Změna pro Plzeň - Americká se současným provozem je nebezpečná

Změna pro Plzeň - Americká se současným provozem je nebezpečná | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Politický propadák

Miroslav BrabecMiroslav Brabec

Starosta a zastupitel MO Plzeň 1, předseda ČSSD Plzeň, předseda ČSSD Plzeň 1

Více

Zdeněk NovákZdeněk Novák

Radní města Domažlice

Více

Pavel KotasPavel Kotas

Náměstek primátora (pro oblast ekonomickou)

Více

Změna pro Plzeň - Americká se současným provozem je nebezpečná

Plzeň, 11.03.2014, aktualizováno 15:05 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Šanci umožnit chodcům volnější pohyb v centru města budou mít v rukách plzeňští zastupitelé na nadcházejícím jednání 13. března. Změna pro Plzeň podporuje myšlenku Americké třídy pouze pro veřejnou dopravu. Lze však očekávat, že zastupitelé opět nedodrží své sliby o omezení automobilů v centru města. Radní města Plzně ani Rada městského obvodu Plzeň 3 totiž na svém jednání tuto tezi neposvětili. Zklidnění této centrální ulice by přitom zajistilo nejen příjemnější pohyb pěších v centru města a rychlejší MHD, ale také by redukovalo bezpečnostní rizika, která plný provoz na Americké přináší.

Neomezená průjezdnost Americké třídy činí problémy například řidičům MHD. „Vozovka je poměrně úzká a v případě, že řidič neukázněně zaparkuje své vozidlo, musí jej trolejbusy, autobusy a další vozidla větší šíře objíždět přes středovou čáru.“ říká Štěpán Esterle, dopravní expert Změny pro Plzeň. Toto každodenní nebezpečí provozu není dáno špatným projektem rekonstrukce ulice, ale jeho koncepcí. Rekonstrukce Americké třídy od Práce k Radbuze byla vyprojektována s tím, aby mohla fungovat jako pěší zóna a v případě dopravního kolapsu zvládla pojmout dočasný provoz aut. Namísto toho je ulice velmi rušná, chodci zde kličkují mezi auty, auta mezi zálivy zastávek a zásobovacích stání. „Bezpečnostní rizika s sebou také přináší velká koncentrace automobilů a chodců zároveň. I omezení dopravy na krátkém úseku jako například Wilsonův most by pomohlo zlepšit situaci.” míní Štěpán Esterle. Parkující automobily působí problémy i zásobování. Řidiči dodávek často nenajdou volné stání a tak musí improvizovat například parkováním na chodníku nebo v jízdním pruhu. Tento fakt je jasně viditelný i při virtuální prohlídce ulice na internetu.

„Cílem Změny pro Plzeň je rozšířit pěší zóny v centru města. Máme vytipovány ulice, které by mohly být živější díky omezení provozu automobilů. Uvažujeme například o vzniku pěší zóny od náměstí až ke Krajskému úřadu uzavřením Jungmannovy a Škroupovy ulice.“ říká Renata Zoubková, členka Změny pro Plzeň. V případě Americké třídy je důležité omezení vjezdu automobilů alespoň na určité úseky (např. od Práce k Prokopově ulici a Wilsonův most), tak aby ulice nefungovala jako tranzitní tepna a řidiči projížděli městem po trasách k tomu určených. „Fakt, že se město Plzeň obejde bez Americké třídy, se ukázal v průběhu její rekonstrukce, kdy žádný dopravní kolaps nenastal.” uzavírá Renata Zoubková.

Autor: Martin Marek

Hodnocení:

-5-4-3-2-1012345

Fotografie k článku

Doporučujeme také


Diskuse (6 příspěvků)

Vyměnit obrázek Bezpečnostní kód

Vaše jméno:
Opište kód:
Komentář:

Alli 18.03.2014 14:37, Reagovat

Jdi zase radši natáčet ty svoje trapný videa a zmiz z Plzně. Jenom tady škodíš...

Pavel K. 17.03.2014 15:13, Reagovat

Marka na radnici míti, zlé časy nastati...

xXx 14.03.2014 09:42, Reagovat

Populista Marek opět na scéně

Bten 12.03.2014 20:19, Reagovat

Anonymní ublinkálici typu Alfa od kokmančů a socánků jsou nejlepší :D

Alfa 11.03.2014 14:26, Reagovat

Marek by měl nejdřív vymyslet jak zaplatí "díru" po DK Inwest

Jan 12.03.2014 12:55, Reagovat

Marku, raději mlč!!!
Poškozuješ Plzeň čím dál více! Dnes, když vidíme , co se referendem stalo na Americké třídě, tak jsem si jist, že podruhé by referendum neprošlo.

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.