Kandidáti diskutovali u kulatého stolu na téma dopravy v Plzni, shodli se, že chybí trať na Borská pole

Kandidáti diskutovali u kulatého stolu na téma dopravy v Plzni, shodli se, že chybí trať na Borská pole | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený8,02%
Spokojený45,68%
Zklamaný19,75%
Zdrcený11,73%
Šokovaný14,81%

Celkový počet hlasů: 162

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Vladimír VyšteinVladimír Vyštein

podnikatel, trenér, kynolog

Více

Věra DrahorádováVěra Drahorádová

učitelka ZŠ

Více

Jan KönigsmarkJan Königsmark

Místostarosta Přeštic

Více

Kandidáti diskutovali u kulatého stolu na téma dopravy v Plzni, shodli se, že chybí trať na Borská pole

Plzeň, 02.10.2014, aktualizováno 10.10.2014 12:53 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Osm lídrů a kandidátů z čelných pozic nejvýznamnějších politických stran kandidujících v komunálních volbách v Plzni se ve středu vpodvečer sešlo u dalšího diskusního kulatého stolu pořádaného Oblastní hospodářskou komorou Plzeňsko. Na téma dopravy v Plzni přišli debatovat a v některých případech se i pohádat Pavel Rödl (Občané patrioti), Pavel Šindelář (ODS), Martin Zrzavecký (ČSSD), Dita Portová (Veřejné zájmy), Jan Toman (TOP 09), Václav Štekl (KSČM). Petr Náhlík (KDU-ČSL) a Pavel Šrámek (ANO). Během diskuse zaznělo i několik zajímavých nápadů. Jak zlepšit úroveň dopravy v Plzni. Politici se shodlo na to, že největší bolestí je v Plzni nedokončený Západní okruh a chybějící tramvaj na Borská pole.

Diskutující měli například možnost v třiceti vteřinách sdělit, co je největším problémem v oblasti plzeňské dopravy.

Toman: „Za posledních 60 let se nepodařilo v Plzni vybudovat žádný dopravní systém, který by fungoval, což je dáno historickými okolnostmi. Stále za sebou táhneme ty čtyřproudé silnice, které směřují do centra a s tím nikdo nic nezmění.“

Štekl: „Špatné napojení severní a jižní části města v důsledku kterého se ucpává centrum města, především v oblasti Klatovské třídy. Chybí tramvajová linka na Borská pole.

Náhlík: „Chybí lepší propojení Studentské a Jateční.“

Šrámek: „Nejvíce občany trápí doprava z Lochotína do centra města a dosud nevybudovaná tramvajová trať na Borská pole.“

Rödl: „Lidem nejvíce chybí propojení ze severu na jih a velkokapacitní napojení na ZČU.“

Šindelář: Zásadním problémem plzeňské dopravy je její historie. Dvě největší dopravní tepny se potkávají v sadech Pětatřicátníků a tam se kumuluje doprava. Je potřeba propojit Lochotín s další dopravní tepnou na Jateční.“

Zrzavecký: „Chybí propojení Lochotína s Roudnou. Ale úplně největším problémem v plzeňské dopravě jsou nepřizpůsobiví občané, kteří nám demolují prostředky MHD.“

Portová: „Problémem je nedokončení Západní okruh, který je třeba co nejrychleji dostavět. Je potřeba jednat s vládou, aby se na financování stavby podílel i stát, nikoliv jen město.“

Hodně se diskutovalo o chybějící tramvajové trati na Borská pole.

Náhlík: „Už v roce 2008 bylo vydáno územní rozhodnutí na stavbu tramvajové trati na Borská pole, stavba je připravena. Otázkou je vytíženost této trati. Už třikrát se spočítalo, že se trať neuživí, protože se v továrnách na Borských polích pracuje na směny. Lidé by trať využívali jen nárazově. Podobné je to i se studenty ze ZČU.“

Šrámek: „Jsem přesvědčen o tom, že by byla tato tramvajová trať vytížená.

Štekl: „Tramvaj vedoucí na Borská pole je pro dopravu v Plzni podstatná. Tímto směrem bychom měli vrhnout síly. Město by mělo znovu zavést jízdné zdarma pro držitelé Jánského plakety a zlevnit jízdné dalším skupinám obyvatel.“

Se zajímavou myšlenkou přišla Dita Portová, která nadhodila myšlenku, zda město nezkoušelo jednat z univerzitou o posunutí začátku výuky, čímž by se mohlo uvolnit místo v prostředcích MHD směřujících na Borská pole.“

Zrzavecký: „Jednali jsme se ZČU před léty již několikrát. Vždy nám odpověděli, že nejsou připraveni na to, rozmělnit výuku, aby začínali dříve nebo později.“

Rödl: „Univerzita nebyla jakékoliv úpravě začátku výuky nakloněna a odmítla ji již před léty. Není prý připravena rozmělnit špičku do dvou hodin v době zahájení vyučování. Nelze ovšem vyloučit, že by nyní mohla být situace jiná, když má univerzita nové budovy.“

A co říkali kandidáti na kvalitu MHD v Plzni?

Zrzavecký: „MHD v Plzni je nadstandardní a v porovnání s ostatními českými městy je zdaleka nejlepší. Je těžké ji někam dál posunout. Problémem jsou lidé, kteří ve vozech jezdí a ničí je. Můžeme se také pochlubit nejhustější sítí zastávek. Zatímco ve světě je průměr vzdálenosti jednotlivých zastávek 700 metrů, tak v Plzni je to 400 metrů. Chybělo nám depo a to už také máme.“

Šindelář: „MHD v Plzni je na velmi vysoké úrovni a nemáme se za co stydět. Budoucnost dál vidím v elektromobilitě.“

Portová: „MHD v Plzni by měla být zdarma. Funguje to tak už i v jiných evropských městech. Fungovat by to tak mohlo i v Plzni.“

Rödl: „Problémem MHD je například Americká třída, děláme pro vozidla městské dopravy úzká místa, kde se to ucpává. Navíc na některých komunikacích rušíme pruhy, namísto abychom přidávali pruhy, které by sloužily jen pro autobusy a trolejbusy. Opravdu máme nejhustější síť zastávek, což je ale pro MHD to nejdražší co může být. Zastávky razantně zvyšují náklady vzhledem k rozjíždění a brzdění vozů. Hustota zastávek zvyšuje komfort dopravy, ale zároveň ji prodraží.“

Náhlík: „Dopravu zdarma nelze v současné době zajistit, protože tady máme Plzeňskou kartu a Plzeň je součástí integrovaného dopravního systému, ve kterém je zainteresováno více dopravců. KDU-ČSL navrhuje zvýhodnit rodiny zlevněním rodinného jízdného.“

Šrámek: „V případě MHD mě zaráží to, že město podepsalo smlouvu na nové depo na 30 let. Na tak dlouhou dobu se podepisují jaderné elektrárny, nikoliv opravny aut a tramvají. Vývoj technologií jde stále dopředu a my nevíme, co se bude dít v dopravě za pár let. Třeba už budou jezdit vznášedla a my tady budeme stále platit za takovou věc.“

Toman: „Jednorázový turista, který přijede na návštěvu do Plzně, má velmi často problém sehnat jízdenky pro MHD, především pak ve večerních hodinách, kdy nelze jízdenky nikde koupit poté, co se odstranily automaty. Zbývá možnost kupovat jízdenku u řidiče, což se každému pořádně prodraží.“

Zrzavecký: „Projekt dopravní základny je pro město výhodný. Můžeme samozřejmě zkrátit dobu splácení depa.“

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (1 příspěvek)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

žije Rödl v Plzni? 02.10.2014 22:34, Reagovat

Pan kandidát směsi občané-potrati asi neví, co je to univerzita. je to celek s téměř 20 tisíci "obyvatel", tedy polovina Doubravky, kde chce tento odéesák starostovat. Univerzita nefunguje v režimu střední školy - v 8 začne, ve 3 skončí, možná by stačilo se tam někdy večer jet podívat. Tramvaj již byla dávno slíbena, byly i peníze, ale vedení města je "odklonilo" na Světovar, jak ten dopadl, všichni víme.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.