Podle výstavy v mázhausu radnice patří Plzeň s městskou veřejnou dopravou mezi vyspělou Evropu

Podle výstavy v mázhausu radnice patří Plzeň s městskou veřejnou dopravou mezi vyspělou Evropu | Regionpodlupou.cz

RegionPodLupou.cz - S námi vám nic neuteče...

Vyhledávání:

Přihlášení:

E-mail:
Heslo:

Registrace / Zapomenuté heslo

Adresa pro mobil Facebook Twitter RSS

Registrace uživatele

Anketa

Z výsledku prezidentských voleb jsem

Nadšený7,93%
Spokojený45,73%
Zklamaný19,51%
Zdrcený12,20%
Šokovaný14,63%

Celkový počet hlasů: 164

Nejaktivnější politici

Jiří ValentaJiří Valenta

poslanec PS PČR, předseda Podvýboru pro ICT průmysl a eGovernment

Více

Václav VotavaVáclav Votava

Poslanec PČR, zastupitel PK

Více

Milan ChovanecMilan Chovanec

Ministr vnitra ČR, poslanec PČR

Více

Politici - Náhodný profil

Dana LukášováDana Lukášová

Konzultantka firemního vzdělávání

Více

Marie ČadkováMarie Čadková

starostka obce Tisová

Více

David ZrostlíkDavid Zrostlík

Místostarosta MO Plzeň 4

Více

Podle výstavy v mázhausu radnice patří Plzeň s městskou veřejnou dopravou mezi vyspělou Evropu

Plzeň, 03.04.2013, aktualizováno 04.04.2013 13:46 Vyisknout článek Stáhnout ve formátu PDF

Výstava nazvaná „Plzeň jede s Evropou“ je nyní k vidění v mázhausu Plzeňské radnice a srovnává dopravu v Plzni s jinými městy v ČR i v zahraničí. Doprava patří k nejdiskutovanějším občanským tématům a to jak z pohledu na to, čím kdo jezdí, ale také na to, jak dobré jsou pro něj podmínky pro cestování. Rozpočet na dopravu představuje často největší část městských investic a proto je politicky velice důležitý. Každý občan, ať se pohybuje po městě autem, tramvají, na kole nebo pěšky, vnímá jeho důsledky, říká organizátorka výstavy Radka Žáková.

Výstava nazvaná „Plzeň jede s Evropou“ je nyní k vidění v mázhausu Plzeňské radnice a srovnává dopravu v Plzni s jinými městy v ČR i v zahraničí | Autor: Richard BenešVýstava nazvaná „Plzeň jede s Evropou“ je nyní k vidění v mázhausu Plzeňské radnice a srovnává dopravu v Plzni s jinými městy v ČR i v zahraničí | Autor: Richard Beneš

Samotnou expozici připravila Společnost pro veřejnou dopravu ve spolupráci se sdružením Plzeňsko na kole a výstava se zaměřuje nejen na veřejnou dopravu vlaky, autobusy, tramvajemi a trolejbusy, ale i na individuální dopravu na kole a pěšky. Ukazuje moderní dopravní trendy, jež mohou být pro Plzeň inspirací, aby se stala příjemnějším městem pro život.

„Příjemným zjištěním pro nás bylo, že Plzeň v oblasti městské veřejné dopravy, mezi vyspělou Evropu opravdu patří. Její využití je na evropské poměry poměrně značné, navíc má velký význam také čistá elektrická doprava. I v této oblasti jsou samozřejmě problémy, především se soužitím s automobilovou dopravou,“ říká předseda Společnosti pro veřejnou dopravu Miroslav Klas. „Asi největším aktuálním problémem je situace na Americké třídě. Ta po rekonstrukci bohužel nebyla uzavřena pro tranzitní provoz aut a kvůli tomu zde dochází k značným zpožděním trolejbusových spojů,“ konstatoval Klas.

Podle Miroslava Klase výstava v mázhausu ukazuje také na rozdílný způsob řešení dopravních problémů v jiných městech. „Změna dopravního myšlení není ve vyspělé Evropě frází, ale realitou. Je mnohem levnější a přínosnější naučit obyvatele města opět používat pěší a cyklistickou dopravu, než jim stavět širší silnice nebo obří parkoviště,“ dodává jeden ze spoluautorů výstavy Miroslav Klas.  

„Od doby, co pracuji na mezinárodním projektu Central MeetBike, jehož cílem je pomoci systémové podpoře cyklistické dopravy, navštívila jsem s kolem mnoho měst v ČR i v zahraničí. Mnohem víc teď srovnávám a vidím, co máme v Plzni pro cyklisty dobré a co nám naopak schází, nebo by mohlo být uděláno líp,“ říká místopředsedkyně občanského sdružení Plzeňsko na kole a členka týmu národního cyklokoordinátora Radka Žáková.

To, v čem Plzeň zaostává hlavně za městy v cyklisticky vyspělých státech, je podle Žákové infrastruktura pro parkování kol a přístup k intermodalitě s kolem, tedy podmínky pro používání kola třeba v kombinaci s vlakem nebo MHD. „Největším problémem ale je, že Plzeň nemá dopravní vizi města, tedy konkrétní cíl v podobě podílu jednotlivých druhů dopravy, kterého by měla do určeného roku dosáhnout. Tento cíl je určující pro zpracování významných městských dokumentů, jako jsou územní plán, plán rozvoje ale i strategie města nebo cyklodopravy,“ vypočítává Radka Žáková.

Jak uvedla Žáková, například Vídeň chce dosáhnout desetiprocentního podílu cyklistické dopravy z té celkové do roku 2015. Dánská Kodaň chce mít v roce 2025 dokonce 50 procent cest po městě na kole. „Tuzemské Pardubice se zase snaží o vyvážený mix automobilové, městské, cyklistické a pěší, tedy 25 procent od každé. Plzeň ale takový cíl nemá,“ dodává Radka Žáková.

Autor: Richard Beneš

Copyright 2012 Regionpodlupou.cz

Publikování nebo další šíření obsahu serveru Regionpodlupou.cz je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.