Do Plzeňského kraje by mělo přijít do roku 2020 asi 30 miliard korun díky dotacím z EU

Do Plzeňského kraje by mělo přijít do roku 2020 asi 30 miliard korun díky dotacím z EU | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Miloš NovýMiloš Nový

Emeritní děkan FEK-ZČU

Více

Pavel PrincPavel Princ

Starosta Kolince

Více

Marek SýkoraMarek Sýkora

Zastupitel PK, radní města Dobřany

Více

Do Plzeňského kraje by mělo přijít do roku 2020 asi 30 miliard korun díky dotacím z EU

Plzeň, 10.09.2015, aktualizováno 11:39 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Zhruba 30 miliard korun by mělo přijít do Plzeňského kraje v letech 2014 až 2020 díky dotacím z EU. Od roku 2007 do letošního 31. srpna kraj vyčerpal 31,5 miliardy korun a v porovnání s ostatními kraji si stojí relativně dobře, informoval po jednání krajských radních o využití evropských strukturálních a investičních fondů náměstek hejtmana Ivo Grüner (ČSSD). Připustil však, že v dalším plánovacím období bude čerpání daleko složitější.

Hlavní objem peněz by měl jít do dopravní infrastruktury, tedy zejména na plánovaný železniční koridor Plzeň - Domažlice - státní hranice s Německem a pokračováním do Mnichova. „Velké akce státu bych viděl do devíti miliard korun. Kromě koridoru půjde ještě o obchvaty měst na silnici I/27 (Plzeň - Klatovy a Plzeň - Kralovice) a na silnici I/26 (Plzeň - Domažlice),\\\" řekl náměstek Grüner.

Samotný kraj by měl dostat na silnice a dopravní stavby asi dvě miliardy korun. Stejnou sumu by měly dostat města a obce regionu, tedy hlavně Plzeň z programu ITI (integrované teritoriální investice), z něhož se má hradit hlavně dokončení západního obchvatu. Z nového evropského programu IROP by mělo přitéct do regionu přes devět miliard korun, z této sumy by Plzeňský kraj mohl získat téměř tři miliardy. Kraj už nebude mít možnost investovat tyto prostředky do svých silnic II. a III. třídy tak jako doposud. Bude moci financovat jen hlavní tahy napojené na mezinárodní síť. Žádné peníze z IROP nepůjdou do místních komunikací v obcích.

Složitější bude slov náměstka hejtmana Grünera proces žádostí o dotace z IROP. V některých případech se bude muset projednat dokumentace ke stavebnímu povolení, dosud přitom stačilo územní rozhodnutí. Radní si postěžovali, že zatímco v některých krajích už jsou personálně obsazené kanceláře na čerpání dotací IROP, v Plzni ještě centrum regionálního rozvoje nefunguje a žadatelům chybí informace. První dvě výzvy IROP už přitom byly vyhlášeny, na územní plánování a na silnice, na něž podá kraj žádosti koncem roku.

Autor: ČTK + Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.