Hejtmanství inicovalo jednání české a bavorské vlády na téma dopravy v regionu, hrozí kolaps silnici I/26

Hejtmanství inicovalo jednání české a bavorské vlády na téma dopravy v regionu, hrozí kolaps silnici I/26 | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,88%
Spokojený45,45%
Zklamaný19,39%
Zdrcený12,12%
Šokovaný15,15%

Celkový počet hlasů: 165

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Michal KandlerMichal Kandler

Sociální pracovník

Více

Miroslav PazderaMiroslav Pazdera

starosta obce Babylon

Více

Jaroslava HessováJaroslava Hessová

Učitelka

Více

Hejtmanství inicovalo jednání české a bavorské vlády na téma dopravy v regionu, hrozí kolaps silnici I/26

Plzeňský kraj, 15.04.2014, aktualizováno 13:14 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Vedení Plzeňského kraje iniciovalo na 30. dubna schůzku ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO), ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD) s jejich bavorským protějškem Joachimem Hermannem, společně by měli řešit železniční koridor z Prahy do Plzně a dál do Mnichova. Jednat by měli také na téma modernizace silničního spojení z Plzně na hraniční přechod Folmava na Domažlicku.

Snahou Plzeňského kraje i bavorské vlády je vybudování zmíněného železničního koridoru. Jeho osud ovšem závisí na rozhodnutí spolkové vlády, která bude letos schvalovat pětiletý plán výstavby a oprav dopravních cest. Pokud bavorská vláda u spolkové vlády neprosadí zařazení projektu stavby koridoru, celý projekt se na dalších pět let zastaví. „Česká i bavorská strana má zájem na modernizaci tratě, naráží to ale prozatím na neochotu spolkové německé vlády," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD). Pomoci prosadit projekt by podle jeho slov mohla nová německá strategie, která oproti původnímu návrhu se na trasu koridoru nově zařadilo město Schwandorf, čímž výrazně vzrostla efektivita a ekonomická výhodnost uvažované tratě.

Ministři by v Plzni měli řešit i silniční dopravu, konkrétně modernizaci státní silnice I/26, vedoucí z Plzně směrem na Domažlice a dál na česko-německý hraniční přechod Folmava. Vedle dálnice D5 se jedná o další nejvíce zatíženou komunikaci v regionu, kterou využívají kamiony. Na české straně panují nyní vážné obavy z toho, co se chystá na druhé straně hranice. Německá spolková vláda totiž modernizuje silnici číslo 20 vedoucí k české hranici. „Z Chamu je na třech čtvrtinách cesty směrem k Furth im Waldu ve výstavbě nebo už dokončen třetí pruh a letos se má pokračovat dál. Je to otázka dvou let, kdy tento třípruh bude až na hranicích na folmavském přechodu,“ vysvětlil náměstek Bauer s tím, že na očekávaný nápor dopravy není česká strana připravená. Dosud totiž existuje pouze studie navrhující vybudování obchvatů měst na trase, což je málo.

V současné době projede denně přechodem ve Folmavě kolem 1400 kamionů, což je ve srovnání s dálničním přechodem v Rozvadově zhruba polovina. Tato situace by se však měla dramaticky změnit po dokončení modernizace německé silnice 20 vedoucí na Folmavu. Navíc Němci i některé české obce požadují, aby se pro těžkou kamionovou přepravu uzavřely hraniční přechody Lísková a Všeruby na Domažlicko. Lze předpokládat, že počet kamionů tranzitujících denně přes Folmavu by vzrostl na 1800. Obcím na trase silnice I/26, které nemají obchvaty hrozí totální zahlcení těžkou kamionovou dopravou.

Autor: Richard Beneš

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Příbuzné články

Doporučujeme také


Diskuse (1 příspěvek)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Vosí Hnízdo 18.04.2014 05:57, Reagovat

Když obhospodařovaly spoj do Mnichova DB, bylo cestování na úrovni. Dnešní společnost Alex má vagony po renovaci z roku x a úroveň se zhoršila. A o ceně raději ani nemluvit. To už je pomalu lacinější letět letadlem. Zatím nejvýhodnější je autobusové spojení. Co se týče jízdy po silnici na Folmavu, je to opravdu ostuda. Ty serpentýny u hraničního tingltanglu. Na německé straně je to pak o něčem jiném. A přijíždí li člověk z Bavorska, první přivítání na české straně jsou kasina, bordely a prostitutky, případně jiní šizuňci. To je obrázek!!!!

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.