pseudoumění - bohužel postmoderní umění se vlastní vinou dostalo trochu mimo společnost, takže se některým komentářům nedivím. Tohle je ale cesta, jak ho tám vrátit. Těch 500tisíc se pokud vím rozdělilo mezi tři projekty, takže ta odměna nějak závratná není, to so musí být jasný i každému \\\"kutilovi\\\".

Vlasta 11.11.2015 15:38, Reagovat

nepřijde vám absurdní řešit, co je a co není vkusné NA PANELÁKOVÉM SÍDLIŠTI\\\"?:-D Umění je naštěstí subjektivní, takže to, že se někomu socha nelíbí, je naprosto v pořádku. Pokud má nějaká plastika někde být, jsem rozhodně pro, aby budila emoce - pozitivní i negativní, smích i pobouření...než aby to bylo takové to přehlédnutelné a úzkostně politicky korektní dílko na objednávku. Mimochodem - kdyby tam byla socha člověka, jak jí králíka, bylo by to taky tak špatně? Ještě že máme tak malý problémy, že se můžeme zabývat takovou blbinou. Věřím, že rozum a smysl pro humor zvítězí. Monty Python třikrát zdar! ;-)

Anonym 11.11.2015 14:13, Reagovat

\"Kontroverzní\" je třeba vejce před divadlem, zrezlý Patton nebo kašny na náměstí. Tohle je prostě jen nechutné.

Když se vyser* na náměstí, píchnu do toho tužku a nazvu to uměním, mám také právo na vyjádření? A smím pak nazvat ignorantem, omezencem či \"Čecháčkem\" každého komu se to nelíbí? Dnes se každá úchylnost nazve uměním, čímž se stává nekritizovatelným....

Kolemjdoucí 11.11.2015 18:35, Reagovat

Mně úchylné a nechutné připadají spíš dnešní pohádky, kde se podobné postavy vyskytují. Pokud to někdo použije takto satiricky, je to podle mého názoru trefné. Troufám si tvrdit, že tohle je zrovna ten případ, kdy umění je opravdu umění. Zkuste si sám vyrobit třítunovou betonovou postavičku (nemluvě o té lidské figuře)to už je dost něco jiného, než jste popsal. Ale já vím, Vy máte jasno a svět je na Vás dost možná nefér.

Killer Bunny 11.11.2015 13:12, Reagovat

To je ovšem naprosto luxusní pocta Monty Python and the Holy Grail (y).

Erin 11.11.2015 11:58, Reagovat

Pravděpodobně je to zatoulaný velikonoční králíček, který nenašel své (betonové) vajíčko a hráblo mu z toho, tímto vyhrožuje celému městu odvetou. Je třeba ho správně navigovat k našemu novému divadlu :D

Brunclík 11.11.2015 11:00, Reagovat

Mně se ta socha líbí, doufám, že zůstane!

Vosí Hnízdo 11.11.2015 07:02, Reagovat

Smál bych se taky, kdyby tuto hrůzu tam zadarmo dočasně postavil nějaký nedouk a ve své pomatenosti čekal uznání. Ale jestli na \"tohle\" šlo půl milionu z veřejného rozpočtu, tak bych hodně přísně zavíral a trestal. Součástí trestu by bylo i to, že by si viníci tu hrůzu odtáhli na vlastní zahradu. Jestliže současní mladí umělci umí produkovat jen takováto \"díla\", umožnil bych jim jejich prezentaci tak maximálně někde v kamenolomu, alespoň 15km vzdáleném od nejbližšího lidského obydlí. Zlaté sochy milicionářů a pohraničníků, Leninů a Gottwaldů. Ty alespoň vypadaly normálně a lidem něco říkaly.

Vcelicka 11.11.2015 09:46, Reagovat

Jdete se zavrit a potrestat nekam do lagru a tise tam brecte stestim nad realismem Vasi doby.

Jakub 11.11.2015 09:32, Reagovat

Že byste zavíral a trestal? z Vašeho komentáře čiší ignorance a deprese minulého režimu. Bohužel hodně Čechů bere umění a umělce jen jako přítěž a to je škoda. Právě umění je to co naše životy udělá pestřejšími, naše ulice barevnější a vcelku dává nádech něčeho odlišného. Moderní umění má tu moc, že v něm každý může vidět něco jiného. Nutí člověka zastavit se a zamyslet se co asi znamená, což normální busta neudělá. ve zkratce, pane, Vy jste ignorant a nevzdělanec.

Vosí Hnízdo 12.11.2015 06:15, Reagovat

Tak to jsem tedy na to, že jsem ignorant a nevzdělanec pyšný. Jen lituji ty neignoratny a vzdělance, že svoji \"inteligenci\" prezentují nákloností k úchylnému \"umění\" a zejména bezbřehému vyhazování společných peněz za takové nesmysly.

Jakub 12.11.2015 17:38, Reagovat

Cítím z Vás silný panelákový mozek. vše vím, vše znám a nepotřebuji přemýšlet. jediné co musím je pracovat, koukat na ordinaci a to mi do života stačí. Kritizovat všechno co se najde, jak se nakládá s penězi apod. Ať by se za ty peníze postavilo cokoliv, kritizoval byste to protože jste arogantní osobnost se sklony ke skrblictví. Snažíte se komplikovaný svět vysvětlit jednoduše a vzniká z toho paradox dnešní doby. sečteno podtrženo: MYSLETE VLASTNÍ HLAVOU!

Vosí Hnízdo 12.11.2015 18:40, Reagovat

Na rozdíl od poskoků vaší ráce právě svojí hlavou myslím a dělám to, co mne velí zdravý rozum. Kritizovat, jak se nakládá s penězi je třeba. Nebo je lepší jen jako stádo kýhat a koukat se jak se vyhazuje a krade. To by vám tak hrálo poskoci zlodějští. Však asi víme, odkud vítr jménem Jakub vane. Bude v tom mít bezesporu prsty!! Darebák přeci darebáka nepodrazí, že?

Ferry 11.11.2015 16:40, Reagovat

Čemu všemu, ještě budeme říkat umění. Když už to nemohu ovlivnit, aspoň mě těší, že kolem toho nemusím chodit, ani se na to dívat, protože naštěstí bydlím v jiné části města.

KAB 10.11.2015 20:36, Reagovat

Za mě hezké, nutící k zamyšlení. Lidé samozřejmě diskutují a je to tak OK. Neexistuje věc, natož pak umělecké dílo, co by se líbila všem, viz kašny na náměstí (za mě jsou úžasné, ale čas od času slyším ještě i dnes negativní hodnocení).

Ale proboha ať to neřeší politici - jakmile se politika začne míchat do umění, je z toho vždycky strašný průser, z historie máme spoustu děsivých příkladů, dokonce celé hrůzné epochy spočívající v pálení a ničení uměleckých děl a cenzury.

XX 10.11.2015 16:21, Reagovat

Nechutné. Ukazuje to na úroveň \"umění\" dnešní doby.

domcuch 11.11.2015 19:15, Reagovat

a my králíky vesele baštit můžeme a oni nás ne?

xxx 12.11.2015 12:22, Reagovat

a nebyl jste náhodou v minulém životě králíkem, když jsou podle Vás na stejné úrovni jako lidé? :-D

Vcelicka 11.11.2015 09:48, Reagovat

A co je podle Vás v dnešní době chutné? Uveďte příklady.

XX 11.11.2015 14:31, Reagovat

Milá Včeličko, když cestujeme po vlastech českých nebo v zahraničí, natrefíme na sochy zvířátek, které vykouzlí úsměv na tváři malým i velkým. Nevím, jak vysvětlí matka dítěti, že králík požírá lidské tělo.

Vcelicka 11.11.2015 16:46, Reagovat

Kdyz prijdu do kostela, tak vidim nechutnou scenu s clovekem krvacejicim na krizi. Jak to vysvetlujete detem?

Vlasta 11.11.2015 15:41, Reagovat

no mně to vykouzlilo úsměv na tváři :-) holt všude to není dětský hřiště. Mimochodem - jak vysvětlujete dítěti, že má k obědu králíka/kuře/prasátko?

XX 12.11.2015 09:07, Reagovat

Vlasto, to je přece jednoduché. Máme býložravce, masožravce, všežravce... A králík je býložravec a masožravce z něj neuděláme. Stačí se podívat do učiva základní školy. Já holt tomu předváděnému druhu \"umění\" nerozumím.

Králík 12.11.2015 07:29, Reagovat

Oni to dětem nevysvětlují - v obchoďáku je vyklopí do klece s míčky, nakoupí maso z antibiotiky a steroidy nabušených zvířat a pak toho půlku sní a druhou vyhodí a že maso neroste na stromech neřeší, děti ani neví, kde se bere. A aby jim to někdo vysvětlil, na to je třeba čas a zájem o děti, což nemají, protože se musí v televizi dívat na reality šou.

Karlos 12.11.2015 10:31, Reagovat

Tohle je přesně řečeno. Ovce bečí, ráno jdou do práce vydělat na otrokáře, večer do hypermarketů koupit chemojídlo. Zapnou TV tam jim řeknou co si mají myslet! Osobně jsem rád že tu máme něco pěknýho .

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.