První část západního obchvatu Plzně funguje již rok, motoristé se naučili komunikaci používat

První část západního obchvatu Plzně funguje již rok, motoristé se naučili komunikaci používat | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Josef NovákJosef Novák

Více

Stanislav AntošStanislav Antoš

vedoucí informačního centra

Více

Miroslav KroupaMiroslav Kroupa

Starosta Hamrů

Více

První část západního obchvatu Plzně funguje již rok, motoristé se naučili komunikaci používat

Plzeň, 06.10.2015, aktualizováno 11:45 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Tisíce vozidel projede denně po první ze dvou částí západního obchvatu Plzně, která byla dokončena a otevřena pro dopravu před rokem. Zatímco severní část úseku dlouhého 2,1 kilometru využívá denně kolem 6000 vozidel, po jeho jižní části projede k okružní křižovatce na Domažlické ulici dokonce přes 10 tisíc vozů. Po dokončení obchvatu se počítá s navýšením projíždějících automobilů na 20 tisíc.

Řidiči využívají již rok první etapu hotové silnice, při cestě z Kozolup, Křimic, Skvrňan i Karlových Varů do jižní části Plzně, tedy do městských částí Bory a Slovany a do průmyslové zóny Borská pole. Jedná se o nejrychlejší cestu z Bor na Skvrňany.

Stavba druhé části západního obchvatu který má výrazně odlehčit hlavním plzeňským tepnám, tedy Klatovské a Karlovarské třídě, má začít v roce 2018 a skončit o dva roky později. Druhá etapa městského okruhu Křimická - Karlovarská bude dlouhá 3,45 kilometru a vznikne na ní šest mostů, pět kruhových křižovatek a nový sjezd na Radčice a Malesice. Projekt stavby, na kterou chce kraj získat 90 procent prostředků z EU, už je hotový. Druhá etapa, která už má územní rozhodnutí, má přijít na 1,5 miliardy korun. Investorem bude opět kraj, který požádá o stavební povolení v roce 2017 poté, co město Plzeň vykoupí všechny potřebné pozemky.

„Aktuálně jsou v realizační fázi podpisu smluvních stran výkupy pozemků za zhruba 36,4 milionu korun. Celkem v letošním roce město předpokládá, že vykoupí zhruba 35 tisíc metrů čtverečních pozemků, tedy 22 procent z celkové výměry. Potřebovat na to bude zhruba 60 milionu korun,“ řekla radní pro oblast nakládání s majetkem Helena Matoušová (ODS). „Pokud se nám podaří vykoupit všech plánovaných 22 procent, budou tvořit spolu s již vykoupenými pozemky z roku 2014 celkem 44 procent z celkové výměry trvalých záborů,“ vysvětlila radní Helena Matoušová. Podle původní dohody měl dát kraj na dokončení silnice jednu miliardu a zbytek město Plzeň. Kraj by teď uvítal, aby podíl města byl vyšší.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.