Oslavy osvobození lze pojímat různě

Oslavy osvobození lze pojímat různě | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Politický propadák

Miroslav BrabecMiroslav Brabec

Starosta a zastupitel MO Plzeň 1, předseda ČSSD Plzeň, předseda ČSSD Plzeň 1

Více

Petr OsvaldPetr Osvald

Zastupitel města Plzně

Více

Pavel KotasPavel Kotas

Náměstek primátora (pro oblast ekonomickou)

Více

Oslavy osvobození lze pojímat různě

Plzeň, 11.05.2014, aktualizováno 12.05.2014 08:57 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

     K výročí osvobození Československa byly pod komunistickou patronací uspořádány po celém území desítky a desítky pietních aktů, kterých se zúčastnily tisíce našich spoluobčanů. Prakticky však zůstaly bez adekvátní mediální odezvy! Není divu, naše státní moc již dlouhodobě preferuje a také mediálně propaguje snad jen příjezd amerických vojáků do západních Čech, a to zejména do dlouholeté výspy pravice města Plzně.

     Zdejší pravicoví ideologové, po mnoho let řídící krajské město a doufejme, že v tomto volebním období již naposledy, každoročně z krvácejícího městského rozpočtu uvolňují mnohamilionové částky na bujaré trachtace někdy až pouťového typu, budují Američanům nové monstrózní památníky a pořádají u nich megalomanské akce, na kterých se čas od času objeví i nějaký ten „významný“ host. Takovým byl například v roce 2009 Milan Paumer z teroristické skupiny bratří Mašínů. Ten asi, aby po svém vlastním způsobu uctil akt osvobození města, dorazil na Slavnosti svobody dokonce v uniformě amerického žoldáka z doby války na korejském poloostrově. Při rozhovoru s jedním regionálním novinářem poté na otázku, co by dělal, kdyby mohl svými činy opět bojovat proti lidově – demokratickému režimu, suverénně odpověděl: (cit.) „..ježíšmarjá, rozhodli bychom se stejně, udělali bychom vše daleko chytřeji a důsledněji“. A to hovořil o vraždách českých občanů spáchaných jeho skupinou!

     A jakže to s tím samotným osvobozováním Plzně Američany skutečně bylo? Objektivní historické prameny a také stále ještě žijící pamětníci hovoří společně jasnou řečí. 5. května 1945, od svítání, začaly být občany strhávány německé nápisy a začaly se objevovat československé prapory. I když byli odpůrci nacismu z města a okolí nedokonale vyzbrojeni, neboť zbraně měly být dodány spojeneckým letectvem a z jakéhosi záhadného důvodu se tomu tak nestalo, přesto předal po 8. hodině ranní německý starosta svoji funkci do rukou představitelů Revolučního národního výboru. Povstalci začali rychle pronikat do důležitých vojenských objektů a obsazovat je. 6. května v 8.15 hodin přijíždí do Plzně americká armáda. Velení amerických vojsk bylo velice překvapeno, že nenarazilo již na žádný vážný odpor. Velící plukovník Noble mohl na plzeňské radnici tak stisknout ruku jednomu z představitelů tohoto povstání revolučnímu majorovi Josefu Mattasovi se slovy: (cit.) „Tak my sem jedeme na procházku.“

     Pro odbojáře v regionu, mezi kterými byla významná část komunistů, však povstání znamenalo také smrt osmnácti spolubojovníků a další desítky zraněných. Na tyto akty skutečného hrdinství však někteří zodpovědní komunální politici vzpomínají minimálně a to často až po urgencích nespokojených občanů. Sám jsem na tento nelichotivý aspekt v regionálním tisku, ale i při jednáních zastupitelstva osobně již několikráte upozorňoval.  

     Byl bych však velice nerad, aby mi byla vyčítána jakákoliv ideologická předpojatost. Nemám totiž, v tomto smyslu, vůbec nic proti hrdinství prostých amerických vojáků, ba právě naopak, vážím si každého statečného člověka, který je ochoten nasadit svůj život v boji za spravedlivou věc. A každému za to patří také můj obdiv!

      Ovšem účelové pokrytectví a antisocialistická nenávist některých exponentů pravice společně s jimi spřízněnými či servilními, namnoze čistě prozápadně orientovanými, médii nezná míry! O výši jejich objektivity po létech smutných zkušeností již hovořit dále ani nemusím, prostě neexistuje! Dokladem stupně jejich „demokratického přístupu“ a „odborné profesionality“ nebyly jen nedávné opomíjené a pravicovými politiky či komentátory ostrakizované oslavy Svátku práce. Poslední potvrzení falešnosti mnohých jsme mohli získat i nyní, kdy na skutečný proces osvobozování země dokáží tito „experti na historii“ nahlížet pouze ve svých, zkratkovitých a nepřípadných asociacích s jinými historickými etapami vývoje společnosti a bohužel také někdy i přes své „morálně nečisté“ prsty. 

Autor: Jiří Valenta

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Fotografie k článku

  • Jiří Valenta | Autor: Jiří Valenta

Doporučujeme také


Diskuse (82 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Piskáček 08.05.2015 08:02, Reagovat

Valenta má pravdu.Sovětská armáda nás neosvobodila, ale
okupovala až do roku 1989.

Jaroslav 03.04.2015 11:19, Reagovat

Komunismus je největší hnůj co existuje. Fascinuje mě, jak může mladý člověk obdivovat tuto zvrácenou ideologii. Protesty s transparenty s tanky, nápisy "ne základnám" a je tak úplně mimo, že jsem přesvědčen, že mnozí neví ani proti čemu vlastně při průjezdu U.S.Army přes ČR vlastně protestovali!

Jaroslav 03.04.2015 11:18, Reagovat

Komunisté to opět přehnali s rétorikou a označování přejezdu U.S.Army za invazi se nevyplatilo. Vyvolali tím, pouze spontánní reakci lidí, kteří vyrazili naše spojence náležitě pozdravit. Také možná pookřála srdíčka pár poblouzněnců volajících po starých pořádcích. KSČM si prostě nedokáže přiznat, že tohle strana projela. Pro normální lidi je to dobrá zpráva, komunisté se na nic jiného nezmůžou. Jsou to pořád ti komunisté, kteří inscenovali politické procesy a popravovali nevinné!

Jinak bych rád připomněl článek 5 Severoatlantické smlouvy

Smlouva obsahuje 14 článků, z nichž nejdůležitější je právě článek 5:
„Smluvní strany se dohodly, že ozbrojený útok proti jedné nebo více z nich v Evropě nebo Severní Americe bude považován za útok proti všem, a proto odsouhlasily, že dojde-li k takovému ozbrojenému útoku, každá z nich uplatní právo na individuální nebo kolektivní obranu, uznané článkem 51 Charty Spojených národů, pomůže smluvní straně nebo stranám takto napadeným tím, že neprodleně podnikne sama a v souladu s ostatními stranami takovou akci, jakou bude považovat za nutnou, včetně použití ozbrojené síly, s cílem obnovit a udržet bezpečnost severoatlantické oblasti."

A proto jsem rád, že jsme členy Severoatlantická aliance! A komunisti se z toho můžou posr...

pro Jarouše 06.04.2015 19:40, Reagovat

http://zpravy.idnes.cz/znasilnili-jsme-ji-a-spalili-priznal-americky-vojak-fh4-/zahranicni.aspx?c=A060807_210728_zahranicni_dp

Naivka 31.03.2015 18:46, Reagovat

Valenta a vosí hnízdo jedno a totéž je.
Píše si to sám,aby bylo vidět,že s ním taky
někdo souhlasí. To bylo v první lekci při
školení STB

Komouš 31.03.2015 18:02, Reagovat

Jak komunista chytil vlka:
Autor: V. Heidlerová Datum: 31.3.2015 13:47
Háááááááááá, jeden antiamerikánec chytil vlka při čekání na příjezd Amíků, asi seděl na obrubníku, bolest byla tak velká, že musel stáhnout gatě a prosit Amíky o ošetření jelením lojem. Protože u Amíků funguje logistika, dostalo se mu potřebného i do zásoby, aby si tu holou prd..l mohl namazat s celým ústředním výborem i místními organizacemi KSČ. Byl to hňup z Vyškova.

Kolibřík 31.03.2015 09:41, Reagovat

Když ještě za mlada při turnajích bedmintonu nastoupil
Valenta na hřiště,hráči v hledišti si mezi sebou říkali,
podívejte se ten blázen už zase hraje.Valenta je případ
pro psychiatra a ne pro vážnou debatu o jeho názorech.Ten
kdo ho zná od mládí to potvrdí

Soví Hnízdo 05.02.2015 08:41, Reagovat

Díky soudruzi!
Komunistický gustapák Valenta s Vosím Hnízdem tady ukazují, jak zněly politické komentáže Rudého Práva v době normalizace.
Vlastně tak budují jakýsi "skanzen totalitní slovesnosti", přispívají tak svojí drobnou každodenní prací k tomu, aby se bratrské totalitní režimy nacionální socialismus a socialismus třídní už nikdy neopakovaly (byť to opravdu asi není jejich úmyslem). :-)

Vosí Hnízdo 17.05.2014 15:02, Reagovat

Moje babička říkávala "na hrubý pytel hrubá záplata. To platí jak vyšité na Josefa a Janu. Jistě mají při své vzdělanosti nějakého přítele z řad soudních lékařů, který jim rád vylíčí, co je dnes sebevražd z ekonomických důvodů nebo z nezvládnutí stressu, kdy lidé aby vůbec přežili musí mít 2 i 3 zaměstnání nebo dřít i 16 hodin denně včetně víkendů a leckdy jim to stejně nestačí. Jak takový režim zamává s lidským zdravím a psychikou nemusím rozvádět. A takovíto reprezentanti typu Jana a Josef za to všechno mohou, protože to aktivně podporují. Do náletů na Jugoslávii jsem i já se chodil podívat na americké oslavy. Potom a v návaznosti na další mezinárodní události jsem jaksi ztratil chuť.

b 18.05.2014 11:18, Reagovat

No je vidět, že vás v té škole za komunistů naučili pravopisu,hlavně že se navážíte do inteligence druhých.Máte tam chyby!Jste jenom lenoch a povaleč,tak jděte pracovat a neplačte nad vlastním osudem,při kterém nezůstane jedno oko suché.

Vosí Hnízdo 18.05.2014 13:10, Reagovat

Že by ses rozplakal....?

Vosí Hnízdo 18.05.2014 13:10, Reagovat

Urážka od pravičáckého poskoka je pro mne spíš vyznamenáním. Musel bych se stydět a červenat, kdyby mne chválilo takové individium, které přímo či nepřímo stojí za vydrancováním a zotročením naší země.

Vosí Hnízdo 18.05.2014 12:53, Reagovat

Mysli si o mne co chceš, poskoku. Neopič se a nekopíruj fráze. Dle tvého vyjádření jseš grázl největšího kalibru, tak si to přeber. Já si myslím tohle, ty si myslíš své a s tím my dva nic nenaděláme. Důležité je, co si myslí lidé tváří v tvář vydrancované zemi. A to asi selanka nebude!!

b 18.05.2014 15:41, Reagovat

No já fráze kopíruji proto,abyste tomu rozuměl.Protože pochybuji o vaší svéprávnosti.Měli by vám zabavit občanku a poslat vás do Severní Koreje.

Vosí Hnízdo 18.05.2014 18:05, Reagovat

....jo a ještě jsem zapomněl připomenout nějaké skromné kapesné..., na suvenýry a tak....

Vosí Hnízdo 18.05.2014 18:00, Reagovat

Ale no tak pochybovat samozřejmě poskoku můžeš, to je asi tak všechno, co ty můžeš a nikdo ti to nebere. Nevím jak to chodí s emigrací do KLDR, z etnografických důvodů by Asie nebyla země, kde bych zrovna chtěl žít ať už by to byla KLDR, JIžní KOrea, Japonsko nebo Čína, ty země jsou nám vzdálené jak kulturně, tak mentalitou, ač si myslím, že v KLDR socialistický režim není, spíš jakási forma monarchie, ať se to tam nazývá, jak chce, která byla kritizována už za bývalého socialistického režimu napříč celým Východním blokem, tak nechápu, proč vy pravičáci do toho pořád KLDR pletete. Sám jsem v jedné zemi na asijském kontinentu byl a moc se mi tam nelíbilo, právě vlivem nevyzpytatelnosti místního obyvatelstva. Ale o zavádějících zprávách z KLDR se člověk dozvěděl zrovna včera ohledně "popravy" Kimovy milenky. Světe div se, ona žije a těší se dobrému zdraví. Takže ne vše, co se odsud informuje v kapitalistických sdělovacích prostředcích je pravda. Nicméně bych se tam docela rád podíval, jaké to tam opravdu je. Máš li zbytečné peníze, kup několik letenek, dej inzerát a určitě se někdo najde, kdo se tam také rád podívá. Kdyby nebyl odbyt, já se když tak poptám. Hotel nemusí být ani nějaký honosný, stačí skromný, aby tě to moc nestálo, poskoku. A korejsky neumím, tak kdyby k tomu byl nějaký ten tlumočníček... Jinak jsem se jeden čas zajímal o život na Kubě, což je další země, kam nás s našimi názory rádi vy poskoci kapitalismu posíláte. Zde tě také zklamu. Kuba emigraci vůbec nepřijímá. Je to z pochopitelných důvodů. Nelze, aby jejich výdobytky využíval každý přistěhovalec. To vcelku chápu. Jinak na Kubě jsem dříve byl a největší problémy jsem tam měl s místní faunou, kterou vážně nemusím. Lidi výborní, život beze spěchu klidný pohodový a přátelský, jedl jsem tam dokonce langustu, tam běžné jídlo, u nás by na ni člověk dělal půl měsíce, aby si ji mohl dát, čímž nechci říci, kdybys mne vzal za slovo, že život člověka a spokojenost je dána od konzumace langusty, to vážně a rozhodně ne. Tak halt se musíme zasazovat o pád kapitalismu u nás a podporovat hlavně mezinárodní revoluční hnutí, protože jak já tvrdím, revoluce přijde z jihu Evropy. A ty táhni do USA dříve, než k tomu dojde a rozezlený dav si s tebou podobnými nebude dělat servítky. Škod jste lidem způsobili přehršel, ty poskocký inteligente.

Anonym 19.05.2014 08:36, Reagovat

A proč se pořád oháníte tím, že nikomu nic zlého nepřejete, když nevoličům KSČM stále nadáváte a vyhrožujete, že se s nimi nikdo nebude mazat. Jsou to určitě slušní a pracovití lidé oproti vám.A s těmi asijskými obyvateli budete mít společné geny,protože jste jako komunista také nevyzpytatelný.A nevěřte všem bludům co napíšou v novinách.

Vosí Hnízdo 19.05.2014 20:12, Reagovat

Mazat se se syčáky nebude lid, který už má dost, kam se to dopracovalo. Však se podívej do Řecka, Španělska, Itálie, Portugalska, ale třeba i do Francie, Anglie atd. Tam už se s nimi nepářou dnes. A tak to má být. Musíme se ještě hodně učit!!

Anonym 20.05.2014 09:10, Reagovat

Kecáš a těšíš se až budete slušným lidem zabavovat jejich majetek. A co těm syčákům uděláte, zastřelíte je u zdi jako fašisti za války? A poskok jsi ty, poskakuješ okolo pana Valenty jak veverka z jedné kreslené pohádky.

Vosí Hnízdo 21.05.2014 08:10, Reagovat

Z tvého příspěvku je patrna dávná pravda, a to ta, že každý vandrák soudí podle sebe!

Vosí Hnízdo 21.05.2014 04:35, Reagovat

Tak pokud jde o mne, vůbec by nevadilo, kdyby se lumpům ten nakradený a nyvykořistěný majetek sebral majetek sebral, poskoku. Patříš asi k nim, tak se obáváš, co poskoku?

Josef 14.05.2014 15:35, Reagovat

Kdyby Vy komunisté jste raději drželi hubu!
Za Vaší totality vyvěšení americké vlajky znamenalo jistou sebevraždu, při oslavách v Plzni vlály jen ruské prapory a mluvilo se jen o osvobození sovětskou armádou. Tam jste zaseli semeno, proč nyní tak rádi slavíme Američany. Dále jste zaseli nenávist k celé sovětské armádě a SSSR za schvalování okupace Maďarska a CZ, Afgánistanu a vraždy ruských vojáků ve vlastní vlasti! Prosím V8s, držte už konečně hubu!

Vosí Hnízdo 16.05.2014 22:57, Reagovat

Okupace se například k Maďarům a k drastickým událostem tam chovala velmi mírumilovně. Jestli někde zvrhlý dav začne věšet Komunisty, co s takovými lumpy, tak se nediv, poskoku!!!!

Josef 17.05.2014 14:40, Reagovat

Pane Vosáku, neříkejte mi poskoku, nejsem váš bratr. Netykejte mi, to se dělá, až se slušní lidé takto domluví. Vy slušný nejste ani omylem.

Jana 18.05.2014 12:39, Reagovat

Myslím si pane Josefe,že slušnosti od pana V.H. se nedočkáte,protože ho to nikdo nenaučil.Za komunistů byla slušnost a čestnost buržoazní přežitek.Pan V.H. jen čeká na další příspěvky,aby mohl zase někoho napadnout.Je to taková rudá vosa:)A na ty jsou dobré plácačky,nebo láhev od piva zavěšená na stromě.

Vosí Hnízdo 17.05.2014 14:48, Reagovat

S lidmi tvojí ráce se nesmí jednat v rukavičkách, aby pocítili, jak je jimi opovrhováno. A pokud bych měl tu smůlu, že bych tě potkal osobně, velmi demonstrativně bych si odplivl, jako jsem to udělal u 18 letého smrada s transparentem "Málo bylo Mašínů" o 1. máji v PKOJF. Asi takhle, tfuj tajxl!!!!

Vosí Hnízdo 17.05.2014 14:42, Reagovat

Odpadu, kterým každý slušný člověk opovrhuje se tyká. Jako každému uličníkovi a to beze sporu jsi, dle svých vyjádření. Asi tak!! Ať se ti to líbí nebo ne!!

Jana 15.05.2014 21:37, Reagovat

Pane Josefe, souhlasím s Vámi.

Vosí Hnízdo 16.05.2014 19:39, Reagovat

Lidi vaší ráce by se měli stydět. Bylo by to to nejmenší pokání za to, co svým sympatizanstvím ke kapitalismu (v našem případě ke kapitalismu rozvojovému typu 30. let minulého století) způsobili lidu této země.

Vosí Hnízdo 15.05.2014 15:03, Reagovat

HUbu by měla držet už ta veškerá pravičácká verbež, které zapříčinila totální krach lidské důstojnosti. Komunisti vám tuhle zemi gentlemansky předali nezadluženou, s prosperujícím průmyslem, s jedním z nejlepších evropských zemědělství, plně soběstačném uživit celý národ, zemi bez nezaměstnaných a chudých, s bezplatným zdravotnictvím, školstvím na vysoké úrovni..... Co jste s tím udělali vy. A to máte ještě tu drzost kušovat jiné. Vždyť vaši pohlaváři už se bojí vystrčit čumák na ulici aby jim ho někdo nerozsekal, za ten veškerý marasmus co natropili. A ty syčáku tu budeš ještě někoho, kdo mluví pravdu kušovat? Žijeme v republice a Plzeň není a ani nebyl žádný městský stát s vlastní suverenitou. Tak se i Plzeň musela přizpůsobit historiskému faktu, že republiku osvobodila Rudá armáda. A to zůstává do dneška i přes velkolepé vyhazování peněz na americký tijátr ve dnech osvobození.

Josef 17.05.2014 14:46, Reagovat

Tedy, to je sloh!! Vulgarismy, urážky a lži!
To může napsat jen nevzdělaný až skoro primitivní člověk!
Milá Jano, s takovým se nemá cenu přít. Ten, kdyby mohl, tak by i zabíjel. Pěkný mluvčí plzeňských komunistů.

Jana 18.05.2014 10:55, Reagovat

Děkuji za podporu pane Josefe. Já musím prostě na takového nenávistného člověka reagovat, protože lidé dnes před vším zavírají oči a to je nejlepší cesta k návratu nějaké totality.
J.

Vosí Hnízdo 18.05.2014 18:17, Reagovat

Totalitu máte v prvé řadě vy Jano. Ve své makovičce. JInak si myslím, že už lidé přestali zavírat oči a to je dobrá zpráva. Vy jste tady na těch stránkách skutečný skanzen 90. let. Lidé oči otevírají a otevírají je ve váš neprospěch. Jen si musí ještě vyčistit makovičky od iluzí ČSSD či různých rychlevzniknuvších ANO a podobných záchytných pytlů. A to, že stále více lidí už uznává, že za socialismu se žilo obecně lépe je vám snad při vaší inteligenci, kterou tak ráda zdůrazňujete jasné.

Jana 19.05.2014 08:42, Reagovat

Nežilo se lépe!Snad jenom vám a vámi podobným vyžírkům, kteří chtějí málo makat a hodně brát. A skanzen jste vy, vždyť tu chcete se svými soudruhy nastolit to, co bylo před více jak 60 lety. To jste tedy vykopávka starší o 30 let než já.

Vosí Hnízdo 19.05.2014 13:52, Reagovat

Lotři, vyvrhelé a darmošlapové to za socialismu pravda neměli lehké. Tehdy ještě platila spravedlnost.

Vosí Hnízdo 17.05.2014 14:50, Reagovat

Jen reaguji na tvůj výpad o držení huby. Sprostě s tady poskoku začal psát ty. Kapišto!!

Jana 14.05.2014 12:49, Reagovat

A proč zde nepíšete o zmanipulovaných procesech (Milada Horáková, gen. Pika)začátkem padesátých let, kdy zemřelo mnoho nevinných lidí a já jsem přesvědčená, že nevinní skutečně byli.

Vosí Hnízdo 15.05.2014 14:54, Reagovat

K procesům z 50. let milá Jano: Pominu-li fakt, že ve většině případů to byly procesy se zrádci a rozvraceči, přisluhovači fašistů a vykořisťovatelů, násilníky, vrahy a záškodníky, připusťmě, že možná se některé procesy nesly i v mocenském směru. Do toho ale rozhodně nespadá M. Horáková. Mocenský boj je při každé změně režimu, bohužel, a já si myslím, že proti mocenskému boji z 90. let jsou ta 50. léta v počtu mrtvých hodně pozadu. Při rozdělování moci v 50. létech se vše řešilo alespoň před soudem, v 90. létech se oponenti stříleli na ulicích jak králici. A kolik nevinných lidí zemřelo po Sametovém puči, to nevidíte, že? Ti žebráci, bezdomovci, sebevraždy z bezvýchodné situace z ekonomických důvodů, oběti drog, které tu za Komunistů skoro neexistovaly.... atd. MOžná byste se nad oběma režimy měla zamyslet vlastní hlavou, žila li jste v té době, a zamyslet se nad tím, co životně důležitého vám chybělo tehdy a nyní. A jestli jste tu dobu nezažila a jen plácáte naučené fráze, tak raději buďte zticha a nehaňte něco, o čem zbla nevíte. Asi tak!!

Americký Joe 16.05.2014 00:41, Reagovat

tak jo je opravdu výstižný, díky..sám bych to líp nenapsal

Jana 15.05.2014 21:35, Reagovat

Tak jsem se zamyslela vlastní hlavou, jak mi radíte a zjistila jsem, že moji rodiče žili za komunistů v bídě skoro jako ti žebráci, jak o nich píšete.To jen proto, že odmítli vstoupit do strany a že náš strýc utekl do Švýcarska(za což jsme samozřejmě nemohli, ale byli jsme za to trestaní-celá rodina).Můj otec,člověk s vysokou školou musel občas dělat i práci, kterou dnes nechtějí dělat ani vyučení a to jen proto, abychom neměli hlad.Rodiče si museli občas i půjčovat peníze, abychom měli na základní potraviny.Tehdejší státní zřízení naše tíživá situace vůbec nezajímala.Prarodičům mého manžela násilím takzvaně znárodnili komunisté pole a plně funkční statek.Již nikdy nedostali zabavené pozemky zpět, protože na nich 30 let rostla obří skládka, která na dalších 100 let znehodnotila půdu.Po "revoluci" v roce 1989 jsme se konečně začali mít lépe.Jak zmiňujete oběti po roce 1990, tak ti měli volbu.Buď pro svůj život něco udělám anebo to vzdám.Oběti z 50.let neměli na výběr!!!!Manžel kolegyně mojí matky zemřel za nezjištěných okolností v dole Jáchymov.Až po revoluci se dozvěděla, že byl utlučen bachařem???Považuji za velké štěstí,že mám možnost žít ve svobodě.A ještě k paní M. Horákové - proč byla popravena? Protože se komunisté báli její pravdomluvnosti a odvážnosti stát si za svou pravdou.To je normální za tohle popravovat???Nevím co si o vás mám myslet, ale asi byste se měl odstěhovat do Ruska a salutovat na Rudém náměstí při superdrahých vojenských přehlídkách(rozpočet jistě astronomicky překračuje rozpočet oslav v Plzni) oslavujících budoucího diktátora Putina.Tak s pozdravem soudruhu

Vosí Hnízdo 18.05.2014 18:18, Reagovat

Tak to jste mne vážně potěšila, že jste to zdůraznila. Já myslel, že hlavu vůbec nemáte!! Fuj, to jsem si oddychl!!!

Vosí Hnízdo 17.05.2014 00:33, Reagovat

....A pan Šustr z Hronova nad Doubravou se taky zamyslel,,, a spočítal.. že ta konev má několik otvorů a šetří vodou..., jak se to zpívá v jedné písničce....

Vosí Hnízdo 17.05.2014 00:29, Reagovat

A o další "perzekuaci" vám také napíšu, jak se trpělo za Komunistů o hladu a nedostatku. Jistě znáte nějakou Martu Kubišovou. Ta chudačka se měl za Komunistů tak špatně, že si musela vozit zadek v Chrysleru 180, tehdy nejlepším voze na našem trhu a do Tuzexu si chodila i pro chleba. To není všechno, jak byli Komunisti "zlí". Její švagr měl permanentní doložku,protože mu ti zlí Komunisti dovolili jezdit třeba 2x do měsíce na západ se sportovci (dělal jim šoféra) a třešínka na dortu, její synovec, člen Dukly Praha reprezentoval naší zemi v běhu na lyžích na olympiádě v Lake Placyd v USA (Miloš Bečvář). Takhle asi Komunisti perzekuovali příbuzně. Milá zlatá, něco o tom vím, tak opravdu mne neoblbnete svými srdceryvnými řečmi. Až budet s Martičkou, vaší krevní skupinou, optejte se, abyste si nemyslela, že si vymýšlím.

Jana 17.05.2014 09:39, Reagovat

Marta Kubišová není moje krevní skupiny a ani jsem jí nikdy nepotkala.Nejsem žádná známá osobnost,tak mne nesrovnávejte s lidmi, které neznám.

Vosí Hnízdo 17.05.2014 14:54, Reagovat

Tak byste se s ní měla seznámit. Určitě byste si notovali. MOhli byste si navzájet vylévat, jak jste za Komunistů "trpěli". A potvrdila by vám, co jsem napsal, pokud by tedy nelhala, jak je zvykem všech přivrženců vlastizrádce Havla.

Vosí Hnízdo 16.05.2014 22:53, Reagovat

Teď už se nedivím, že se vaše famílie neměla na růžích ustláno. A vábec vas nelituju!!

Vosí Hnízdo 16.05.2014 19:49, Reagovat

A ještě k popravování. Sám jsem odpůrcem trestu smrti, ať za cokoli. Nikdy nelze vyloučit justiční omyl. V poválečné době se ale vlastizrada trestala bohužel smrtí nejen u nás (např. v USA Rosenbergovi). Horáková připravovala puč, při kterém, kdyby vyšel by zahynulo mnoho nevinných lidí, to se prokázalo a uznávají to i novodobí historici, ač tento skutek dnes povyšují na odboj (stejně jako Mašíny, Paumera a jiné vrahy). Trest si tedy jednoznačně zasloužila, ale s trestem smrti vůči ní nesouhlasím stejně jako vy. Bohužel s tím už dnes nic nenaděláme stejně jako nic neuděláme s inkvizicí svatou pod pláštíkem církve a s jinými excesy z minulosti.

Vosí Hnízdo 16.05.2014 19:30, Reagovat

Jedno oko nezůstalo suché, chudačko. Hlavně, že dnes studenti po studiích seženou kvalifikovanou práci!! Vaši rodinu nebudu rozebírat, ale dovedu si představit, co jste byli zač, dle vašich názorů a dle přísloví "jablko nepadá daleko od stromu". A po dlouhé absenci praxe jak uvádíte, jak mávnutím kouzelného proutku jste se po puči začali mít dobře. Dovedu si představit, jak jste asi byli prospěšní této společnosti!!! Jen uvedu podobný případ ze svého příbuzenstva. Příbuzný, voják z povolání ve vysoké důstojnické hodnosti, sestra jeho ženy utekla no NSR. On pravda musel z armády, zůstala mu ovšem slušná renta (tak zlí byli ti Komunisti, že mu ji dali a on kdyby seděl doma na zadku, na živobytí by mu to stačilo). Měl však k tomu solidní místo v civilu a jeho žena dokonce místo v pražské redakci. Byt v Plzni, dům v Praze svépomocí postaven, občas si tehdy i zanadával na Komunisty (asi jak se měl "špatně"). Bohužel už je po smrti, aby viděl ten dnešní opravdový marasmus. Ostatně i já mám blízkého člověka z rodiny legálně přestěhovaného do západního Německa (sňatek) už za socialismu a nijak jsem nestrádal. Ten, kdo se neměl za socialismi podle svých představ by se měl zamyslet proč a také jaké měl nároky. Baštit kaviár a vozit se v mercedesu pravda asi nešlo (i když i tací byli a kaviár dokonce baštili v té strašné komunistické base, k tomu přikuřovali havana a když je pustili, do práce v pivováru jezdili v medvědu), ale hlady nikdo také netrpěl. Budete asi pěkný vejlupek!!

Jana 16.05.2014 20:30, Reagovat

Milý pane,(ani nevím jak se jmenujete).Po přečtení vašeho posledního příspěvku jsem přišla na to, že právě vy a vaši blízcí jste byli na tom druhém blahobytném konci než moje rodina?No a vidíte,teď máme úplně stejné šance.Proč tedy něco neuděláte nebo nenavrhnete nějaké rozumné řešení,aby se lidé u nás měli lépe.Jenom kolem sebe kopete, protože si sám se sebou nevíte rady a závidíte úspěšným a schopným lidem.Já jsem například začala pracovat v projektu,který řeší problém s dětmi z dětských domovů,když je musí v 18 letech opustit.Pomáháme dětem najít práci a bydlení,protože je to v dětských domovech prostě nenaučí.A jestli je ve vás alespoň trocha slušnosti, tak už mne prosím neurážejte, já vás také sprostě neoslovuji.A ještě něco, moje rodina na tom nebyla po revoluci hned dobře,jak se mylně domníváte.Jenom už jme konečně mohli dělat to,co jsme za komunistů nemohli.Najít si adekvátní zaměstnání,volit koho chci a třeba cestovat.A o tom je ta svoboda,víte?

Vosí Hnízdo 17.05.2014 15:05, Reagovat

Jediné rozumné řešení je návrat k socialismu. Nic lepšího tady v celých dějinách nebylo a to nikdo neodpáře ani sebeservilnějšími argumenty.

Vosí Hnízdo 16.05.2014 22:49, Reagovat

Jinak do vaší rodiny je mi prdlajs. Nevím, co dělala, jaká svinstva se dopouštěla a tak si nyní stěžujete. Znal jsem jednoho, co kradl, rozkrádal socialistický majetek a po puči se bil do prsou, že byl vězeň svedomí za socialismu. Mimochodem, dneska sedí znova a to za podvody s úvěry. Tak to budete asi podobná famílie. Volič už nestačil, tak ODS Jugend nasadil ženskou. Ono se říká, kam čert nemůže, tam nasadí ženskou. Poznal jsem v životě mnoho opravdových dam, ale vy se svým poskoctvím, lokajstvím a vlastním nenázorem k nim opravdu nepatříte. Proto i můj přístup k vám.

Jana 17.05.2014 09:53, Reagovat

Tou opravdovou dámou myslíte třeba Marii Kabrhelovou??

Vosí Hnízdo 17.05.2014 11:34, Reagovat

Ano, lze to brát i takto. Ale divím se, že si ji berete do úst, když údajně žádné známé lidi neznáte.

Jana 17.05.2014 09:23, Reagovat

Ještě reakce na váš poslední příspěvek. Já si nestěžuji na dnešní dobu, ale na minulou dobu a na lidi, kteří to chtějí vrátit zpět.A v Plzni se má v květnu oslavovat americká armáda, protože tu skutečně byla a s tímto faktem nic nenaděláte.Proto musím musím reagovat na každého, kdo o tom pochybuje.

Jana 17.05.2014 09:18, Reagovat

Moje rodina žádná svinstva nedělala, ale vaše určitě,když o tom pořád melete dokola.A názor rozhodně mám - jste chudák, který už nemá argumenty a stále jen uráží druhé lidi, protože je hloupý a nic jiného neumí.Ani jste mi nenapsal, zda jste po té revoluci někomu pomohl?Co?A nevím proč do toho taháte opět politiku (ODS),tím jste se prozradil, že jste volič KSČM a taková nemakačenka tu opravdu nechci.Asi vám schází tvrdá totalitní ruka nad hlavou, protože si sám asi neutřete ani p.... bez souhlasu nějakého soudruha.Já tak žít nechci ,ale bohužel takových rudochů jako vy je tu mnoho, protože si právě pamatují tu dobu "jistot".A to je můj názor.A nemůžu za to,že máte se ženami špatné zkušenosti,asi se k nim neumíte pěkně chovat.A to tedy neumíte, když mne pořád napadáte a stále se uchylujete k urážkám.

Vosí Hnízdo 17.05.2014 11:29, Reagovat

Ale no tak, kdo tady uráží si stačí přečíst váš příspěvek a člověk si udělá obrázek. Myslete si o mne co chcete, ale vaše vyjadřování bufetářky ze 4. cenové o vaší inteligenci moc nesvědčí. Ano, schází mi pořádek a jistoty za socialismu. A že volím KSČM jste uhádla 100% ač i tam mám někdy výhrady k některým lidem. To jste ale chytrá!!!!! Jiná strana totiž nepřichází v úvahu, snad teď když procházím lístky bych byl nakloněnější KSČ (Štěpánovci), ale jdou prvně do voleb a mohl by hlas propadnout, bohužel. Komunisté by se měli všichni sjednotit a zanechat drobných rozepří. Je zde mnoho stran a hnutí roztříštěných do pidistraniček, ale s myšlenkou vcelku marxistickou. To nejvíce škodí. Dnes by mělo platit více než jindy heslo Proletáři všech zemí, spojte se. Spojte se proti takovému parazitu, co jste vy a vám podobní!!

Vosí Hnízdo 17.05.2014 15:33, Reagovat

A jestli vás to zajímá, tak Komunisty volí celá má zde žijící rodina i s celým příbuzenstvem.

Anonym 18.05.2014 11:01, Reagovat

Škoda, že se po roce 1989 nepopravovalo.Teď byste zde nemohl psát vaše rudé urážky.Jste lenoch a na věk se jenom vymlouváte a ještě ke všemu jste rasista, který myslí jen a jen na sebe.

Vosí Hnízdo 18.05.2014 12:59, Reagovat

To by ses býval vyřádil, viď špinavče. A takovýhle svoloč nám tady bude kázat o demokracii. Jestli jsem rasista tak ty budeš Kocábista? Tak to potěš koště!!

Anonym 18.05.2014 15:45, Reagovat

S vámi je docela sranda,chtěl bych se s vámi někdy potkat.Asi budete pěkně zakomplexovaný ubožáček, protože nejvíc štěkají malí podvraťáci.

Vosí Hnízdo 18.05.2014 18:10, Reagovat

I s tebou je sranda poskoku. S tupci a poskoky se rád nesetkávám, tak tě asi moc nepotěším.

Anonym 19.05.2014 08:43, Reagovat

Protože se bojíte, že dostanete přes papulu.

Vosí Hnízdo 19.05.2014 13:56, Reagovat

A pak kdo tady vyhrážá násilím.... Jo, známe ty Fremry z ODS Jugend a jim podobné, kteří za politický názor mlátí.

Anonym 20.05.2014 09:13, Reagovat

Už mne nudíš soudruhu, pořád jedeš do kola to samé. Nic nového pod sluncem, ty pro naší společnost nejsi vůbec prospěšný ani přínosný. Jsi za ty urážky placený KSČM.

Vosí Hnízdo 16.05.2014 22:41, Reagovat

Kdo zná, co se dneska dostane do tzv. dětských domovů, je mu jasná vaše práce dotovaná z veřejných rozpočtů ve stylu dělám, jako že dělám. Takže už je mi jasné z čeho tyjete. Znám dost pedagogů, kteří ví své o dětech z dětských domovů a tzv. "multikulturel", jak tomu říkají Němci. V dětských domovech dnes rozhodně nejsou sirotci, jako dřívě, ale ve většině děti z pochybných rodin, děti prostitutek, kteří nemají ani tu zodpovědnost se chránit a neplodit či podobného nešvaru dnešní doby. A na jejich osudech se přiživují typy vaší ráce a ještě se bijí do prsou, jak jsou prospěšní. Já nikomu nezávidím, na rozdíl od mnoha pracujících lidí stále přežívám, jen je ve mne hořkost k nespravedlnosti, kterou dnes musí zažívat slušný pracující člověk, vůči lumpům a podvodníkům. A že bych viděl svůj životní cíl pomáhat pohrobkům s narušenými geny po rodičích pochybné existence, v tom opravdu nevidím nějaký cíl.

Jana 17.05.2014 10:08, Reagovat

No velice mne dojímá,že přežíváte - chudinko.Tak jděte makat a najděte si tedy dvě zaměstnání,tak jak to dnes bez keců dělá spousta lidi,jenže to byste se musel zvednout od počítače(kam píšete jen plky) a na úkor vlastního pohodlí jít něco dělat.A jestli máte hořkost v puse, tak si dejte sladký bonbón.A pozor začínáte se také bít do prsou, že o té době něco víte a jak která známá osobnost co dělala a nedělala a jaké měli výhody a jaké ne - vy jim prostě obyčejně závidíte, že to teď nemáte.Tak čest

Vosí Hnízdo 17.05.2014 10:39, Reagovat

Rady co má kdo dělat si nechte pro své svěřence, bude-li to něco platné. Jste za to slušně placena z rozpočtu EU. Já už jsem na přijímání rad od lidí vaší ráce poněkud starší. Mne nějaká Kubišová může být ukradená, ale je dobře, aby veřejnost o těchto utlačovaných věděla pravdu, jak si žili. Myslete si co chcete a myslete si třeba, že je to závist. Takovýhle svrab, co tvrdí jak byl utiskovanej a když o tom člověk něco ví, je mu na zvracení.

Jana 18.05.2014 12:27, Reagovat

Vy jste utiskovaný teď a já byla předtím, takže jsme si kvit. Holt jak se říká, každý chvilku tahá pilku!

Vosí Hnízdo 18.05.2014 13:06, Reagovat

Jen aby vám to vydrželo. Přijde nemoc, nehoda... a pak ochutnáte ty julínkovsko drábkovské pochoutky. Vám to ze srdce přeji za ty vaše blbé kecy i když obecně nikomu nic zlého nepřeji. Jednoho jsem také znal. Po převratu začal podnikat, plnou hubu Havla, na mne pokřikoval dokonce veřejně, že by mne měli pověsit. Pak se mu asi nedařilo a poznal ten kapitalismus na vlastní kůži. Dlouho jsem ho neviděl, až loni na Národní v Praze na pěší zóně jsem ho viděl žebrat. Dal jsem mu 20Kč, on poděkoval a v jeho pohledu jsem viděl i omluvné rysy. Ono stačí málo, rozvod, podazácký přítel nebo prostě jen neviditelná ruka trhu, aby člověk špatně skončil. A to za socialismu nehrozilo. Proto volím Komunisty!!

Jana 17.05.2014 09:34, Reagovat

Vy jste opravdu hloupý ,já jsem o sirotkách nenapsala ani ťuk.Je vidět, že máte úplně zkreslené představy a že jste pro druhého nikdy nehnul ani prstem,přesně tuhle odpověď jsem od vás čekala.Děti z dět.domovů přece nemohou za to,že se o ně rodiče nechtějí starat.Podle vás se mají nechat svému osudu.Já se do prsou nebiju,jen vám chci ukázat, že se něco dělat dá.A mimichodem projekt hradí EU a je to projekt celoevropský,ale je to práce, která mne skutečně baví.No já jsem také obyčejný pracující člověk a nemůže si moc vyskakovat,ale nespravedlnost vůči sobě nepociťuji.

Vosí Hnízdo 17.05.2014 10:33, Reagovat

To víme oba, že dětské domovy nejsou o sirotcích, ale odložených levobočcích prostitutek, narkomanů a podobného "výkvětu" kapitalismu. Bývaly však doby, kdy v dětských domovech byli opravdu většinou sirotci. To už dneska neplatí. Vy vlastně "žehlíte" co jste sama zavinila svým sympatizanstvím ke kapitalismu a havlistické pademokracii. Za socialismu by děcko vyšlo z děcáku, v ruce mělo umístěnku s jistotou práce a bydlení přinejmenším na ubytovně. Do pár let, leckde i po roce dostávali podnikové byty, mohli bez obav a bez zadlužení založit rodiny a žít spokojeně.

Vosí Hnízdo 17.05.2014 10:26, Reagovat

Ono je to asi tak. Ono se v dnešní době těžko začleňuje obecně. I sám prezident teď na Západočeské universitě řekl, že se uplatní na pracovním trhu sotva 40% studentů. Takovouhle máme katastrofální situaci. A když už si stěžujete na minulý režim, tak vězte, že takovéto darmojedy z peněz EU, co jste vy, třeba nebylo. Práce bylo dost a i děti z dětských domovů, i třeba trestanci po výkonu trestu atd. dostali práci, když ne byt, tak alespoň podnikovou ubytovnu a o jejich uplatnění se nemusela starat armáda darmojedů s výsledky více než pochybnými. Asi tak si to přeberte!! Najednou si nemůžete moc vyskakovat, ale v předchozím příspěvku píšete, jak se vám po puči začalo skvěle dařit. Vypadá to, že jste další lakéř, stejně jako Volič a spol. z jedné líhně pravičáckého odpadu typu ODS Jugend. K lidem jako vy se slušný člověk musí chovat opravdu opovržlivě, protože lidi jako vy přímo či nepřímo můžou za stav, který máme dnes. Nejistotu, lidskou porobu a opravdovou nesvobodu, vyjma hrstky všehoschopných. Nepřeji nikomu nic zlého, ale lidem vaší ráce bych přál, aby se stali invalidy, přišla nemoc a pak byste čubrněli, jak s váma společnost zamete. Chcípnete, doslova chcípnete s žebráckou Drábkovo almužnou, pokud na ni tedy vůbec dosáhnete. A takovýmto lidem běžte vyprávět o nesmrtelnosti chrousta. Myslím si, že pokud by jim ještě zdravé oudy stačily, nakopali by vás do patřičných míst a to by asi bylo to nejmenší. Lidem jako vy je třeba dát kategoricky najevo nenávist, protože lidi jako vy nic dobrého společnosti nepřinesou.

xy 16.05.2014 00:49, Reagovat

no to je ale ultra hloupej a zcela zjednodušující plk..vite kolik takových ublizenych lidi touto pseudodemokracii po roku 89 je mozny dohledat? Stydte se Jano

Jana 16.05.2014 07:34, Reagovat

Trošku si asi odporujete. Nevím jaké ublížené lidi myslíte? Ty před rokem 1989 nebo ty po revoluci? Moc vám nerozumím. Já jsem psala o době před rokem 1989.A nevím proč bych se měla stydět za to co jsem skutečně prožila? Napište svůj životní příběh a můžeme porovnat naše zkušenosti, pokud se tedy nemáte za co stydět. Soudit umí každý.

Vosí Hnízdo 16.05.2014 19:40, Reagovat

Vy nebudete rozumět více věcem.........

Obama 14.05.2014 13:14, Reagovat

Asi proto, že to s porážkou nacismu a fašismu, případně osvobozením, nesouvisí? :)) Pokud jde o Horákovou, tak za prvé nemyslím, že byla zcela nevinná (spolupráci s nepřítelem nakonec ani nepopírala) a ve stejné době se podobné procesy konaly prakticky všude, byla válka, byť "studená" (viz např. tzv. mccarthismus nebo poprava Julie a Ethel Rosenbergových).

Jana 14.05.2014 13:46, Reagovat

A jak souvisí s osvobozením „významný“ host oslav podle pana Valenty pan Milan Paumer z teroristické skupiny bratří Mašínů?? Při otázce zda by to udělal znovu odpověděl, že určitě. A odpověď se rozhodně netýkala oslav osvobození!!! A co si tak myslíte, že by se stalo, kdyby komunisti dostali opět vládu do rukou. Určitě už bychom zde žili jak nás to učili ve škole: socialismus - každému podle zásluh, komunismus - každému podle jeho potřeb???????

Jiří Valenta 14.05.2014 17:00, Reagovat

Paumer po své účasti na Slavnostech svobody poskytl rozhovor Deníku, který úzce souvisel s osvobozováním Plzně a kde svými odpověďmi jasně prokázal, jak jsou tyto oslavy ideologicky a propagandisticky zneužívány k prosazování protilidových zájmů pravice. A toto jsem se snažil i v tomto článku nastínit mezi řádky. A když už píšete o "zmanipulovaném procesu s Horákovou, tak já opravdu za její smrt nemohu a nemůže za ni ani moje politické přesvědčení na rozdíl, od přímého až osobního podílu Paumera na vraždách několika českých spoluobčanů.

Jana 15.05.2014 12:52, Reagovat

Tak Vás pane Valento prosím, abyste nehodnotil události z doby ve které jste nežil, protože nemůžete z vyprávění pamětníků a z historických análů posoudit okolnosti. Každý pamětník má "nějakou tu svou verzi"!

Vosí Hnízdo 17.05.2014 00:38, Reagovat

Milá zlatá, nepoučujte tady lidi, kterým vy nesaháte ani po podrážky

Alfa 13.05.2014 10:51, Reagovat

Jo, aha... tak Plzeň osvobodila parta špatně vyzbrojených komunistických odborářů... tak to jsem fakt netušil...

Jiří Valenta 13.05.2014 12:48, Reagovat

tak nevím, zda ti odbojáři byli v odborech, ale zcela jistě vím, že měli na osvobození města větší podíl než někdo, kdo přijel a zastavil před radnicí..

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.