Radní Plzeňského kraje a Plzně jednali o dostavbě druhé etapy západního obchvatu města

Radní Plzeňského kraje a Plzně jednali o dostavbě druhé etapy západního obchvatu města | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,88%
Spokojený45,45%
Zklamaný19,39%
Zdrcený12,12%
Šokovaný15,15%

Celkový počet hlasů: 165

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

František ČurkaFrantišek Čurka

Starosta obce Halže

Více

Petr RundPetr Rund

Zastupitel města Plzně

Více

Jan PoduškaJan Poduška

Zastupitel PK, starosta Blovic

Více

Radní Plzeňského kraje a Plzně jednali o dostavbě druhé etapy západního obchvatu města

Plzeň, 12.02.2015, aktualizováno 13.02.2015 13:32 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Na mimořádném setkání radních Plzně i Plzeňského kraje se mimo jiné projednával i další osud II. etapy západního obchvatu města, který má spojením Severního předměstí a Borských polí ulehčit přetížení centra města. Radní se shodli na tom, že město do roku 2017 vykoupí pozemky pro druhou etapu západního obchvatu. Město vyčlenilo z přebytků hospodaření na výkupy 130 milionů korun, počítá přitom až se 150 miliony. Část velkých pozemků už Plzeň získala. Podle odhadů by stavba západního okruhu za více než 1,5 miliardy korun mohla být hotová v roce 2021 informoval plzeňský primátor Martin Zrzavecký shodně s hejtmanem Václavem Šlajsem (oba ČSSD).

Hejtman Václav Šlajs s primátorem Martinem Zrzaveckým na tiskové konferenci po jednání radních Plzně a kraje | Autor: Richard BenešHejtman Václav Šlajs s primátorem Martinem Zrzaveckým na tiskové konferenci po jednání radních Plzně a kraje | Autor: Richard Beneš

Na financování stavby obchvatu se vedle města podílí Plzeňský kraj, který je investorem celé stavby. Část nákladů pokryje dotace z EU. V souvislosti se stavbou obchvatu již kraj s městem uzavřel memorandum o spolupráci a připravuje se také koordinační smlouva mezi oběma stranami. „Zintenzivňujeme aktivity na západním okruhu. Výkupy už jsme zahájili loni, máme na to alokované prostředky v rozpočtu. Naším úkolem nyní vykoupit potřebné pozemky a podílet se na projektové přípravě," uvedl Zrzavecký. Město by mělo do obchvatu investovat až 750 milionů korun, vedle výkupu pozemků bude Plzeň zajišťovat vybudování retenční nádrže, chodníků nebo osvětlení.

Zatím není jasné, zda v souvislosti s druhou etapou obchvatu vznikne také sjezd na Radčice. „Lidé po sjezdu volají, na něj by ale nemohly být využity evropské dotace. Navíc zatím není jisté, zda bude sjezd vzhledem k tamnímu spádu terénu možný," řekl hejtman Václav Šlajs. Kraj ani město zatím nemají vyčleněné finance na napojení Radčic, které by mohly přesáhnout částku 100 milionů korun.

V případě výkupu pozemků je primátor Zrzavecký optimistou, protože se domnívá, že někteří majitelé již v minulosti s městem spolupracovali při nulté a první etapě obchvatu. Nelze však vyloučit, že se přesto najdou jednotlivci, kteří budou chtít zhodnotit své pozemky co nejvíce, pokusí se vyšroubovat cenu vysoko nebo odmítnou svůj pozemek prodat. Vzhledem k tomu, že jde o důležitou stavbu na území města, významem přesahujícím hranice Plzně, připustil primátor Zrzavecký i možnost vyvlastnění.

„Takový vlastník půdy by pak dostal stejné peníze jako ostatní. Případný soudní spor by ale mohl stavbu zablokovat na léta. V zahraničí je to tak, že uplatníte nástroj vyvlastnění, stavba může dále pokračovat a u soudu se dohadujete jen o výši ceny," poznamenal primátor. Celý západní obchvat města má měřit 5,6 kilometru a počítá se s tím že po něm denně projede až 20 tisíc vozidel. vozidel denně.

Vedle západního obchvatu radní města Plzně na společném jednání se svými kolegy z kraje informovali o plánech budovat postupně přestupní uzly veřejné dopravy v blízkosti centra města, aby se odlehčila automobilová doprava. Společným tématem byla také rekonstrukce tramvajového tělesa v Gerské ulici, od Studentské až na konečnou, kde by byla nutná finanční spoluúčast Plzeňského kraje. Dále se mluvilo o plánech na opravu Pattonova mostu v centru Plzně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

utomobilová doprava. Společným tématem byla také rekonstrukce tramvajového tělesa na Karlovarské ulici, od Studentské až na konečnou, kde by byla nutná finanční spoluúčast Plzeňského kraje. Dále se mluvilo o plánech na opravu Pattonova mostu v centru Plzně.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.