Politická elita děkovala stařičkým veteránům za osovobození Plzně před pomníkem Díky Ameriko!

Politická elita děkovala stařičkým veteránům za osovobození Plzně před pomníkem Díky Ameriko! | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený4,58%
Spokojený48,09%
Zklamaný20,61%
Zdrcený12,21%
Šokovaný14,50%

Celkový počet hlasů: 131

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Václav MilotaVáclav Milota

ekonom, finanční poradce, důchodce

Více

Martin KřížMartin Kříž

Člen rady města Klatovy

Více

Milan DünghübelMilan Dünghübel

Programátor

Více

Politická elita děkovala stařičkým veteránům za osovobození Plzně před pomníkem Díky Ameriko!

Plzeň, 06.05.2014, aktualizováno 07.05.2014 11:01 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Velkým vzpomínkovým aktem u pomníku Díky Ameriko! vyvrcholily už po pětadvacáté v Plzni pět dní trvající oslavy 69. výročí osvobození Plzně a konce druhé světové války. Slavnostního aktu se vedle skupiny amerických a belgických veteránů, kteří 6. května osvobodili Plzeň a okolí, zúčastnila republiková i regionální politická elita. Plzeňské Slavnosti svobody si nenechal ujít ani premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD), předseda Sněmovny Jan Hamáček (ČSSD) ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) a také řada poslanců a představitelů města i kraje.

Veteráni se poklonili u památníku Díky Ameriko! | Autor: Richard BenešVeteráni se poklonili u památníku Díky Ameriko! | Autor: Richard Beneš

Jednoznačně největší potlesk sklidili samozřejmě stařičcí váleční veteráni, Plzeňané prostě své hrdiny a osvoboditele milují. Za veterány promluvil stále pevným hlasem devadesátiletý George Thompson z Oregonu, který na oslavy přijel už podeváté. „Celá léta mně vadilo, že Američané museli opustit Čechy v Praze, osvobodili jen Plzeň a zastavila je demarkační linie. Když se Češi ptali, proč je tehdy Patton nechal na holičkách, řekl že to musel udělat na přímý rozkaz Eisenhowera. Jsem hrdý na to, že mohu stále přijíždět do Čech, mám to tady opravdu moc rád. Mám pocit, že Američané a Češi jsou blízcí příbuzní,“ prohlásil George Thompson, veterán 16. obrněné divize. Odměnou mu byl dlouhotrvající potlesk.

Primátor Plzně Martin Baxa (ODS) připomenul, že Plzeň byla jako jediné velké české město osvobozena americkou armádou. „Teprve od roku 1990 můžeme zase svobodně oslavovat to, co nám dříve komunistický režim znemožňoval. Byli to američtí a belgičtí vojáci, kteří prošli tu strastiplnou cestu a svoji misi zakončili u nás v Plzni, někteří z těchto vojáků jsou nyní mezi námi a máme z toho obrovskou radost. Mnozí tuto cestu nedokončili a můžeme jim jen poděkovat za to, že neváhali nasadit svůj život v boji za naši svobodu. Děkujeme všem a znovu říkáme Díky Ameriko!“ uvedl ve svém projevu primátor Baxa.

Premiéra Bohuslava Sobotku doprovodil k památníku poslanec Pavel Šrámek (ANO) | Autor: Richard Beneš

Předseda Senátu Milan Štěch zdůraznil, že vděčnost se týká vojáků všech národností, kteří se podíleli na osvobození naší republiky. „Na ně nelze zapomínat,“ uvedl Štěch a dodal, že lze jen spekulovat o tom, jak by se poválečný osud naší republiky vyvíjel, kdyby se spojenecká vojska nezastavila na demarkační linii.

Premiér Bohuslav Sobotka zase konstatoval, že minulý režim se pokoušel vzpomínku na osvobození Plzně americkou armádou potlačit, což se mu ale nepovedlo. „Je důležité uchovat si nezkreslený obraz našich dějin a nezapomenout na to, kým jsme byli, abychom věděli, kým jsme dnes. Vytvářením demokratické a stabilní společnosti uprostřed demokratické Evropy přispíváme k tomu, aby se válka v Evropě už nikdy neopakovala,“ prohlásil premiér Sobotka.

„Válka na evropské půdě se již nikdy nesmí opakovat, to mějme na paměti i kvůli aktuální situaci na Ukrajině, která je z hlediska pocitu bezpečí a bezpečnostní situace asi největší krizí od roku, kdy naše země vstoupila do EU. Jakýkoliv konflikt v Rusku nebo na Ukrajině dramaticky poznamená také hospodářství a bezpečnost v Evropě. Je důležité, aby ČR svými silami, které máme, maximálně přispěla k mírovému a diplomatickému řešení,“ uvedl premiér Sobotka.

U pomníku nechyběli vedle primátora ani jeho náměstci | Autor: Richard Beneš

Oslavy v Plzni mají podle slov premiéra jedinečnou a neopakovatelnou atmosféru, úžasně působí přítomnost amerických a belgických veteránů, kteří se osobně zúčastnili osvobození Plzně. „Oslavy osvobození v Praze jsou v porovnání s těmi plzeňskými více oficiální, ale byl jsem na vzpomínkové akci u Českého rozhlasu a tam bla také řada přímých účastníků květnového povstání a to má také svoji specifickou atmosféru. Já bych tyto vzpomínky oddělil od těch těch oficiálních akcí, kdy se položí věnce k památníku. Tohle je něco jiného a je dobře, že se takové slavnosti jako tady v Plzni pořádají a že na ně chodí tolik lidí,“ dodal premiér Bohuslav Sobotka.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Fotografie k článku

  • Veteráni se poklonili u památníku Díky Ameriko! | Autor: Richard Beneš
  • Premiéra Bohuslava Sobotku doprovodil k památníku poslanec Pavel Šrámek (ANO) | Autor: Richard Beneš
  • U pomníku nechyběli vedle primátora ani jeho náměstci | Autor: Richard Beneš
  • Veteráni si vysloužili od diváků dlouhotrvající potlesk | Autor: Richard Beneš

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (41 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Vosí Hnízdo 11.05.2014 12:33, Reagovat

Skutečně bych rád věděl, kde byly dělány po válce na našem území ruské nálety. Docela rád bych se na to podíval a rozebral to, proč tak bylo a za jakým účelem. Jestli to tedy nebzuní jen mistru "sršni" v jeho zaslepené mozkovně.

Vosí Hnízdo 13.05.2014 11:12, Reagovat

Já, Vosák, taky nemohu vědět všechno. Nejsem úplně tak chytrý , jak bych rád byl. Ale úplný vůl nejsem.

Vosí Hnízdo 11.05.2014 17:10, Reagovat

Taky ten gauner Zápotocký řekl, že žádná měna nebude a hned druhý den byl celý národ na žebrotě. Směna 1:50,

Vosí Hnízdo 11.05.2014 18:05, Reagovat

Omyl! Na žebrotě je celý národ dnes!!!

sršeň 11.05.2014 18:44, Reagovat

To si tady povídáte sám se sebou, nebo někdo použil váš nick v příspěvku o Zápotockém? S tou žebrotou celého národa, jak píšete to nebude tak zlé, zrovna na státní svátek, když jsem jel kolem obchdního centra, nestačil jsem se divit, kolik lidí využilo volna k nákupům, parkoviště plné aut, to je realita většiny víkendů i svátků z níž usuzuji, že lidé sice remcají, ale kdyby byli upřímní, určitě se nemají tak špatně. Když chodí do práce a nepůjčují si na věci, které nutně nepotřebují, tak mají dnes možnost žít slušně a hlavě relativně svobodně. Já klidně přiznám, že dnešní doba není dokonalá. Já se nebudu bít za to, že nemá chyby, i mě některé štvou, ale pořád lepší, než všechny nedostatky socializmu, které jsme mohli pocítit na vlastní kůži. Samozřejmě, že se našli lidé, kteým to velmi vyhovovalo, zřejmě i vám, ať už jste dělal cokoliv a raději ani nechci vědět co, s těmi vašimi znalostmi průběhu shromáždění v Liticích. A je velmi zajímavé, jak velmi vyhovuje dnešní doba některým z těch, kteří před revoucí byli ve straně a třeba i v politice, ve vedoucích pozicích národních podniků s rudou knížkou. Po revolizi ji roztrhali a vrhli se na podnikání, využili kontaktů a dnes jsou z nich "vykořisťovatelé/zaměstnavatelé" nebohého pracujícího lidu. Lidé jsou totiž ve všech zřízeních stejní, žádný systém nás nezbaví nepoctivých lidí a gaunerů, ti budou vždycky. Jak řekl Churchill, demokracie je špatné zřízení, ale žádné lepší neexistuje.

Vosí Hnízdo 12.05.2014 15:52, Reagovat

A ten nick v hanlivém příspěvku na Zápotockého? I žáčka pomocné školy rozumu mndlého by jistě napadlo, že jde samozřejmě o nějakého dobráčka, kterému došly argumenty a hloupě by se na to nevyptával. Nebylo by to ostatně na těchto stránkách prvně. Když halt dojdou argumenty, nastupují urážky, lež, klonování atd. Co se divím, u pravičáků je to normální.

Vosí Hnízdo 13.05.2014 11:08, Reagovat

Já Vosí Hnízdo opravdu nejsem pravičák, ale pomatený vůl ano.

Vosí Hnízdo 12.05.2014 09:01, Reagovat

Nákupy v nákupních střediscích, obehraná to písnička a chabý argument pravičáckých poskoků a lokajů. To už tady před vámi mnohokráte opakoval i další lokaj a nejspíš váš klon Volič. Vymyslete si konečně také nějaký jiný argument. Co k tomu dodat. Jíst se musí a kde chudáci lidi mají nakoupit, když všude na vesnicích krámy pozrušovali a jsou jen tato nákupní centra. Jsou tam sice většinou blafy, ale v zemi, kde je neustále národ ožebračován a lidi mají hluboko do kapsy přijde i ten blaf vhod. Ze zdroje včerejších zpráv na ČT1 bylo sděleno, že již nejmíň 10% lidí v zemi je na pokraji chudoby. A to si myslím, že je daleko více, protože statistiky v této sféře se rády zkreslují a podhodnocují. A co se týče bývalých Komunistů v kapitalismu, s tím souhlasím, ano, ti co byli mizerové za socialismu a socialismus jen zneužívali ve svůj vlastní prospěch patrně mizery zůstali. Socialismus jim však rozhodně nedovolil taková zvěrstva, co tento režim. To není o lidech, gauneři budou vždy, ale je to o systému. Mnozí Komunisté se osamostatnili, dělají sami na sebe, nikoho nevykořisťují a mnozí dělají i bohulibé věci. Rád bych vyzdvihl třeba zpěváka Statise Prusalise, který za vlastní muzikou poctivě vydělané peníze koupil ruinu zámku, zrekonstruoval ho a nyní se s ním dělí s veřejností, pořádá tam různé akce pro dobrou věc atd. Tak jsme trochu odbočili od tématu článku, což je vaše i Voličova oblíbená taktika a při tom všem blábolení o plných nákupních centrech jste mi ani neodpověděl, kdeže to ti Sověti bombardovali. Samotného by mne to zajímalo, abych rozebral podrobnosti proč a za jakým účelem.

sršeň 12.05.2014 20:52, Reagovat

Když dojdou argumenty, přichází lokajové a poskoci. To je až obsese. S bohem pane hnízdo, vlastně ještě jsem vám dlužen ty nálety, no, pokud to dokážete pročíst, tak tady je pár odkazů, pokud byste s tím měl problém, pod posledním odkazem je i video s komentáři. Stejně tomu nebudete věřit a vymyslíte si další povídačky o poskocích a lokajích. Tak teď už s bohem.
http://www.ceskestredohori.cz/clanky/letecke-nalety-usti.htm

http://www.znoj-tyden.cz/konec-valky-na-znojemsku-2.a6161.html

http://milan.i-line.cz/gymnazium100let/Bombardovani.html

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/exkluzivne-na-ct24/historie-cs/166397-proc-nas-spojenci-bombardovali/

Vosí Hnízdo 13.05.2014 07:48, Reagovat

Dále se v článcích samozřejmě objevují komentáře znevažující sovětskou ofenzívu. Nikde však zmínka o zbytečných náletech spojenců. Velice hezky jsou nálety omlouvány v odkazu ČT. To je opravdu mistrovské dílo a tomu o záměně měst může věřit snad jen určitý primitiv. Ono už i tehdy se létalo "na přístroje" a navíc bylo hezké počasí. Je třeba si v dnešní době opravdu informace filtrovat a ty z oficiálních sdělovacích prostředků obzvlášť. Jen lokajové to hltají, jak se jim to naservíruje.

Vosí Hnízdo 13.05.2014 07:30, Reagovat

Musím uznat, že jste se tumloval a vaše odkazy jen potvrdili mojí domněnku pokud došlo k náletům, totiž, že sovětská ofenzíva byla zaměřená proti aktivnímu odporu fašistů. Potvrzujete opět, že vlastní názor a vlastní slova nemáte a předhazujete zde několik sáhodlouhých odkazů, ve kterých se sám nevyznáte. Jak se v jednom z článků píše "dlouho vyčkávala" (myšleno Rudá armáda). Dále cituji: Nové nacistické vedení však dalo jasně najevo, že chce pokračovat ve válce, aby "..ochránilo Německo před zničením postupujícími bolševiky. Němci v této oblasti stále tedy vedli aktivní válku a bylo třeba jim dát radikální zásah, což potvrzuji další citací s nadpisem: Poslední sovětská ofenzíva na Jižní Moravě:
Možná i z těchto důvodů ráno dne 7. května přistoupily sovětské jednotky na jihomoravské frontě po několika dnech operačního vyčkávání a pozičních bojů k poslednímu drtivému nástupu na seskupení německých vojsk. Narozdíl od popisovaných oblastí v Plzni byl klid. Ze Škodovky, z ranžíru nikdo aktivně nebojoval, tudíž nebyl nutný tak radikální krok. V Praze sice se v ulicích bojovalo, ale rozhodně v ČKD nebyla nějaká fašistická bojůvka, stojící za rozbombardování závodu. A přesto Američané provedli nálety!! Rudá armáda se účastnila opravdu urputných bojů narozdíl od Spojenců, kteří přijeli div ne v bílých rukavičkách. Sovětská ofenzíva tedy byla třeba,protože v oblasti Moravy se tvrdě bojovalo, byla vedena za účelem radikálně zastavit fanatického nepřítele, který nerespektoval prohru fašistického Německa a kdyby bojůvky nebyly zlikvidovány, zbytečně zahynulo mnoho lidí. Spojenecké masívní nálety na naše města byly zbytečné a stál za nimi jediný cíl - otevřít cestu pro americký kapitál (Marschalův plán). Kdyby v podobné situaci byli Rusové, nikdy by takovou taktiku nepoužili. A v tom je rozdíl mezi spojeneckou ofenzívou a ofenzívou Rudé armády.

Vosí Hnízdo 10.05.2014 16:31, Reagovat

Volič ani minulý režim nazažil a hraje si tady na chytrého. Přesně takoví s takovými názory mají na svědomí to, kam se to dopracovalo po Černém listopadu 89. Takovíto poskoci poslušně poskokují všemu, co jen trochu zavání pravičáctvím a tzv. oficiálním proudem. Nevidí ty miliony postižených kapitalismem, jsou slepí k nešvarům kapitalismu a užívají si života, protože zatím mají to štěstí, že se jich zatím kapitalismus nedotkl v té odvrácené stránce. Jenže až přijde nemoc, až se ztratí výkonnost... to pak teprv přijde to rozčarování, které my jsme za socialismu neznali. Tehdy byl člověk zajištěn i na horší časy a nikdo mu neříkal, že má myslet na zadní kolečka a spořit si na důchod a nemoc. Neřeknou ale z čeho. USA je líhní kapitalismu se zájmy na mocenské ovládnutí světa. To, jak americké bombardéry likvidovaly náš průmysl na konci války to jen podkresluje. A poskoci typu Voliče za to vše ještě děkují a přátelsky se vybavují s veterány. Co tím asi sledují? Jen chtějí ukázat svůj lokajský postoj, že jsou tzv. IN. Ale věřte, přijde ten den, kdy si i tito lokajové uvědomí zrůdnost kapitalismu. V kapitalismu silnější požírá slabší, nějakou dobu možná jde odolávat a hrát si na spokojeného, ale dříve nebo později na něho také dojde a pak pozná pravé zuby kapitalismu. Proto slušní a rozumní lidé usilují o znovuzavedení socialismu se všemi jeho lidskými hodnotami.

sršeň 10.05.2014 20:45, Reagovat

Milý pane vosí hnízdo, v diskusi pod článkem o oslavách konce války jste se postil do srovnávání dvou druhů státních systémů, socializmu a demokracie, potažmo kapitalizmu, přičemž socalizmu jak vidno velmi nadržujete a demokracii nesnášíte. Myslím, že by bylo správné, kdyby zde byly uvedeny i příklady nedostatků socializmu. Jak píšete, že každý měl práci a nemusel se o nic starat, tak by mělo být uvedeno, že tu práci si ne vždy mohl člověk svobodně vybrat, například někdo, kdo mohl mít dobré předpoklady a vystudovat medicínu, tak mu to skrátka nebylo umožněno, protože se dotyčný nebo třeba jen jeho příbuzný nějak znelíbil režimu. Na vedoucích poizicích všech podniků neseděli lidé s nejlepšími předpoklady a schopnostmi pro tyto pozice, ale takřka výhradně lidé, kteří měli především dobrý kádrový profil, čili museli být z dobré dělnické rodiny, být ve straně apod. Lidé, kteří našli odvahu veřejně jakkoliv nesouhlasit s režimem byli tvrdě trestáni, ať už při nejlepším ztrátou zaměstnání a zařazením na pozice zcela neodpovídající například jejich vzdělání (kovošroty, kotelny apod.) V horších případech končili v kriminálech, v uranových dolech, nebo na šibenici. Když už jsme v té diskusi pod osvobozením, tak se hodí zmínit, že naši letci, kteří bojovali za osvobození v Anglii, skončili hojně ve vězení a v lágrech. Jak píšete, že američané bombardovali republiku těsně před koncem války, slušelo by se dodat, že sověti ji bombardovali ještě krátce po válce, zkuste si o tom něco pročíst, je to pravda, i když vám o tom při politických školeních nic neřekli. Váš žargon, plný slov jako přisluhovači, lokajové, líheň kapitalismu a podobně hovoří za vše, je zjevné, že do vás důkladně nalili všechny vhodné fráze a zbůsoby, jak překroutit skutečnost a vyzdvihnout ideologii, ale naštěstí dnes není problém, pokud má kdokoliv zájem, si spoustu věcí zjistit a ověřit z více pramenů. Chtěl bych skončit tak, že vám tu vaši pravdu nevěřím, ale neberu. Myslím si, že budete mít nutkání mě označit rovněž za přisluhovače nějakého kapitalistického ďábla, ale zkuste prosím být alespoň trochu tolerantní a nesnižujte se k té odporné urážlivé rétorice.

Vosí Hnízdo 11.05.2014 09:10, Reagovat

Možná byste měl konkterizovat, co že tady Sověti bombardovali po válce. Rozmlátili snad Škodovku, rozmlátili snad ČKD a jiné fabriky, ničili naše města tak vehementně a z tak zištných důvodů? JInak by mne zajímalo, kolik je vám let, že si tady dovolujete poučovat. A předem vás vyzývám, nelžete nám tady, že jste člověk v létech. Volič už se přiznal, že socialismus vůbec nezažil, hlavně, že tu blbě kecá. A takoví jsou nejlepší, když kážou moudra vyčtená z mladokonzervativeckých brožur. To co tady píšete byste se bál říci někde v tramvaji, protože okolní lid by vám dal co proto. Lid už si ten mrzský kapitalismus užil až, až. S výjimkou tedy vyvrhelů, lumpů a grázlů z jejichž ráce budete i vy. Ti si pravda dnes pochvalují a smějí se, ale dlouho už se culit nebudou!! Ve světě se rodí změny!!!!

Vosí Hnízdo 11.05.2014 09:00, Reagovat

Jo a děkuji, že pozorně čtete mé příspěvky. Nevěřím, že vám něco dají do vašeho bídného života poskoka a lokaje, ale je dobře, že mé příspěvky čtete. To já ty vaše přecházím opravdu jen ob řádek, protože tam je rétorika, která je velice si podobná a jak přes kopírák. Zabruste na jiné diskuse a možná procitnete, že už se nepíšou 90.tá léta.

Vosí Hnízdo 11.05.2014 08:51, Reagovat

Abychom se drželi tématu a neodbočovali do vod, kam mne chcete dostat svým neumělým a kostrbatým primitivním příspěvkem, jistě diktovaným vám do pera redakčním týmem, povězme si něco o letcích v Anglii. Ano, zprvu bojovali proti fašismu po boku země, která nás zradila už při Mnichovu. Měli-li na to žaludek, budiž. Možná nějaké zásluhy měli a nějaké ostruhy si vysloužili. Možná seděli i v bombardérech, co na konci války ničily naše města v zájmu Marschalova plánu. Vrátili se, nikdo jim nic nevyčítal, mnozí se vrátili do řad armády, letectva či aerolinek. Přišel Únor 48 a nastoupil pokrokovější společenský řád, proti kterému Západ dělal záškodnické akce a samozřejmě bylo v zájmu kapitalismu socialismus zničit. Bylo nasnadě, že k tomu zneužije i vazby na letce, co létali v Anglii. Ti kteří podlehli, byli samozřejmě po právu potrestáni. Ti kteří nepodlehli museli počítat s tím, že na ně bude pohlíženo jako na lidi, kteří sloužili u nepřítele a nemohla jim být dána 100% důvěra. Proto byli z armády, od letectva prouštěni s veškerými výhodami které jim náležely, tzn. s tučnou rentou a mohli jít pracovat do civilu. Tady není čemu se divit. Rád bych viděl jak v jakékoli západní armádě přijímají důstojníky, co sloužili na druhé straně studené války. Leda tak pro záškodnické špionážní účely, ale ani tam by nebyla 100% jistota prověření. Takže od takových raději dál. A jestli si někdo nevážil socialistických výhod, štval proti režimu, připravoval záškodnické akce, tak halt musel počítat s tím, že se s ním nebude jednat v rukavičkách a možná nebude dělat ani toho doktora a třeba bude pracovat i v kovošrotu. Ostatně máte představu, co si tehdy vydělal topič v kotelně nebo dělník v kovošrotu? Minimálně stejně, co ten doktor. Tehdy byla i manuální práce solidně placená, protože socialistický režim si vážil každé práce, i té podřadnější. Takže ani v té kotelně nikdo hlady neumíral, měl na nájem a na veškeré své potřeby, na rozdíl od dneška versus podobné profese. K ostatním vaším blábolům rád dám komentář, až na to bude téma článku.

sršeň 11.05.2014 11:12, Reagovat

Tak jste se neudržel, a podlehl vštípené touze označit každého oponenta lokajem. Zamrzl jste v minulém režimu a kdokoliv s jiným názorem, než určovala štvavá ideologie komunistické strany musí dle vás být něčí poskok. To je tak směšná představa, vážně by mě zajímalo, jestli věříte tomu, že mi nějaká démonická organizace diktuje, co mám psát do diskuse, kde v podstatě diskutujeme jen my dva. Věřte, že se nikoho neptám, normálně koukám v televizi na maraton a při tom si krátím čas naivní snahu přimět vás se alespoň na chvíli zdržet se té nenávisti, která z vás přímo čiší. Už mě to nebaví, je to zbytečné, co vám v mládí propaganda do hlavy nalila, se holt jen tak nepustí a chápu, že je těžké si přiznat omyl, byť po vás nechci, abyste se vším souhlasil, ale zapírat sovětské nálety na naše území je vyloženě hloupé a nálet z 9. května, tedy již po válce, je historicky doložen /samotnými Rusy/.
Jinak stačí rekapitulovat pár stěžejních bodů z vašich komentářů: s vězněním našich vlastních pilotů bojujících za naše osvobození souhlasíte, pietní shromáždění u pomníku spojenců jen za účasti stb vám přijde normální, tvrdíte, že spojenci tu napáchali víc škod než nacisti, to je zřejmě váš vrchol, že byste snad popíral celý holokaust, vraždění v lágrech, Lidice, Ležáky? No a ještě jsem se dozvěděl, že máte problém se čtením, to celkem zapadá, pak chápu váš omezený záběr a snad vám ho ani nemohu zazlívat.

Vosí Hnízdo 11.05.2014 11:55, Reagovat

Možná byste měl doložit konkrétní ruský nálet, případně v jakém byl kontextu. Já o žádném nevím. Pak by se dalo posoudit,co se stalo a za jakým to bylo účelem. Ty americké cíle na velká města byly ovšem jasné jak facka. Žádným touhám jsem nepodlehl, to možná podléháte vy, já konstatuji holý fakt a vaše názory, které jsou jak vystřiženy z mladokonzervativeckých brožur, potažmo ze zkrachovalého modromorského časopisu 51Pro. Ano, souhlasím s vězněním zrádců,kteří podrývali socialismus, protože kdyby vyšly jejich rejdy, odneslo by to mnoho nevinných lidí. Výsledkem spiknutí zednářsko-vekslácko-disidentské mafie a její průnik do složek StB, což vyvrcholilo Černým listopadem 89, se seznamujeme dodnes a není to seznamování příjemné. Je to seznamování s lidským neštěstím, s pohrdáním lidské práce, s ponižováním lidí, je to seznamování s třídní společností, kdy ta vyšší třída si otročí tu nižší, je to seznamování s mocí peněz, je to seznamováním s krutostí a násilím, je to seznamování se všemi lidstvu nepříjemnými věcmi. A jestli se lidi, kteří tohle měli v úmyslu připravovat trestali, tvrdím, že žádný trest pro takové lidské zrůdy nebyl dost vysoký!! A myslete si o mne co chcete. A optejte se těch, co rachotili klíčema o Černém listopadu 89, jestli by šli rachotit znovu. Optejte se dělníků z ČKD, kteří skandovali proti Štěpánovi, jestli by skandovali i dneska, tváří v tvář tomu, co si vyrachotili. Já si myslím, že většina z těch se dneska Štěpánovi omlouvá a ve skrytu domova si dává alespoň 3x denně pár facek, jak hloupě naletěli. Pokud tedy jsou ještě mezi živými a nesemlel je kapitalismus, který vy tady jak vidno tak vehementně obhajujete a nechápete, že ten socialismus bylo třeba si setsakramentsky hlídat proti parazitům a nepřátelům. Já na rozdíl od vás své názory nečerpám z pouček a brožur, ale z vlastního života a z vlastních zkušeností.

Vosí Hnízdo 10.05.2014 14:24, Reagovat

Tak Volič se nám tu přihlásil pod svým původním nickem a věru nám to vysvětlil. KOnec války byl 9.5. a tak byl i po léta u nás slaven. Slaví jej tak i hlavní vítěz 2. světové války, dnešní Rusko (dříve SSSR). To, že zvrácenci v čele s Havlem si vymysleli to slavit jindy svědčí a vypovídá mnoho o jejich zvrácenosti. Takže se sám přihlásil ke kastě poskoků a lokajů kapitalismu, což jistě slušní lidé nejsou. A oblíbená rétorika o gulazích na sebe rovněž nedala dlouho čekat, ale řekl-li A, měl by říci také B a měl připomenout například základnu Guantanámo, věznění kubánské Pětky atd. On pan Niemczyk, velvyslanec USA u nás koncem 80. let také vypadal jako skromný a mírumilovný člověk ve zlatých brýlích. A shazoval napalm na žena a děti. Veterán pan Stekly pravda vypadal trochu drsněji a nezapřel při bližším pohledu, že prošel snad všemi místy, kde Amerika válčila, ale na lidi se usmíval lišáckým úsměvem úctyhodného člověka a stříhal svým knírem jak strejček odvedle z výčepu. Nesmíme zapomínat, že američtí agenti jsou školeni pro styk s veřejností a rozhodně se nebudou chlubit s mordy, které někdy spáchali a Voličovi už vůbec ne. Kdyby byl Volič starší, dal bych ruku do ohně, že jde o pomateného Šinágla z Žebráku. Tolik servility má opravdu málokdo. Šinágl někdy předloni byl tak nadšen z amerického tanku, tak radostně nadskakoval a dával najevo své lokajství, až se zamotal a málem pod ten tank spadl. To by panečku byla hrdinná smrt pro takového blázna.

Volič 10.05.2014 14:43, Reagovat

To snad ani nemá smysl komentovat. Co sis šlehnul, chci to taky!

Vosí Hnízdo 09.05.2014 19:54, Reagovat

Všichi slušní lidé slaví Den Osvobození dnes 9.5.

Volič 10.05.2014 12:09, Reagovat

Připomínám si osvobození jak 6/5, kdy Plzeň osvobila spojenecká vojska a také 8/5 kdy skončila druhá světová válka! A vcelku by mě zajímal tvoje vysvětlení slušného člověka :).

Vosí Hnízdo 09.05.2014 19:14, Reagovat

Chová se osvoboditel tak, že rozmlátí půl republiky za zištně zájmy? Chová se osvoboditel tak, že např, vypouští štvavé propagační balóny tak vehementně, až to zapříčiní pád československého civilního letadla IL-18. Chová se osoboditel tak, že na území, které údajně osvobodil posílá záškodníky, aby vraždili civilisty? Úmyslně neodpovídám a odpověď nechám na každém samostatně!!

Vosí Hnízdo 08.05.2014 08:02, Reagovat

Kolik z těch dnešních staříčků-veteránů později odjelo vraždit jinam za americké mocenské zájmy? Korea, Vietnam.... Kolik krve žen a dětí asi mají na rukou. Koncem 80. let jezdil k pomníčkům tehdejší americký velvyslanec Julian Martin Niemczyk. Byl to takový bodrý starší pán v brýlích, člověk by řekl hodný strýček. Ale jestlipak někdo z těch tehdejších českých hlupáčků, co před ním padali na zadek a byli blahem bez sebe, když jim předal americký odznak či je pozval už tehdy k vymývání mozků do knihovny amerického velvyslanectví, co byl zač? Velvyslanec Niemczyk se vyznamenal jako pilot ve Vietnamu, kde bylo jeho oblibou shazovat napalm na ženy a děti. Asi jeho koníček. Vysloužil si na tom ostruhy, tuším hodnost plukovníka, dostal se do politiky a jako trafika mu bylo dáno velvyslancování v Polsku a ČSSR. Co mrtvých měl tento představitel "amerického zázraku" na svědomí. Veterán Josef Stekly, který sem jezdil z USA měl také svoji pestrou minulost. Za války snad i kolaboroval s fašisty, poté se ze strachu před trestem přifařil k amíkům (jistě nebyl sám s podobným osudem), působil v záškodnických misích, též prošel Vietnamem a potom nám ho tady lidi z americké ambasády chodili ukazovat jako hrdinu. No řeknu vám, pěkným existencím tady politici teď poklonkují.

Volič 10.05.2014 12:12, Reagovat

Budu reagovat jen na tu první větu. Kolik těch ruských vojáků poté vraždilo v gulazích a na Sibitři? Kolik krve mají na svědomí oni? S těmi pány na obrázku jsem se setkal a jsou to slušní a skromní chlapi!
A slova o vymývání mozků - to snad ani nemůžeš myslet vážně. Mozky vymýval jiný stát a jiní ...

Vosí Hnízdo 08.05.2014 07:43, Reagovat

Jak charakterizovat Američany: Škodili nám destrukčními nálety na těsném konci války, škodili nám v době studené války záškodnickými a špionážními akcemi, stáli u zrodu Černého listopadu 1989, zavlekli nás do válek za jejich vlastní zájmy, škodí nám jejich destrukční politikou a vměšováním se do suverenity všech zemí, které s nimi nesouhlasí. Je to škodlivý národ a takovému máme vzdávat nějaké díky. NIKDY!!

Krishot 07.05.2014 10:16, Reagovat

To jsou věci - dne 6.5. slavíme osvobození Plzně americkou armádou, které dle autora článku proběhlo 5.5. Přepisujeme snad dějiny ?

Vosí Hnízdo 07.05.2014 09:44, Reagovat

Pan Baxa řekl: "Teprve od roku 1990 můžeme zase svobodně oslavovat to, co nám dříve komunistický režim znemožňoval". S tím rozhodně nemohu souhlasit. K pomníčkům spojenců i za minulého režimu jezdila početná delegace Velvyslanectví USA v čele s US velvyslancem. William Luers, později Julian Niemczyk, jezdili sem i veteráni, např. veterán českého původu tehdy žijící v USA Josef Stekly, byli dokonce trpěni i agenti CIA z ambasády USA, např. Robert Normann, tuším že to byl šéf knihovny US velvyslanectví a hlavní šéf rozvědné činnosti na našem území. Všichni tito mohli i v socialismu svobodně klást věnce k pomníčkům padlých spojenců i když mnohdy měli podlejší plány, než jen položit věneček. Hlavně blbnout mládež a nahlodávat socialismus kapitalistickým pozlátkem o kterém jsme se pohužel po létech přesvědčili, jak má nahnilý obsah. To byl jejich hlavní záměr u těchto akcí. I přesto jim je nikdo nezakazoval. Byli však pochopitelně a z těchto pochopitelných důvodů pod nenápadným dohledem našich bezpečnostních sil, to kdyby mne tady tu skutečnost někdo chtěl připomínat. Takže nám tady pane primátore laskavě nelžete!!

Hanz 07.05.2014 09:49, Reagovat

Naše souška učitelka nás učila, že Plzeň osvobodila rudá armáda :-)

Vosí Hnízdo 08.05.2014 10:14, Reagovat

Výklad učitelů doplňoval obsah učebnic (v našem případě dějepisu). Na rozdíl ode dneška byly všechny učebnice na všech školách stejné od jednoho vydavatel (SPN). Mnoho lidí je má ještě dnes doma. Ať někdo předloží k těm lžím, co se tady produkují ohledně výkladu učitelů, že Plzeň osvobodili Sověti důkaz i z učebnic. Vím velmi spolehlivě, co učebnice i osnovy obsahovali. Tehdy za socialismu byla děcka ve školách o novodobých dějinách informována mnohem lépe a věrohodněji, než dnes!! Dnes jsou utápěna jen ve lžích a polopravdách. Však i pan primátor se předvedl jako sedmilhář, až se mu od úst prášilo.

Vosí Hnízdo 07.05.2014 10:40, Reagovat

Styl, jak se vyjadřuješ o své učitelce, ať již to byla soudružka, paní, slečna učitelka svědčí o tvé úrovni a vztahu ke škole. Takže jsi asi vnímavý žáček moc nebyl. Z toho je také patrné, že jsi podlehl propagandě mnohokrát v této verzi podstkované pravicovými médii. V tehdejších školních osnovách i v učebnicích byl jednoznačný výklad osvobození dle pravdivé reality. ČSR osvobodila Rudá armáda s výjimkou menší části jihozápadních Čech, které osvobodili spojenci (nikoli tedy jen US-Army). To dnes se lže a manipuluje, ubírá se význam osvobození celé naší vlasti Rudou armádou. Včera to hezky vystihla jedna starší posluchačka ČRo Plzeň když nechávala zahrát v Písničkách na přání Rudé armádě Suliku. Lže nám tady pan primátor, tak asi jde příkladem ve lži všem poskokům. Co se divím!!

Vosí Hnízdo 07.05.2014 09:19, Reagovat

Škoda, že "nepoděkovali" také za rozbombardování Plzně (a nejen jí, např. i ČKD Praha aj.) a za mnoho nevinných obětí civilistů, žen a dětí na konci války, kdy už kostky byly vrženy, jen s jediným cílem, připravit cestičku pro Marschalův plán. Takto opravdu zemi nerozmlátil za celou válku ani Hitler. To se divím, že za to "nepoděkovali" také!! To by bylo také třeba, aby se řekla celá pravda o tom slavném americkém osvobození.

sršeň 09.05.2014 17:39, Reagovat

Je vidět, že se na Vás sovětská propaganda pěkně vyřádila. Tolik dezinformací a demagogií. Hlavně buďte rád, že žijete v době, kdy Vás za takový žvásty nikdo neposadí do báňě, nevyhodí ze školy, nebo nepošle do kotelny. Za bolševika, kdyby mě chytli, jak jdu k pomníku spojenců (nevím o žádném, který by v Plzni byl), tak strávím noc u výslechu. Minimálně. Kdybych nevyvěsil z okna na státní svátek sovětskou vlajku, byť plzeňák, tak na národním výboru mám co vysvětlovat. Stejně jako nejít do průvodu na prvního máje a podobně. Když Vám dneska vadí američani, tak je neoslavujte, nikomu do toho nic není a nikoho to nezajímá. A vůbec, co Vám vadí, spojenci, jejichž většinu tvořili američani, Plzeň osvobodili a není vůbec nic špatného na tom to slavit. Mimochodem, mezi veterány, kteří sem v minulosti jezdili, byli belgičani a jiné národnosti, kteří tu v roce 45 byli.

Vosí Hnízdo 09.05.2014 19:08, Reagovat

To by se líbilo, pro pravdu posazovat do "báně". Neodpustím si nezapomenutelnou větu Toníka Zápotockého: Dnes můžete mne štvát, zítra zavřít, obžalovat, odsoudit i oběsit - však kdybyste tisíc rozsudků vynesli a tisíc šibenic postavili, ideál osvobození dělnické třídy, idea komunismu je zde a idea tato zvítězí. (Antonín Zápotocký, 1921)
Kamaráde vy jste tedy demokrat. Pravda je jen ta vaše, že?

Volič 10.05.2014 12:14, Reagovat

Pokud se nepletu, tak komoušům se to líbilo až moc, když za pravdu posazovali do báně. Tak co se teď divíš :).
Já bych tam nikoho neposazoval - je demokracie a každý si může myslet své. Stejně tak ty i já!

Vosí Hnízdo 09.05.2014 19:04, Reagovat

A co se týče mých, podle vás "žvástů", píši svatou pravdu. Žvásty možná podle vás, podle vašeho zvráceného názoru a zvrácené ideologie. Že by "Volič" změnil nick?

Volič 10.05.2014 12:15, Reagovat

nick jsem nezměnil, to nemám za potřebí!

Vosí Hnízdo 09.05.2014 18:58, Reagovat

Do Plzně jezdili Američani z ambasády do Litic. Jste mladý, tak to asi nepamatujete a jen blbě žvaníte. Scházelo se tam poměrně dost lidí. Monitorováno to bylo, to je pravda z důvodů, které jsem napsal ve svých příspěvcích výše, očekávajíce podobnou reakci. Pokud se tam mladí chovali slušně, přišli se jen podívat a nedělali provokace, nikdo je ze škol nevyhazoval. Pokud provokovali nebo se nechali zvát do knihovny US ambasády na Tržiště k vymývání mozků, museli počítat s vysvětlováním, přeci jen byla studená válka a jak výše píši, nebyly úmysly lidí z US ambasády vždy čisté. Dost jich byli agenti CIA. Socialistický režim dával veškeré vzdělání zdarma a na poměrně vysoké úrovni. Tak za to očekával trochu loajality. Na tom nic špatného nebylo. Na Západě by za podobné vzdělání zaplatili tolik, že se jim o tom ani nesnilo. Já slavím Den Osvobození dnes 9.5. Tak se to slavilo odjakživa a zakončím několika slůvky, které mne poslal můj přítel z Ruska, když jsem mu ráno přál ke "Dni Pobedy". Vsem nam mira, chistogo neba!

sršeň 09.05.2014 21:29, Reagovat

Ha ha, koho jako 'mladí' provokovali, jak? Ale netřeba odpovídat, umím si to představit, stačí třeba transparent a už máš pendrekem po hlavě ty živle. Jestli vám přijde normální, že bývali lidé monitorováni estébáky při shromáždění u pomníku, tak se nemáme o čem bavit. Jen pro pořádek, já neupírám rudé armádě zásluhu na osvobození evropy a československa. Jsem z Plzně a proto slavím konec války 8. května spolu se spojeneckými, veterány. Nikdy by mě nenapadlo psát pod článkem o oslavách v Praze, kterou osvobodila rudá armáda, tak nenávistné komentáře proti sovětům, jako jste psal vy zde proti američanům, přestože i v historii rudé armády by se našly snadné terče kritiky.

Vosí Hnízdo 10.05.2014 06:03, Reagovat

Bohužel Praha se včera postavila ke Dni Osvobození tak, že oficiální představitelé státu odmítli jít na banket každoročně pořádaným velvyslanectvím Ruské federace. Ostuda, která nemá obdoby!! Přišli jen Komunisté a exprezident Klaus, za což má mé uznání a budiž mu to slouží jako polehčující okolnost vůči svým předchozím destrukčním krokům vůči naší zemi.

Vosí Hnízdo 10.05.2014 05:44, Reagovat

Píši jen realitu a jestli budí dojem nenávistného článku, za to nemohu. Je dobré si připomenout i zápory toho slavného "amerického" osvobození, kterému se tady přikládá větší váha, než byla. Co se týče monitorování, ve výše uvedených případech, které jsem napsal mi připadá zcela v pořádku. USA byla v té době studené války (vyprovokované Západem) na straně nepřítele a kde se srocovali agenti tajných služeb, bylo třeba monitorovat. I dnes se monitorují BIS (nástupce StB) akce, kde hrozí narušení státních zájmů. Dokonce třeba banky monitorují a neumožňují toky peněz na Kubu ap. A když už jsme u toho monitorování, myslím si, že StB byla sborem vídeňských slečínek proti dnešnímu monitorování. Dneska vás šmírujou kamery pomalu i na záchodě, možná máte štěstí, že nepracujete v nějaké konzlager-montovně či obchodním řetězci, kde se zaměstnancům měří i čas, kdy si jdou na toaletu. Jinak byste tak hloupě nepsal. Takže dnešní šmírování vám asi nevadí, že?! A ještě něco. K Vánocům mi přišel balíček od kamaráda z Ruské federece, pravda z jedné autonomní republiky s ne dobrou mezinárodní pověstí, s nevinnými a upomínkovými dárečky pro moji rodinu a to byste koukal v jakém to došlo stavu, jak to vše bylo prohrabané....

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.