Přes zrekonstruovaný Wilsonův most již opět sviští veškrá doprava, silnice je o jeden pruh užší

Přes zrekonstruovaný Wilsonův most již opět sviští veškrá doprava, silnice je o jeden pruh užší | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený5,07%
Spokojený48,55%
Zklamaný19,57%
Zdrcený12,32%
Šokovaný14,49%

Celkový počet hlasů: 138

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Miloš NovýMiloš Nový

Emeritní děkan FEK-ZČU

Více

Tomáš SuttýTomáš Suttý

Podnikatel

Více

Martin VítMartin Vít

Člen rady MO Plzeň 2

Více

Přes zrekonstruovaný Wilsonův most již opět sviští veškrá doprava, silnice je o jeden pruh užší

Plzeň, 26.05.2014, aktualizováno 15:02 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Krátce před půl druhou odpoledne projely první automobily přes nově zrekonstruovaný a pro veškerou dopravu opět otevřený Wilsonův most v centru Plzně. Most spojující Anglické a Denisovo nábřeží nad řekou Radbuzou prodělal deset měsíců trvající rekonstrukci a otevřít se jej podařilo týden před vypršením termínu. Vozy městské veřejné dopravy a integrovaného záchranného systému jej mohly využívat již od 1. dubna, pěší o měsíc později. Generální oprava mostu včetně rekonstrukce části kabelového kolektoru a souvisejících úprav na Denisově nábřeží stála 52 milionů korun oproti původně předpokládaným 74 milionům.

První automobily se na zrekonstruovaný most vrátily krátce před půl druhou, kdy zmizelo dopravní značení zakazující vjezd | Autor: Richard BenešPrvní automobily se na zrekonstruovaný most vrátily krátce před půl druhou, kdy zmizelo dopravní značení zakazující vjezd | Autor: Richard Beneš

Sto let starý most je po rekonstrukci nově vydlážděný původními kostkami. Silnice je o jeden pruh užší, širší jsou chodníky, nyní vyskládané velkými žulovými deskami. Jedinou záludností, se kterou se stavbaři při rekonstrukci museli potýkat, byla přeložka kabelů vedoucích skrze most. „V mostě, v konstrukci chodníků byly rekonstruovány původní kabelové kolektory, do nichž se vrátily nejen trakční kabely PMDP, ale i kabelové trasy Správy informačních technologií, ČEZ a společnosti Telefónica O2. Ty bylo nutné nejdříve provizorně přeložit a následně provést jejich zpětné uložení. Jednalo se o nejsložitější i časově nejnáročnější část stavby,“ vysvětlil technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Stávající kamenné konstrukce mostu a mýtných domků v jeho předpolích byly v nutném rozsahu vyspraveny a očištěny otryskáním. Obnoveny byly současně také interiéry mýtných domků včetně výplní otvorů. Na most se vrátily repliky původního veřejného osvětlení. „Celá konstrukce mostu je rovněž nasvícena svítidly takzvaného slavnostního osvětlení, umístěnými na nábřežních zdech, opěrách a podpěře mostu,“ řekl Luděk Kejzlar z odboru investic magistrátu.

Technický náměstek primátora Šindelář potvrdil, že konec rekonstrukce uvítal. „Spodní část Americké třídy v důsledku uzavření most značně trpěla. Odnesli to na tržbách obchodníci i majitelé domů, protože obtížněji přístupnou lokalitu navštěvovalo méně zákazníků. Jsem rád, že stavba je dokončena a bude sloužit veřejnosti tak jako dříve. Za sebe si také nedovedu představit, že by byl most uzavřen pro veřejnost, jak se zamýšlelo. Je to bulvár, na kterém byla doprava vždy a tak by to mělo zůstat i nadále,“ uvedl náměstek primátora Pavel Šindelář.

U slavnostního přestřižení pásky nechyběli náměstci primátora (zprava) Miloslav Šimák a Pavel Šindelář | Autor: Richard Beneš

Oprava Wilsonova mostu byla jednou z etap rekonstrukce Americké třídy v úseku od křižovatky U Práce po křižovatku na Denisově nábřeží. Ta byla zahájena již v roce 2008 a zahrnovala kompletní rekonstrukci vozovek, chodníků, inženýrských sítí i městské zeleně nejen na Americké třídě, ale i v ulicích Jungmannova a Martinská. Celkové náklady byly ve výši 183 milionů korun.

Stavba Wilsonova mostu podle projektu Václava Mencla začala před 102 lety. Jako hlavní stavební materiál byl zvolen kámen. Z něj jsou vyzděny klenby obou oblouků o rozpětí 27,5 metru, včetně mostních opěr a střední podpěry. Beton byl použit jen do základů. Most je unikátním příkladem skloubení architektonické a umělecko - řemeslné kamenické práce. Most byl slavnostně otevřen 28. září 1913 a pojmenován po Františku Josefu I. Tehdy zde byly položeny i koleje pro budoucí tramvajovou trať po dnešní Americké třídě, které byly při rekonstrukci vozovky roku 1934 vyjmuty. Most je technickou památkou.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.