Obyvatelé Staňkova se konečně dočkali, zahajuje se stavba obchvatu, který vyžene z města tisíce automobilů

Obyvatelé Staňkova se konečně dočkali, zahajuje se stavba obchvatu, který vyžene z města tisíce automobilů | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,91%
Spokojený44,07%
Zklamaný21,47%
Zdrcený12,43%
Šokovaný14,12%

Celkový počet hlasů: 177

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Jiří TrhlíkJiří Trhlík

odborný ekolog

Více

Karel BaumrukKarel Baumruk

starosta obce Žihobce, ekonom podnikatel

Více

Vladimír VyšteinVladimír Vyštein

podnikatel, trenér, kynolog

Více

Obyvatelé Staňkova se konečně dočkali, zahajuje se stavba obchvatu, který vyžene z města tisíce automobilů

Staňkov, 28.05.2015, aktualizováno 15:21 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Desítky let marně čekali obyvatelé Staňkova na Domažlicku na okamžik, kdy se začne stavět obchvat města na silnici I/26. A nyní se konečně dočkali. Nová tříkilometrová silnice za 165 milionů korun by měla být hotová do konce příštího roku. Poprvé se podle informací Alexandra Horáka (BEZPP), starosty Staňkova, poprvé začalo mluvit o obchvatu města již v roce 1969. Nyní se všichni těší na to až těžká doprava zmizí z centra, město opraví náměstí a lidem ve Staňkově se zpříjemní život.

„Vím, že situace je stejná ve všech městech na silnici I/26. Ale Staňkov je opravdu úzký na průjezd. V jednom místě je chodník široký jen 40 centimetrů. Rodiče raději chodí s dětmi do školy a přes silnici je převádějí. Celá silnice I/26 by se měla odklonit mimo města,“ konstatoval starosta Alexandr Horák.

Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jaroslav Bauer (ČSSD) uvedl, že se doprava na silnici zvedla za posledních pět let o 35 procent na více než 9000 automobilů denně. Kamionů projede zhruba 2000, přičemž podíl nákladní dopravy je až čtyřicetiprocentní. Těžká doprava blokuje provoz na silnici I/26, která se stala druhou největší spojkou s Německem po dálnici D5 na Rozvadov. Hejtman Václav Šlajs (ČSSD) se nebojí označit přetíženou komunikaci rovnou za silnici smrti.

„Silnici I/26 se budeme věnovat i nadále, touto stavbou nekončíme," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa, jenž velmi ocenil spolupráci s městem, které například pomohlo s výkupy pozemků. Podle vyjádření náměstkyně Státního fondu dopravní infrastruktury Lucie Bartákové bude stavba předfinancovaná z národních zdrojů a pak se bude hradit z operačního programu Doprava II. Letos je na akci připraveno asi 120 milionů korun a na příští rok 90 milionů korun. Stavba by se měla rozjet od příštího týdne. Z větší části se bude provádět bez omezení dopravy na stávající silnici I/26. K částečnému omezení dopravy dojde v okamžiku připojování novostavby na stávající silnici. V tu chvíli se předpokládá převedení dopravy na provizorní komunikaci.

Na obchvat, který podpoří EU až z 80 procent, se muselo dvakrát prodlužovat stavební povolení. Důvodem zpoždění byl nejprve nedostatek peněz a poté odvolávání stavebních firem proti výsledku tendru. Vítězná firma Bögl a Krýsl ho postaví za 59,5 procenta projektované ceny. Současná silnice bude po dokončení obchvatu místní komunikací, kam město nepustí nákladní dopravu nad 3,5 tuny kromě zásobování a zemědělců. Oproti nynějšku tam bude jezdit jen zlomek automobilů.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.