Plzeň chystá novou komunikaci pro cyklisty i pěší, propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic

Plzeň chystá novou komunikaci pro cyklisty i pěší, propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Michal DvořákMichal Dvořák

Člen rady města Plzně (pro oblast podpory podnikání a sportu)

Více

Jakub KoskubaJakub Koskuba

student FTVS UK, trenér TJ Lokomotiva, pořadatel celostátních tenisových turnajů

Více

Michal DrabíkMichal Drabík

Invalidní důchodce

Více

Plzeň chystá novou komunikaci pro cyklisty i pěší, propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic

Plzeň, 14.10.2015, aktualizováno 13:57 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Novou komunikaci pro cyklisty a pěší, která propojí oblast Předních Skvrňan i Radčic, připravuje město Plzeň. Součástí 400 metrů dlouhého úseku bude i lávka přes řeku Mži. Stavba za zhruba osm milionů korun by mohla být hotova na konci příštího roku, peníze na ni zastupitelé města Plzně schválili letos v březnu z přebytku hospodaření za rok 2014. Plzeň chce pokračovat v aktivní podpoře cyklistické dopravy, která už trvá 15 let.

„Nová lávka umožní cyklistům vyhnout se dnes již dost frekventované komunikaci vedoucí od Kalikovského mlýna do Radčic. Jízda podél řek je pro cyklisty pohodlná, schůdná pro každého, řeky ale představují bariéru. Jsem proto přesvědčen, že pokud budujeme systém tras podél řek a zahušťujeme systém lávek, bude nám počet cyklistů růst,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).

Připravovaná komunikace spojí Radčickou ulici v prostoru křižovatky u zoologické zahrady s místní komunikací, neboli polní cestou vedoucí z Předních Skvrňan do Radčic. „Lávka přes Mži umožní bezpečnou cestu pro občany a děti ze sídliště Skvrňany přímo do zoo. Poslouží i cykloturistům, kteří přijíždí do Plzně po mezinárodní trase od Hracholuské přehrady. Nový úsek cyklostezky bude 400 metrů dlouhý, lávka o délce 25 metrů je její součástí. Máme vydané územní a stavební povolení, do konce roku bude připravena prováděcí dokumentace,“ uvedl náměstek pro dopravu a životní prostředí Petr Náhlík (ČSSD). Pokud vše půjde optimálně, bude stavba zahájena v květnu příštího roku a dodělána na podzim.

Co se týká nové lávky, město pro ni využije bývalou nosnou ocelovou konstrukci horkovodu, která byla v minulosti umístěna nad železniční tratí u Jižního Předměstí. Tato mostovka se uloží na nově vybudované pilíře. „Konstrukce bude repasována, tedy budou vyměněny její nefunkční díly, zajištěno nové vyztužení a podobně. Její volná šířka je 1,7 metru,“ přiblížil David Malán z Odboru investic Magistrátu města Plzně, který akci zajišťuje. Z osmi milionů korun jsou odhadované náklady na lávku 3,6 milionu korun, na stezku pro cyklisty a pěší 4,4 milionu korun.

Nový úsek komunikace včetně lávky je součástí městského projektu na budování sportovně rekreačních tras vedených v údolích plzeňských řek, takzvaného systému plzeňských Greenways. Ty patří u cyklistů mezi nejvyhledávanější. „Tento systém je v rámci České republiky unikátní, je určen nejen pro rekreační, ale i pro dopravní cyklistiku. Jakékoliv dokončení dosud chybějících úseků podél řek nebo doplnění lávek tomuto systému velmi pomůže. Cyklisté jej využívají ve chvíli, kdy jde o delší úseky. Jakmile má stezka určitý počet kilometrů nebo jim ušetří čas či cestu, tak si na sebe cyklisty natáhne,“ řekla plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková.

V Plzni je v současné době 75 kilometrů stezek pro chodce a cyklisty se společným či rozděleným provozem. Základním podkladem pro budování cyklistické infrastruktury v Plzni je Generel cyklistických tras města Plzně, který byl schválen Radou města Plzně v roce 2001 a od té doby byl několikrát aktualizován.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.