Nová smlouva města i kraje zajistí společný postup při výstavbě druhé etapy městského okruhu

Nová smlouva města i kraje zajistí společný postup při výstavbě druhé etapy městského okruhu | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,05%
Spokojený45,51%
Zklamaný20,51%
Zdrcený12,18%
Šokovaný14,74%

Celkový počet hlasů: 156

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Michal ŠebekMichal Šebek

publicista

Více

Jiří KomárJiří Komár

Výkonný ředitel

Více

Martin ŠvejdaMartin Švejda

Moderátor

Více

Nová smlouva města i kraje zajistí společný postup při výstavbě druhé etapy městského okruhu

Plzeň, 29.04.2015, aktualizováno 01.06.2015 11:13 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Město s krajem podepsalo v koordinační smlouvy k výstavbě II. etapy Městského okruhu. Smlouvy stvrdili svým podpisem primátor Plzně Martin Zrzavecký (ČSSD) a hejtman Václav Šlajs (ČSSD). Druhá část okruhu Křimická (Chebská) – Karlovarská má strategický význam pro město Plzeň i pro celý kraj. Stavba je pokračováním první etapy městského okruhu, která byla dokončena loni v září, bude mít délku 3450 metrů, naváže na dokončenou část v ulici Chebská, končit pak bude v Karlovarské ulici na Lochotíně.

Primátor Martin Zrzavecký podepsal společně s hejtmanem Václavem Šlajsem smlouvu o koordinaci stavby druhé etapy městského okruhu | Autor: Richard BenešPrimátor Martin Zrzavecký podepsal společně s hejtmanem Václavem Šlajsem smlouvu o koordinaci stavby druhé etapy městského okruhu | Autor: Richard Beneš

Aby mohla loni dokončená první etapa západního okruhu plnohodnotně plnit svůj účel, tedy odlehčení dopravy v centru města, musí se dostavět ještě druhá etapa. „Město Plzeň v současné době vykupuje pozemky, zahájení stavby předpokládáme v roce 2018, dokončení o dva roky později. Právě podepsaná koordinační smlouva umožní koordinovat činnost města i kraje při přípravě zmíněné stavby. Smlouva dále stanovuje odpovědnost za výstavbu jednotlivých úseků, kterých je 95, jejich financování a následné majetkové rozdělení po dokončení stavby,“ uvedl k obsahu smlouvy náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

Nejdůležitější stavbou na druhé etapě okruhu je 1215 metrů dlouhý most přes řeku Mži a dalších pět menších mostů. Dále bude zřízeno pět kruhových křižovatek, největší z nich bude na konci okruhu v napojení na Karlovarskou a Studentskou ulici. Jde o šestiramennou spirálovou okružní křižovatku o průměru 100 metrů. Nutné je přeložit značné množství nadzemních i podzemních elektrických linek a plynovod, kabely, kanály i vodovody. „Náklady na stavbu druhé části okruhu jsou 1,5 miliardy korun podle projektanta, doufáme, že veřejnou soutěží dosáhneme lepší ceny. Kraj by měl investovat jednu miliardu, město Plzeň pak 500 milionů korun,“ řekl náměstek Bauer. Akce je zařazena do evropských fondů IROP, ze kterých by se mělo hradit až 90 procent nákladů stavby. Všichni přítomní se shodli na tom, že bez evropské dotace není možné realizovat stavbu z vlastních zdrojů.

Podle slov primátora Martina Zrzaveckého je druhá etapa městského okruhu pokračováním spolupráce mezi městem i krajem a jedná se o nejdůležitější dopravní stavbu pro několik nadcházejících let. „Podle prvních odhadů mělo město za výkupy pozemků potřebných pro stavbu okruhu zaplatit 180 milionů korun, nyní vše nasvědčuje tomu, že se vejdeme pod 150 milionů korun. Jedná se celkem o 200 pozemků, které se daří postupně vykupovat. Výkupy by měly být uzavřeny do roku 2017. Zatím se nevyskytly problémy s vlastníky většinou luk a polí. Cena 800 korun za metr čtvereční, kterou platí město, je velkorysá,“ konstatoval primátor Zrzavecký.

Hejtman Václav Šlajs zdůraznil, že vedle západního okruhu se Plzeň neobejde bez průtahu městem, který stále připravuje Ředitelství silnic a dálnic, vybudovat by se měl také obchvat městské části Roudná a záchytná parkoviště na okraji města. „Západní okruh je důležitý a dopravě v centru určitě ulehčí, ale zácpy aut zcela jistě nezmizí. Neslibujme občanům, že bude Plzeň průjezdná bez průtahu městem a obchvatu Roudné,“ uvedl hejtman. První část okruhu, otevřená loni v září, měří 2,1 kilometru a stála téměř miliardu korun. Po dokončení celého okruhu se řidiči mířící od Klatov a z jihu Čech dostanou rychleji na sever na Karlovy Vary a Most. Zatížení má být až 20 tisíc vozidel denně.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.