Řidiči třeste se, chystá se dva roky trvající oprava mostu Generála Pattona

Řidiči třeste se, chystá se dva roky trvající oprava mostu Generála Pattona | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,88%
Spokojený45,45%
Zklamaný19,39%
Zdrcený12,12%
Šokovaný15,15%

Celkový počet hlasů: 165

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Štěpán JindraŠtěpán Jindra

Student a sociální pracovník

Více

Josef VozdeckýJosef Vozdecký

poslanec parlamentu ČR

Více

Dana DraskáDana Draská

starostka

Více

Řidiči třeste se, chystá se dva roky trvající oprava mostu Generála Pattona

Plzeň, 10.06.2014, aktualizováno 10:49 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Motoristé se už nyní mohou psychicky připravovat na náročnou opravu mostu Generála Pattona, jenž spojuje střed města se Severním Předměstím, se kterou by se mělo začít už na jaře roku 2016. Vyplývá to z návrhu smlouvy o společné realizaci stavební akce, kterou uzavře město Plzeň s ŘSD. Stavební práce si vyžádají zhruba 300 milionů korun a jsou naplánovány na dva roky.

Rekonstrukce by měla odstranit často se opakující závady na mostní konstrukci, dále by mělo dojít k výměně již nefunkčních částí mostního svršku a sanaci nosné konstrukce. Šířka mostu se proti dnešnímu stavu nezmění, přerozdělí se však šířka jednotlivých pruhů. „Vozovka na západní straně ve směru do centra bude třípruhová, a to na úkor předimenzovaného chodníku. Cílem tohoto opatření je odstranit dopravní závadu na připojení rampy z rondelu. Tento pruh bude plynule pokračovat až ke křižovatce v sadech Pětatřicátníků. Východní polovina mostu zůstane beze změn, tedy se dvěma jízdními pruhy, cyklostezkou a chodníkem,“ upřesňuje náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD).

Stavební práce se budou provádět při zachování silničního, tramvajového i pěšího provozu. V první etapě dojde k rekonstrukci východní části mostu. „Tramvajová doprava bude v obou směrech v určeném období vedena jednokolejně a její provoz bude řízen signalizací. Silniční provoz ve směru na Lochotín se omezí na dva užší jízdní pruhy, které se budou přesouvat. Obdobná situace nastane i ve druhé etapě, kdy začnou opravy na západní straně mostu,“ upozorňuje náměstek. Během třetí etapy se provede kompletní sanace všech konstrukcí mostu přístupných zdola a kontrola a sanace vnitřních povrchů. Tato etapa také zasáhne do provozu pod mostem.

Předmětem stavby jsou i úpravy na předmostích a rekonstrukce některých objektů, které jsou ve vlastnictví města Plzně. „Jedná se o úpravu chodníků, veřejného osvětlení a tramvajové trati včetně trakčního vedení,“ doplňuje Miloslav Šimák.

Rozsah orientačních nákladů města je projektantem stanoven na zhruba 30 milionů korun bez DPH. Náklady Ředitelství silnic a dálnic by se měly pohybovat kolem částky 210 milionů bez DPH. Most v Plzni přes řeku Mži o délce 203 metrů je s šířkou 31 metrů nejširším železničním mostem v České republice. Původně nazvaný most Antonína Zápotockého byl otevřen v roce 1972. Od roku 1990 je mostem Generála Pattona.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.