Radní Plzně podpořili vznik nové železniční zastávky Plzeň - Slovany, zrušena bude naopak zastávka Plzeň - Koterov

Radní Plzně podpořili vznik nové železniční zastávky Plzeň - Slovany, zrušena bude naopak zastávka Plzeň - Koterov | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jan BozděchJan Bozděch

výzkumný pracovník strojního oboru ZČU v Plzni

Více

Petr ŠimonPetr Šimon

Kulturní aktivista a učitel francouzštiny

Více

Tomáš FronkTomáš Fronk

programátor a vývojář IT

Více

Radní Plzně podpořili vznik nové železniční zastávky Plzeň - Slovany, zrušena bude naopak zastávka Plzeň - Koterov

Plzeň, 05.10.2015, aktualizováno 11:26 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Vznik nové železniční zastávky Plzeň – Slovany na železniční trati číslo 190 spojující Plzeň a České Budějovice již odsouhlasili radní města Plzně. Zastávka bude v prostoru křižovatky ulic Částkova – Lobezská, současně bude zrušena méně využívaná železniční zastávka Plzeň – Koterov na téže trati. Změna polohy zastávky na trati 190 na území města Plzně se stane součástí rekonstrukce Uzlu Plzeň – 5. stavba, kterou připravuje státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Informoval o tom náměstek primátora pro oblast dopravy Petr Náhlík (KDU-ČSL).

„Železniční zastávka v nové poloze umožní poskytnout dopravní obsluhu mnohem většímu počtu občanů Plzně, zejména městského obvodu Plzeň 2 – Slovany a městského obvodu Plzeň 4. Rada města svým usnesením podpořila vznik nového přestupního uzlu mezi linkami Integrované dopravy Plzeňska linky MHD č. 12, 29 a 30, osobních vlaků ČD, Plzeňské linky a linky ČSAD Starý Plzenec-Lhůta-Plzeň,“ řekl náměstek Petr Náhlík.

Přestupní uzel v lokalitě Slovany přinese lepší využití i pro občany dalších místních částí jako jsou Lobzy a Doubravka, zejména prostřednictvím okružních linek. „Vzhledem k tomu, že z provozních důvodů na území města Plzně na trati 190 připouští správce infrastruktury (SŽDC) provozování jen jedné zastávky, došlo by ke zrušení zastávky Plzeň – Koterov, která bude po realizaci další části nové trasy státní silnice I/20 de facto odříznuta od okolní zástavby. Stávající využití okolního území a z něho plynoucí poptávka po železniční dopravě je již dnes evidentně nižší, než v případě přestupního uzlu v Částkově ulici. I v budoucnu, kdy může dojít k zástavbě území bývalých kasáren Slovany, bude jejich obsluhu zajišťovat tramvajová linka, autobusové linky 22 a 51, případně trolejbusové linky 10 a 13,“ vysvětlil Náhlík.

Zastávka Plzeň – Koterov je první zastávkou ve směru od Hlavního nádraží, vzdálena je čtyři kilometry. Na základě průzkumů je na ní obrat cestujících asi 140 za den na 46 vlaků, což v průměru představuje tři cestující na vlak. Zastávka nemá přímé napojení na radiální tramvajovou linku číslo 2 ani na autobusovou linku 22 nebo 51. Docházková vzdálenost k zastávce tramvajové linky je zhruba jeden kilometr a k zastávce autobusů MHD je vzdálenost asi 0,9 km, což není standardní vzdálenost pro přestup.

Stavební úpravy bude bude hradit ze svých prostředků SŽDC. Z hlediska nákladů státního rozpočtu bude výstavba železniční zastávky v lokalitě Slovany levnější než modernizace stávající zastávky Koterov na koridorové trati, neboť odpadne nutnost budování podchodu. Pro pohyb cestujících budou využity chodníky silničního mostu, který spojuje Slovany a Doubravku.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.