První část západního obchvatu Plzně funguje již rok, motoristé se naučili komunikaci používat

První část západního obchvatu Plzně funguje již rok, motoristé se naučili komunikaci používat | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený2,63%
Spokojený57,89%
Zklamaný23,68%
Zdrcený7,89%
Šokovaný7,89%

Celkový počet hlasů: 38

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Lenka ŠtrosováLenka Štrosová

Lékařka

Více

Kateřina RýglováKateřina Rýglová

Ekonomka v pivovarnictví, vysokoškolská učitelka

Více

Radovan KoderaRadovan Kodera

Fotograf a středoškolský učitel

Více

První část západního obchvatu Plzně funguje již rok, motoristé se naučili komunikaci používat

Plzeň, 06.10.2015, aktualizováno 11:45 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Tisíce vozidel projede denně po první ze dvou částí západního obchvatu Plzně, která byla dokončena a otevřena pro dopravu před rokem. Zatímco severní část úseku dlouhého 2,1 kilometru využívá denně kolem 6000 vozidel, po jeho jižní části projede k okružní křižovatce na Domažlické ulici dokonce přes 10 tisíc vozů. Po dokončení obchvatu se počítá s navýšením projíždějících automobilů na 20 tisíc.

Řidiči využívají již rok první etapu hotové silnice, při cestě z Kozolup, Křimic, Skvrňan i Karlových Varů do jižní části Plzně, tedy do městských částí Bory a Slovany a do průmyslové zóny Borská pole. Jedná se o nejrychlejší cestu z Bor na Skvrňany.

Stavba druhé části západního obchvatu který má výrazně odlehčit hlavním plzeňským tepnám, tedy Klatovské a Karlovarské třídě, má začít v roce 2018 a skončit o dva roky později. Druhá etapa městského okruhu Křimická - Karlovarská bude dlouhá 3,45 kilometru a vznikne na ní šest mostů, pět kruhových křižovatek a nový sjezd na Radčice a Malesice. Projekt stavby, na kterou chce kraj získat 90 procent prostředků z EU, už je hotový. Druhá etapa, která už má územní rozhodnutí, má přijít na 1,5 miliardy korun. Investorem bude opět kraj, který požádá o stavební povolení v roce 2017 poté, co město Plzeň vykoupí všechny potřebné pozemky.

„Aktuálně jsou v realizační fázi podpisu smluvních stran výkupy pozemků za zhruba 36,4 milionu korun. Celkem v letošním roce město předpokládá, že vykoupí zhruba 35 tisíc metrů čtverečních pozemků, tedy 22 procent z celkové výměry. Potřebovat na to bude zhruba 60 milionu korun,“ řekla radní pro oblast nakládání s majetkem Helena Matoušová (ODS). „Pokud se nám podaří vykoupit všech plánovaných 22 procent, budou tvořit spolu s již vykoupenými pozemky z roku 2014 celkem 44 procent z celkové výměry trvalých záborů,“ vysvětlila radní Helena Matoušová. Podle původní dohody měl dát kraj na dokončení silnice jednu miliardu a zbytek město Plzeň. Kraj by teď uvítal, aby podíl města byl vyšší.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.